Patronii din turism pe litoral: Controalele ANPC-binevenite, cine nu respectă regulile să fie exclus. Investitorii spun că autorităţile locale nu îşi respectă obligaţiile - Mediafax

Patronii din turism pe litoral: Controalele ANPC-binevenite, cine nu respectă regulile să fie exclus. Investitorii spun că autorităţile locale nu îşi respectă obligaţiile

Patronii din turismul de pe litoral consideră că acţiunile de control făcute de ANPC "sunt binevenite", spunând că unităţile care nu respectă regulile şi creează "imagine negativă" trebuie excluse din sistem.

527 afişări

Imaginea articolului Patronii din turism pe litoral: Controalele ANPC-binevenite, cine nu respectă regulile să fie exclus. Investitorii spun că autorităţile locale nu îşi respectă obligaţiile

Patronii din turism pe litoral: Controalele ANPC-binevenite, cine nu respectă regulile să fie exclus. Investitorii spun că autorităţile locale nu îşi respectă obligaţiile (Imagine: ALexandru Raita/Mediafax Foto)

Patronatele din turism, conducerea Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) şi cea a Autorităţii Naţionale pentru Turism (ANT) au avut, marţi, o întâlnire într-un complex hotelier din Mamaia Nord.

Preşedintele Federaţiei Patronatelor din Turismul Românesc, Mohammad Murad, a afirmat, într-o conferinţă de presă, că interesele investitorilor sunt comune cu cele ale ANPC.

"Patronatele din turismul românesc şi, în special, cele care se află pe litoral au ajuns la concluzia că interesele noastre sunt comune, iar aceste controale de multe ori sunt binevenite, având în vedere că este nevoie de respectarea obligaţiilor pe care le au patronii faţă de consumatori", a afirmat Murad.

 

El a menţionat că 80 la sută din unităţile de pe litoral respectă legea şi că unele dintre acestea oferă servicii mai bune decât în Bulgaria şi Turcia.

"Am cerut domnului preşedinte ANPC ca, atunci când găseşte un caz care nu e corect şi aici vorbim de marfa expirată, de nişte reguli nerespectate, de multe altele, nu ne deranjează să anunţaţi în presă numele acestor obiective, dar aş vrea să anunţaţi şi latura pozitivă. Considerăm că 80 la sută din unităţile de pe litoral funcţionează într-un mod legal. Sigur, neafişarea unui anunţ, pe care avem obligaţia să o facem, asta nu înseamnă că funcţionăm nelegal. (...) Sunt unităţi hoteliere de pe litoral care oferă servicii net peste Bulgaria sau Turcia, nu sunt foarte multe, dar trebuie să le dăm curaj să devină din ce în ce mai multe, iar cele care nu respectă să le excludem din sistem", a precizat preşedintele FPTR.

El a spus că este împotriva oricărui agent economic care nu respectă legea.

"O unitate care funcţionează ilegal ani de zile va fi închisă ani de zile. Noi, ca patronate, suntem împotriva oricărui agent care nu respectă legea. Orice acţiune care arată nereguli în unităţi hoteliere şi în restaurante trebuie subliniată, iar noi, ca patronate şi investitori în turism, avem tot interesul în acest sens. Cei care nu respectă şi creează imagine negativă să fie excluşi din FPTR şi apoi piaţa nu îi iartă", a subliniat Mohammad Murad.

Preşedintele ANPC, Marius Dunca, a confirmat, în conferinţa de presă, că scopul acţiunilor de control este comun şi pentru autorităţile statului şi pentru investitori.

"Mă bucur să aud din partea operatorilor economici că nu sunt bau-bau pentru ei. Scopul nostru este comun, acela de a avea un litoral curat, de a avea produse şi servicii conforme. (...) Mesajul pe care vreau să-l dau şi din acest motiv vor veni tot mai mulţi comisari din ţară pe litoral este să supraveghem foarte atent piaţa. Raţionamentul pe care îl am este prevenţie înainte de a combate. Am vorbit cu foarte mulţi operatori economici, am făcut consiliere, noi, ca şi instituţie a statului, şi am reuşit să oferim turiştilor posibilitatea de a-şi petrece liniştiţi concediul pe litoralul românesc. Ce am prezentat presei sunt cazuri separate. În urma controalelor efectuate, lucrurile au devenit în regulă, vorbim de seriozitate, de operatori economici care şi-au cerut scuze şi faţă de consumatori, şi-au asumat greşelile şi au pus totul în regulă", a explicat preşedintele ANPC.

El a spus că litoralul românesc oferă servicii mai bune decât în alte ţări şi că primeşte la ANPC plângeri din partea turiştilor nemulţumiţi de concediile din Bulgaria sau Grecia.

"Aveţi încredere în litoralul românesc, sunt servicii mult mai bune calitativ decât în alte ţări. Vreau să vă spun că vin sesizări din partea consumatorilor la ANPC şi se plâng de serviciile din Bulgaria, Grecia, se plâng şi scriu acolo «ce bine era dacă îmi făceam concediul în România». Patru stele în România nu au nicio şansă cu patru stele în altă ţară", a explicat Marius Dunca.

El a afirmat că şi consumatorii trebuie să respecte regulile impuse de unitatea hotelieră.

"Şi noi, în calitate de consumatori, trebuie să respectăm regulile impuse de unitatea de cazare. Dacă la ora 12.00 se face checkout-ul, trebuie să părăsim la ora 12.00. Dacă suntem informaţi că la ora 15.00 se face intrarea în cameră, degeaba venim la 8.00 dimineaţa şi stăm în recepţie şi punem presiuni şi anunţăm ANPC că nu ne cazează, că nu ne cazează. Sunt câteva reguli de bază. Dacă te cazezi la ora 12.05, nu am timp să fac curăţenie în cameră şi atunci vin valuri de sesizări că nu este curat în cameră. Trebuie să înţelegem aceste lucruri. De ce, când ne ducem în altă ţară, respectăm ceea ce ne spune un operator economic şi când venim în România nu putem?", a declarat Marius Dunca.

El a menţionat că scopul întâlnirii de marţi a fost prezentarea colaborării care există între operatorii economici şi instituţiile statului.

"Am venit să spunem că există o colaborare între operatorii economici, FPTR şi instituţiile statului. Încercăm, acolo unde avem deficienţe, să le remediem imediat. Ei au ridicat problemele pe care le au şi au spus că cei care nu arespectă legea ies din FPTR, elimină acele uscături. Între stat şi privat trebuie să existe o comunicare mult mai bună", a spus preşedintele ANPC.

El a amintit şi faptul că reclamaţiile pe litoral au scăzut cu 50 la sută faţă de anul trecut.

"Au scăzut reclamaţiile faţă de anul trecut cu 50 la sută şi faţă de anul trecut consumatorul este mult mai bine informat, mult mai educat, mult mai atent la servicii, dar operatorul economic din turism a înţeles că fără servicii de calitate nu o să facă faţă concurenţei", a precizat Marius Dunca.

El îşi doreşte încheierea unui protocol de colaborare între ANPC şi FPTR, dar şi ca prezentarea bilanţului controalelor, la finalului sezonului estival, să fie realizată în cadrul unei întâlniri la care să participe şi patronatele.

La conferinţa de presă a participat şi preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Turism, Mirela Matichescu, care s-a referit la controalele făcute de instituţia pe care o conduce, spunând că acestea nu vizează aplicarea unui număr cât mai mare de sancţiuni, ci confortul turiştilor.

"Vreau să vă spun că e firesc că în ultima perioadă am intensificat controalele vis-a-vis de perioada ianuarie-mai pentru că această perioadă este o perioadă tradiţională pentru vacanţe şi fluxul turiştilor creşte foarte mult. Nu este vorba de controale abuzive şi nici de inspecţii executate în scopul de a aplica cât mai multe sancţiuni, principalul motiv pentru care s-au derulat aceste controale îl reprezintă chiar interesul pentru confortul turiştilor. Mai precis, ne dorim ca, în zonele recunoscute ca şi destinaţie de vacanţă pentru majoritatea românilor, calitatea serviciilor să fie cea pentru care turiştii au optat şi au cumpărat pachete. Nu ne-am propus să introducem panică printre agenţii ecnoomici şi nici să-i obligăm de teama amenzilor să-şi închidă afacerea, nici pe departe acest lucru, ne dorim ca turismul din România să se bazeze pe respectul faţă de client, pe serviciul de calitate şi un raport corect între preţ şi beneficiul pe care ai optat", a declarat Mirela Matichescu, subliniind că în ultima perioadă a crescut calitatea serviciilor din turism.

Investitorii în turism de pe litoral spun că autorităţile locale nu îşi respectă obligaţiile

Investitorii în turism de pe litoral se declară nemulţumiţi de activitatea autorităţilor locale, spunând că acestea nu îşi respectă obligaţiile şi că sunt primari care nu ştiu ce se întâmplă în staţiuni, transmite corespondentul MEDIAFAX.

Preşedintele Federaţiei Patronatelor din Turismul Românesc, Mohammad Murad, a declarat, marţi, într-o conferinţă de presă, că România stă mai bine decât Bulgaria la nivel de hoteluri, dar nu acelaşi lucru se poate spune şi despre staţiuni.

"Mă bucur că suntem atât de controlaţi, dar m-aş bucura mult mai mult ca statul să-şi asume obligaţia pe care o are. De ce iarba în unităţile hoteliere este verde faţă de iarba din zonele autorităţilor locale? La Mamaia noi plătim foarte mulţi bani pentru spaţiile verzi, iar aici este iarba chinezească specială şi ni s-a spus că galbenul e culoarea ei naturală. Nu mi se pare corect. Dacă tot vreţi să ne controlaţi, de ce nu îşi asumă statul obligaţiile pe care le are faţă de noi. (…) Dacă facem o comparaţie între un hotel din Bulgaria şi un hotel din România, la nivel de hotel stăm mai bine, dar la nivel de staţiune ei stau mai bine. Obligaţiile pe care le are statul nu le onorează. Este preocupat ori de un dosar penal, cum au toţi primarii acum, ori de o conjuctură care nu îi este favorabilă lui, că nu găseşte firmă să facă investiţii, ori multe altele", a declarat preşedintele FPTR.

Punctul său de vedere este împărtăşit de preşedintele Asociaţiei Patronale Mamaia, Nicolae Bucovală, care a susţinut că sunt primari care nu ştiu ce se întâmplă în staţiuni, fără a dori să dea nume.

"Nu este admisibil să vii cu 300-400 de locuri de muncă, iar autorităţile locale să nu se intereseze de nimic. Nu vreau să dau nume, dar există primari pe litoralul românesc care nu au ieşit din primărie sau care nu se duc la primărie, nu mai vorbesc că habar nu au ce se întâmplă în staţiuni", a afirmat Bucovală.

El a cerut Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor să facă şi controale pe plajă, unde muzica este dată tare şi turiştii nu se pot odihni.

"Daţi-ne, domnilor primari, o infrastructură turistică a staţiunilor şi ştim noi să ne aşezăm în ea. Dacă nu avem nimic din partea autorităţilor locale... Plătim taxă de irigat, dar nu avem apă, plătim taxă de linişte, dar nu avem linişte. Avem rugămintea către ANPC să intervină pe plajă. Să vedeţi cum coboară turiştii la recepţie, reclamaţii seară de seară pentru muzica extrem de tare pe plajele româneşti. Răspunsul Poliţiei este foarte simplu, «domnule, nu aţi venit la parastas, aţi venit să vă distraţi». Sigur, sunt zone de distracţie, amenajate, avem cluburile de noapte aici, vă rugăm să faceţi controale pe zona celor care au beach-baruri şi care îşi fac de cap pe litoralul românesc, pe plajă", a afirmat Nicolae Bucovală, la conferinţa de presă la care au fost prezenţi şi reprezentanţi ai ANPC.

De asemenea, Mohammad Murad a susţinut că investiţiile pe litoralul românesc sunt în scădere, situându-se în acest an la nivelul unei comune din Turcia.

"România se află într-un moment un pic neplăcut din punctul de vedere al investiţiilor, pentru că nu se mai fac investiţii. Am spus că pe litoralul românesc în anul 2015 au fost investiţii până în 20-25 de milioane de euro, aceasta fiind cifra care se poate face într-o comună din Turcia sau din altă ţară care e în plină dezvoltare. Suntem nemulţumiţi pentru că nu există un cadru care să permită să aducem un apetit pentru investiţie", a afirmat preşedintele FPTR.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Taguri:
PATRONI ,
TURISM ,
CONTROALE

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax SA.