Incidentul grav de la METROU. Explicaţii Metrorex: Un soft „din China, venit via Turcia” a dus la ieşirea garniturii de metrou de pe linie în depoul Berceni

Una dintre cauzele incidentului de la metrou din ianuarie, când două vagoane au sărit de pe şine în depoul Berceni este un software care a menţinut alimentarea vagoanelor, toate trenurile comportându-se la fel în timpul testelor efectuate după accident, au declarat angajaţi ai Metrorex, miercuri.

14019 afişări
Imaginea articolului Incidentul grav de la METROU. Explicaţii Metrorex: Un soft „din China, venit via Turcia” a dus la ieşirea garniturii de metrou de pe linie în depoul Berceni

Metrorex: Un soft „din China, venit via Turcia” a dus la ieşirea garniturii de metrou de pe linie în depoul Berceni

Angajaţii au precizat, în cadrul unei acţiuni a sindicatului din companie desfăşurată la depou, că este vorba de un software „din China, venit via Turcia”, care face ca trenurile să se alimenteze singure.

La sfârşitul lunii ianuarie o garnitură de metrou care gara la capăt de linie a rupt parapetul de protecţie, iar două vagoane au sărit de pe şine şi au rămas supendate la aproximativ doi metri înălţime faţă de nivelul terasamentului.

Metrorex nu face supoziţii despre evenimentul din ianuarie, cercetarea este în desfăşurare

Conducerea Metrorex nu poate face supoziţii cu privire la cauza producerii evenimentului din ianuarie, cercetarea efectuată de către Agentia de Investigare Feroviara Română – (AGIFER) aflându-se în desfăşurare, a declarat miercuri, într-un comunicat, Ion Şodolescu, directorul companiei.

Metrorex, care precizează că nu a primit până la acest moment concluziile instituţiei abilitate, apreciază că în activitatea curentă de circulaţie a metroului cu călători nu se poate produce un astfel de incident, întrucât condiţiile desfăşurării activităţii de manevră sunt total diferite, faţă de circulaţia trenurilor cu pasageri.

„Precizăm că trenul implicat în incident nu circula cu călători şi nu a fost pusă în pericol siguranţa acestora.

În activitatea curentă de circulaţie a metroului cu călători nu se poate produce un astfel de incident, întrucât condiţiile desfăşurării activităţii de manevră sunt total diferite, faţă de circulaţia trenurilor cu pasageri.

După finalizarea raportului comisiei de investigare a AGIFER, conducerea Metrorex va dispune acţiuni în consecinţă.

Rezultatul anchetei va fi făcut public conform prevederilor legale.

Circulaţia trenurilor de metrou cu călători se desfăşoară în condiţii de siguranţă. Societatea respectă reglementările şi normele în vigoare. Atât Metrorex cât şi instituţiile cu atribuţii în controlul activităţilor privind siguranţa circulaţiei, verifică în permanenţă respectarea procedurilor, iar eventualele accidente/incidente produse în circulaţia trenurilor cu călători sunt investigate de Agenţia de Investigare Feroviară Română – AGIFER. În urma acestor investigaţii rezultă, dupa caz, recomandări de siguranţă care sunt puse în aplicare de către Metrorex”, a declarat directorul.

 

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici