- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (25.05.2019, 13:54)
- Departamentul Economic
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Opt companii din zece spun că au o politică de reducere a pierderilor de energie
Opt companii din zece spun că au o politică de reducere a pierderilor de energie în cadrul companiei, aceasta fiind o creştere de 13 puncte procentuale în ultimele 12 luni, dar numai 4 din 10 companii spun că au investit într-un program de eficientizare energetică.
104 afișări
Opt companii din zece spun că au o politică de reducere a pierderilor de energie
Conform celei de-a doua ediţii a studiului „Eficienţa energetică în companiile din România”, realizat de EnergyPal cu suportul Valoria, în România, în 2019, 64% dintre companii spun că nu au implementat un sistem de contorizare inteligentă a echipamentelor principale, faţă de 69% anul trecut.
Pe de altă parte, 75% dintre companii spun că au o politică de eficientizare a costurilor cu utilităţile în 2019, un procent în creştere cu 6 puncte procentuale faţă de anul anterior.
TITLURILE ZILEI
-
-
astăzi, 13:49
-
astăzi, 13:34
-
astăzi, 12:08
-
astăzi, 11:46
-
astăzi, 10:45
-
astăzi, 10:36
• Rafila, despre achiziţiile centralizate pentru spitale: Mi se pare o idee foarte bună
-
astăzi, 08:29
• Memorandum de cooperare în domeniul energiei nucleare, semnat de România şi Coreea de Sud
-
astăzi, 09:40
-
astăzi, 12:30
• LIVE TEXT Războiul din Ucraina, ziua 792. Zelenski avertizează că Rusia plănuieşte să perturbe summitul de pace de la Elveţia / SUA confirmă că au trimis rachete cu rază lungă de acţiune în Ucraina / Papa Francisc face apel la o pace ,,negociată" în Ucraina
-
astăzi, 07:57
• Expert: Bolile transmise de ţânţari se răspândesc în Europa din cauza crizei climatice
-
-
astăzi, 07:24
• Veneţia introduce o taxă de intrare de 5 euro începând de joi
-
ieri, 21:31
• Premierul spaniol îşi suspendă îndatoririle publice: Am nevoie să mă opresc şi să mă gândesc
-
ieri, 20:55
• Plata în avans a pensiilor pentru luna mai, pe ordinea şedinţei de Guvern de joi de la Timişoara
-
ieri, 20:30
• Şeful TikTok, după promulgarea legii care ar putea interzice aplicaţia în SUA: Nu plecăm nicăieri
”Datele comparative dintre rezultatele ediţiei 2019 şi ale celei din 2018 arată evoluţii timide pe anumite paliere, dar şi câteva evoluţii mai curajoase pe altele. Este evident că acţionând în cunoştinţă de cauză, în urma consilierii primite de la experţi, măsurând şi cuantificând permanent, companiile înţeleg că pot lua măsuri pentru a creşte eficienţa energetică şi a reduce pierderile de energie pe termen scurt, mediu şi pe termen lung”, spune Lucian Anghel, Fondator şi CEO, EnergyPal România.
Cele mai multe companii dintre cele respondente (61% în 2019 faţă de 62% în 2018) spun că eficienţa energetică înseamnă raportul dintre rezultatul constând în performanţă, servicii, bunuri sau energie şi energia folosită în acest scop. Pe de altă parte 17% în acest an, comparativ cu 14% anul trecut, identifică acest concept cu capacitatea de a efectua o acţiune cu un consum minim de energie.
În 2019, 62% dintre companii, în creştere de la 55% în 2018, nivelul actual de monitorizare a consumurilor în companie este realizat doar printr-un contor general pe utilităţi, iar 40% faţă de 34% au contorizări interne detaliate cu citire manuală. În acest an, numai 25% dintre companiile respondente spun că au şi contorizări interne detaliate cu citire automată, în creştere de la 17% la ediţia de anul trecut.
Există o creştere, de la 7% în 2018 la 12% în 2019, a procentului companiilor care au date de consum exportabile în Excel, în timp ce procentul companiilor unde găsim un consum de energie integrat cu monitorizarea producţiei rămâne constant la 7%.
O tendinţă pozitivă este indicată de faptul că 79% dintre companiile respondente în 2019, faţă de 66% în 2018, spun că au o politică de reducere a pierderilor de energie în cadrul companiei – o creştere de 13 puncte procentuale în ultimele 12 luni.
Un procent semnificativ de 75% dintre companii, dintre cele respondente, spun că au o politică de eficientizare a costurilor cu utilităţile în 2019, o creştere de 6 puncte procentuale faţă de anul anterior.
Numai 4 din 10 companii spun că au investit într-un program de eficientizare energetică. La nivel de industrii, cele mai puţine companii cu astfel de investiţii sunt din construcţii/imobiliare (20% în 2019 faţă de 19% în 2018), urmate de cele din alimentaţie/agricultură (21% faţă de 29%) şi din servicii profesionale (32% faţă de 27%).
Studiul EnergyPal mai relevă şi faptul că procentul companiilor respondente care spun că au realizat un audit energetic al clădirilor este de 51% în 2019, în creştere cu 9 puncte procentuale faţă de anul trecut. Cele mai multe companii care au realizat un audit energetic al clădirilor sunt cele din producţie industrială (69%).
Dacă anul trecut 38% dintre companiile respondente spuneau că au o persoană responsabilă din cadrul companiei care se ocupă de planul de eficientizare energetică (manager energetic), în 2019 procentul creşte la 45%. Cele mai puţine companii cu un astfel de rol sunt din transporturi (18%), urmate de cele din producţie industrială (20%) şi alimentaţie/agricultură (23%).
Din păcate la analiza pe industrii, observăm că cele mai multe companii respondente din construcţii/imobiliare (54%) nu au efectuat o instruire a angajaţilor cu privire la modalităţile de a conserva energia, spre deosebire de 60% dintre companiile din producţie industrială şi 61% din transporturi.
Chestionarul, la care s-au primit 175 de răspunsuri, a fost aplicat în perioada 10 februarie 2018 – 30 martie 2018.
Citește pe alephnews.ro: Topul celor mai dorite branduri de lux. Prada a fost doborâtă de Miu Miu
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Final de linie. Prima industrie care va fi ucisă de Inteligenţa Artificială. ”În cel mult un an, toate centrele vor dispărea”
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Cea mai sexy femeie din lume s-a filmat în timp ce se îmbrăca! Fanii au înnebunit când au văzut-o
PROSPORT.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 13:49
-
astăzi, 13:34