- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (14.03.2011, 16:57)
- Lidia Neagu , Mihaela Iacob ,
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Lucrările la tronsonul de metrou din Drumul Taberei încep în 50 de zile. Inaugurarea, programată în 2014
Metrorex a semnat contractul pentru execuţia tronsonului Râul Doamnei-Eroilor al Magistralei 5 de metrou cu un consorţiu condus de firma italiană Astaldi, urmând ca lucrările să înceapă în maxim 50 de zile, iar tronsonul să fie deschis în 2014.
737 afișări
Lucrările la tronsonul de metrou din Drumul Taberei încep în 50 de zile. Inaugurarea, programată în 2014 (Imagine: Andrei Pungovschi/Mediafax Foto)
"Este un contract care poate s-a ironizat mult în perioada anterioară, dar când avem manageri serioşi toate proiectele pot să devină realitate", a spus luni, într-o conferinţă de presă, ministrul Transporturilor, Anca Boagiu.
Contractul are valoarea de 215 milioane euro, fără TVA, finanţarea fiind asigurată în proporţie de 50% de la Banca Europeană de Investiţii (BEI) şi 50% de la bugetul de stat.
Lucrările la staţii se vor executa în galerie deschisă, iar tunelele în subteran.
TITLURILE ZILEI
-
-
ieri, 21:31
• Premierul spaniol îşi suspendă îndatoririle publice: Am nevoie să mă opresc şi să mă gândesc
-
ieri, 20:55
• Plata în avans a pensiilor pentru luna mai, pe ordinea şedinţei de Guvern de joi de la Timişoara
-
ieri, 20:30
• Şeful TikTok, după promulgarea legii care ar putea interzice aplicaţia în SUA: Nu plecăm nicăieri
-
ieri, 18:49
• CSM a respins cererea de suspendare din funcţie a judecătoarei lui Vlad Pascu
-
ieri, 17:53
• Atenţionare MAE: Franţa menţine controalele la frontierele interne până în 31 octombrie
-
ieri, 17:32
-
ieri, 16:29
• Proiectul Start Up Nation 2024 a fost pus în consultare publică
-
ieri, 08:00
• Eficienţa Energetică în viaţa oamenilor din perspectiva anilor 2050
-
-
ieri, 15:52
• Piedone, răspuns pentru Ciolacu: Exclus să mă retrag din această cursă
-
ieri, 15:35
-
ieri, 14:59
-
ieri, 11:55
-
ieri, 07:17
• Compania coreeană Hanwha vrea să înfiinţeze în România un hub industrial pentru Europa
-
ieri, 11:59
"Sigur vor fi restricţii în trafic în zonele unde vor fi staţiile, dar nu se va aglomera mai mult decât la orice lucrare obişnuită de infrastructură în oraş", a declarat directorul general al Metrorex, Gheorghe Udrişte.
El a spus că nu există probleme în legătură cu exproprierile, iar din 130 de imobile ce trebuie expropriate, doar 21 sunt în proprietate privată şi nicio clădire nu este de locuit, ci doar spaţii comerciale.
Tronsonul va avea nouă staţii, în lungime de 6,2 kilometri, şi va deservi 200.000 de locuitori ai zonei.
Boagiu a spus că pentru noul exerciţiu financiar al Uniunii Europene din perioada 2014-2020, Metrorex intenţionează să investească 8,5 miliarde euro. Fondurile vor fi folosite, printre altele, pentru construcţia Magistralei 5 Drumul Taberei-Eroilor-Universitate-Piaţa Iancului-Pantelimon în 2016, Magistrala 6 Piaţa Victoriei-Otopeni, urmând ca licitaţia să fie lansată în al doilea semestru din 2012 şi achiziţia a 37 de trenuri noi.
Un alt proiect al Metrorex vizează construcţia Magistralei 7 Bragadiru-Voluntari, care va fi realizată prin parteneriat public-privat.
Boagiu a mai spus că la 30 iunie vor fi puse în funcţiune două staţii noi - Pajura şi Parc Bazilescu - de pe Magistrala 4 Gara de Nord-Laminorul.
Metrorex a selectat, la finele lunii februarie, consorţiul format din Astaldi (Italia), FCC (Spania), Delta ACM şi AB Construct (România) pentru a realiza tronsonul Râul Doamnei-Haşdeu.
Compania Astaldi este prezentă în 23 de ţări. În România, constructorul italian este implicat în mai multe proiecte importante, printre acestea numărându-se Pasajul Basarab din Bucureşti şi Stadionul Naţional din cadrul complexului Lia Manoliu din Capitală.
Grupul spaniol FCC este prezent în România prin FCC Construccion şi prin subsidara Alpine. Printre lucrările derulate de FCC Construccion se numără podul hobanat de la Otopeni pe centura Capitalei, segmentul de autostradă Timişoara - Arad, centura Aradului, centura Constanţei şi pasajul Basarab din Bucureşti.
Delta ACM, firmă deţinută de Florea Diaconu, a fost înfiinţată în 1993 şi este specializată în construcţia şi repararea drumurilor, printre lucrările realizate fiind reabilitarea sistemului rutier de pe mai multe străzi din Bucureşti, precum şi modernizarea unor drumuri judeţene şi naţionale.
Citește pe alephnews.ro: Adrian Sârbu: Trebuie să investim 500 de miliarde euro în următorii 15 ani ca să ajungem la dublarea PIB-ului. În primul rând în industria de învățare. PIB-ul nu crește cu proști
Citește pe www.zf.ro: De ce dispar pe capete băncile din România. Din 2012 încoace au dispărut 10 bănci, şi este doar începutul
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
De ce dispar pe capete băncile din România. Din 2012 încoace au dispărut 10 bănci, şi este doar începutul
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Cea mai sexy femeie din lume s-a filmat în timp ce se îmbrăca! Fanii au înnebunit când au văzut-o
PROSPORT.RO
Filiera prin care baronul 'Mocro Maffia' livra tone de cocaină în România! 'Scarface' a pierdut 625.000.000 € la un singur transport trimis la Constanța
CANCAN.RO
Experiment: un tânăr s-a transformat într-un om al străzii pentru a demonstra că poate deveni milionar într-un an. Câți bani a câștigat în 10 luni
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe