- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (06.05.2015, 13:26)
- Ovidiu Bărbulescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Ponta către Rus: Soluţia la Comarnic-Braşov a mai rămas şi, după aia, putem să ne retragem în glorie
Premierul Victor Ponta i-a cerut ministrului Transporturilor, Ioan Rus, ca, după aprobarea Master Planului de către Comisia Europeană, să prezinte o soluţie şi pentru proiectul autostrăzii Comarnic-Braşov, adăugând că, după găsirea acestei soluţii, membrii Guvernului se pot retrage "în glorie".
980 afișări
Ponta către Rus: Soluţia la Comarnic-Braşov a mai rămas şi, după aia, putem să ne retragem în glorie (Imagine: Razvan Chirita/Mediafax Foto)
Premierul l-a felicitat, miercuri, pe ministru pentru că, în minivacanţa de 1 Mai, şoferii care au plecat spre litoral nu au mai fost obligaţi să aştepte mult timp pentru plata taxei de autostradă, dar a arătat că a fost aglomeraţie pe DN1, pe drumul spre staţiunile montane, şi a cerut o soluţie pentru proiectul autostrăzii Coamrnic-Braşov.
"Acum, însă, s-a stat pe DN1 şi vă aştept, după ce se aprobă Master Planul, cu soluţia pentru Comarnic-Braşov, că asta a mai rămas, şi după aia putem să ne retragem în glorie", i-a spus Ponta ministrului.
TITLURILE ZILEI
-
• Parizienii dau mașina pe bicicletă. De ce aleg francezii transportul pe 2 roți
-
astăzi, 07:16
• Ucraina va participa la cel mai mare exerciţiu de apărare cibernetică al NATO
-
astăzi, 07:56
• Alegeri în Croaţia: Conservatorii de la putere câştigă parlamentarele, fără a avea o majoritate
-
astăzi, 06:34
• LIVE TEXT Războiul din Ucraina, ziua 785. Zelenski a cerut la reuniunea Consiliului European mai multe sisteme de apărare aeriană / Olanda se oferă să cumpere sisteme Patriot de la aliaţi pentru Kiev
-
astăzi, 05:45
-
astăzi, 04:06
• Consiliul de Securitate al ONU va vota vineri dacă primeşte Palestina în organizaţie
-
ieri, 22:49
-
astăzi, 06:13
• Top 10 cele mai mari profituri bancare în 2023, cel mai bun an al băncilor din istoria României
-
ieri, 21:53
-
ieri, 18:34
• Germania lansează un apel urgent pentru a susţine apărarea aeriană a Ucrainei
-
ieri, 17:57
-
ieri, 17:30
• Comunicarea defectuoasă stă la baza sesizărilor de la Spitalul „Pantelimon” - raportul controlului
-
ieri, 14:11
-
ieri, 13:12
-
ieri, 12:10
• Record de precipitaţii în Emiratele Arabe Unite. Inundaţiile au făcut pagube uriaşe, un om a murit
-
ieri, 12:33
În urmă cu trei săptămâni, premierul Victor Ponta afirma că autostrada Comarnic-Braşov nu poate fi realizată fără un consens politic.
În februarie, Ministerul Transporturilor anunţa că statul vrea să găsească un model financiar mai eficient în raport cu bugetul şi să atragă finanţare de la instituţii financiare internaţionale pentru autostrada Comarnic-Braşov, iar discuţiile cu consorţiul selectat vor continua până în aprilie.
Premierul ceruse în ianuarie ministrului Transporturilor ca, până în 15 februarie, să fie decisă semnarea contractului de construcţie în concesiune a autostrăzii sau rezilierea procedurii, arătând că nu se mai poate aştepta.
La începutul anului 2014, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale a încheiat un memorandum cu consorţiul format din Vinci-Strabag-Aktor prin care se prevedea concesiunea de lucrări publice pentru proiectarea, construcţia, finanţarea, operarea şi întreţinerea autostrăzii Comarnic-Braşov. Lungimea autostrăzii este de 53,22 kilometri.
Durata contractului de concesiune este de 30 de ani, din care 4 ani construcţie şi 26 de ani operare şi întreţinere, iar valoarea estimată pentru lucrările de proiectare şi construcţie este de 1,828 miliarde euro (fără TVA). Statul ar fi plătit 2,7 miliarde euro pentru construcţia, operarea şi întreţinerea autostrăzii Comarnic-Braşov timp de 30 de ani dacă ar fi avut banii, însă adăugând costurile de finanţare, suma urcă la 8,45 miliarde euro.
Termenul anunţat de autorităţi pentru semnarea contractului de construcţie în concesiune a autostrăzii Comarnic - Braşov a fost amânat de mai multe ori. Statul a mai încercat de două ori să construiască autostrada Comarnic-Braşov, ultima tentativă având loc în 2010, când câştigătorul licitaţiei, asocierea Vinci (Franţa) - Aktor (Grecia), a renunţat la contract.
Autostrada este împărţită în cinci secţiuni: Comarnic Sud - Comarnic Nord (3,4 km), Comarnic Nord - nod rutier Buşteni (16,3 km), nodul rutier Buşteni până la nodul rutier Predeal (12,8 km), nodul rutier Predeal până la nodul rutier Râşnov (15,2 km) şi nodul rutier Râşnov până la Cristian (5,4 km).
Citește pe alephnews.ro: STUDIU. Secretul fericirii stă în contactul fizic. Cercetătorii au descoperit că îmbrățișările te scapă de anxietate
Citește pe www.zf.ro: Cum puteţi să luaţi 40.000 de euro direct pe Revolut să vă plătiţi instant creditele de la alte bănci. Cât veţi da înapoi pe lună. CALCUL
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Cum puteţi să luaţi 40.000 de euro direct pe Revolut să vă plătiţi instant creditele de la alte bănci. Cât veţi da înapoi pe lună. CALCUL
Resursa care sparge toate recordurile. Analiştii se aşteaptă ca preţul să atingă 3.000 de dolari pentru nici 30 de grame
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Ea e bomba sexy pentru care a divorțat Paszkany! Imagini incendiare cu noua iubită a milionarului, care e cu 24 de ani mai tânără
PROSPORT.RO
Prințesa Diana a explicat adevăratul MOTIV pentru care căsnicia sa cu Charles a eșuat. A făcut mărturisirea cu puțin timp înainte de a muri
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe