- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (24.10.2012, 16:24)
- Ovidiu Bărbulescu ,
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Podul dintre România şi Bulgaria de la Calafat-Vidin va fi deschis în primăvara anului viitor
Podul dintre localităţile Calafat-Vidin, care va lega România de Bulgaria, va fi deschis în primăvara anului viitor, după ce vor fi clarificate şi detaliile legate de compania care va administra această construcţie, a anunţat premierul bulgar, Boiko Borisov.
888 afișări
Podul dintre România şi Bulgaria de la Calafat-Vidin va fi deschis în primăvara anului viitor (Imagine: Tibi Bologh/Mediafax Foto)
Premierul Victor Ponta şi cu omologul său bulgar, Boiko Borisov, au traversat, miercuri, podul Calafat-Vidin, la eveniment fiind prezent şi Johannes Hahn, comisarul european pentru Politica Regională, proiectul fiind finanţat din fonduri ISPA.
La începutul şedinţei de miercuri a Guvernului, premierul Ponta a declarat că România a finalizat lucrările la podul Calafat-Vidin deşi Bulgaria susţine contrariul pentru a justifica întârzierea executării lucrărilor care îi revin, a afirmat premierul Victor Ponta, adăugând că "este la modă să dai vina pe altcineva".
TITLURILE ZILEI
-
-
astăzi, 07:30
• Australia se teme de un război pe scară largă şi îşi îndeamnă cetăţenii să părăsească Israelul
-
astăzi, 07:37
-
astăzi, 07:59
• Prognoză: în partea a doua a primăverii temperaturile medii vor fi normale pentru această perioadă
-
astăzi, 08:00
• Numeroase avioane care survolează Iranul şi-au schimbat brusc traseul
-
astăzi, 08:09
-
astăzi, 08:29
-
astăzi, 08:35
• Profitul Netflix a crescut vertiginos. Decizia care a inversat trendul
-
ieri, 22:49
• Bursă. Arobs Transilvania Software va derula o majorare de capital de până la 17,4 mil. lei
-
ieri, 22:31
• NATO vrea să trimită mai multe sisteme de apărare pentru Ucraina
-
ieri, 21:16
• Bursă. Cea mai valoroasă companie din România semnează extinderea unui acord cu arabii
-
ieri, 21:44
• Discuţii la Palatul Victoria despre admiterea României în Programul Visa Waiver
-
ieri, 20:48
• Oficial american: SUA vor vota împotriva aderării palestinienilor la ONU
-
ieri, 18:02
• Ameninţări din Iran privind unităţile nucleare din Israel: „Mâinile noastre sunt pe trăgaci”
-
ieri, 16:31
• DNSC: Continuă tentativa de fraudă telefonică în care apelanţii se dau angajaţi ai directoratului
-
ieri, 15:27
• Un oficial iranian avertizează că Teheranul şi-ar putea revizui "doctrina nucleară"
Guvernul de la Bucureşti susţine că, în acest moment, lucrările proiectului aparţinând părţii române sunt finalizate în proporţie de 95%, din luna septembrie 2011. Aceeaşi sursă arată că termenul iniţial de finalizare al lucrărilor a fost decembrie 2010, însă "ca urmare a proiectului elaborat de partea bulgară pentru pod", diferit faţă de studiul de fezabilitate elaborat iniţial de proiectantul părţii bulgare, s-a impus reproiectarea inclusiv pentru obiectivul părţii române. Astfel, termenul de finalizare acceptat şi de Comisia Europeană a fost septembrie 2011 pentru partea română, iar pentru partea bulgară-inţial septembrie 2010 şi prelungit mai întâi în februarie 2012, apoi până în noiembrie 2012.
"În ceea ce priveşte lucrările executate de partea română, s-a impus suspendarea lor din cauza prelungirii termenului de execuţie pentru proiectul bulgar, neexistând posibilitatea de alimentare cu energie electrică a liniei catenare şi implicit a efectuării probelor aferente căii ferate. De asemenea, întârzierile părţii bulgare au condus la o creştere a valorii proiectului părţii române cu peste 5 milioane euro (aferente lucrărilor de conservare, organizare de şantier, paza, precum şi pentru prelungirea serviciilor de consultanţa), pe care partea română trebuie să le suporte din bugetul de stat", mai susţine Guvernul român.
România şi Bulgaria au semnat acordul pentru construirea podului Calafat-Vidin în martie 2000, însă iniţierea proiectului a întârziat din cauza fondurilor insuficiente.
Podul de doi kilometri peste Dunăre este parte a coridorului paneuropean de transport care leagă oraşul german Dresda de Istanbul (Turcia).
Costurile totale ale proiectului totalizează 226 milioane de euro, iar angajamentul financiar al guvernului bulgar se ridică la 60,7 milioane de euro. Proiectul beneficiază de împrumuturi şi finanţări gratuite de la Uniunea Europeană, Banca Europeană pentru Investiţii, Agenţia Franceză pentru Dezvoltare şi Instituţia Germană de Credit pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare.
Citește pe alephnews.ro: Un bărbat suspectat că a ajutat la planificarea unui asasinat asupra lui Volodimir Zelenski a fost arestat în Polonia
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu mersul obligatoriu la birou. ”Absolut toţi angajaţii vor să vină la birou când vor ei şi să lucreze de unde vor ei”
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Șeful NASA: „China ascunde activități militare secrete în spațiu. Credem că o mare parte din așa-zisul lor program spațial civil este un program militar”
S-a terminat cu mersul obligatoriu la birou. ”Absolut toţi angajaţii vor să vină la birou când vor ei şi să lucreze de unde vor ei”
Lumea criptomonedelor se apropie de o schimbare majoră. Cea mai puternică monedă digitală din lume trece printr-o transformare importantă după care care preţul său ar putea sparge toate recordurile
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Ea e bomba sexy pentru care a divorțat Paszkany! Imagini incendiare cu noua iubită a milionarului, care e cu 24 de ani mai tânără
PROSPORT.RO
Câți euro a luat Alexandra Duli, de la Pro TV, pentru cele 14 săptămâni la Survivor All Stars
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe