THR/TNS: Brandul de turism şi toate componentele sale sunt originale. Suntem dispuşi să modificăm

Asocierea THR/TNS susţine că brandul de turism al României şi toate componentele sale au fost create de ea şi, ca urmare, ele trebuie considerate originale, iar existenţa de elemente grafice cu grad mare de similitudine este relativ comună, dată fiind cantitatea semnificativă de desene pe internet.

279 afișări
Imaginea articolului THR/TNS: Brandul de turism şi toate componentele sale sunt originale. Suntem dispuşi să modificăm

THR/TNS: Brandul de turism şi toate componentele sale sunt originale. Suntem dispuşi să modificăm

Asocierea THR/TNS a transmis vineri un răspuns Ministerului Dezvoltării şi Turismului în care susţine:

"Brandul de turism al României şi toate componentele sale au fost create de noi şi, ca urmare, ele trebuie considerate originale", menţionând în acelaşi timp că este la dispoziţia Guvernului pentru luarea oricărei decizii necesare, în scopul de a rezolva actuala neînţelegere, cum ar fi solicitarea de a realiza lucrări suplimentare de grafică asupra izotipului.

TITLURILE ZILEI

Referitor la vizualul brandului, asocierea menţionează că acesta a fost elaborat în cadrul unui proces complex, în care au fost implicaţi reprezentanţi ai industriei de turism din România şi ai ministerului, proces din care au rezultat peste 70 de logo-uri şi peste 30 de izotipuri, dintre care câteva au fost testate ulterior, în mai multe etape, pe pieţe, în vederea identificării celor preferate de potenţialii vizitatori ai României, se arată într-un comunicat transmis vineri seara de Ministerul Dezvoltării şi Turismului.

"Izotipul a fost desenat de proprii noştri graficieni, în cadrul unui proces care a evoluat de la schiţe pe hârtie până la varianta finală, în format digital, trecând prin numeroase variante intermediare", se spune în răspunsul asocierii.

Desenul prezentat în presă ca aparţinând domnului Nulens şi izotipul conţinut în identitatea vizuală turistică a României "prezintă diferenţe semnificative de formă, culoare şi orientare", iar "existenţa de elemente grafice cu grad mare de similitudine este relativ comună, dată fiind cantitatea semnificativă de desene ce este produsă şi răspândită prin internet în fiecare zi în toată lumea şi numărul mare de variaţii executate în legătură cu fiecare dintre ele până se ajunge la forme finale. Cu toate acestea, THR/TNS doreşte să comunice clar că izotipul utilizat în identitatea vizuală a României a fost dezvoltat în mod specific pentru Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului şi că similitudinea cu celălalt desen, deşi remarcabilă, este absolut accidentală şi neintenţionată, o consecinţă a două procese creative complet diferite şi nerelaţionate", se spune în comunicatul ministerului care prezintă poziţia asocierii.

Ministerul Dezvoltării şi Turismului a precizat anterior că nu va efectua plăţi consorţiului THR-TNS în cadrul contractului de realizare a brandului de turism al României până la clarificarea aspectelor legate de similitudinile dintre frunza din brandul turistic şi alte simboluri comercializate pe internet.

Totodată, THR/TNS precizează că, pe baza cercetărilor cantitative şi calitative realizate în cadrul contractului, a stabilit următoarele componente principale ale brandului de turism pentru România: atributele, valorile-cheie şi personalitatea şi numai după identificarea acestor componente a început procesul creativ pentru definirea strategiei de brand şi pentru elaborarea vizualului (grafica aferentă brandului).

În plus, se reaminteşte că identitatea vizuală a brandului îşi propune să însumeze vizual cele mai importante idei şi percepţii asociate cu brandul. În mod normal are în componenţă un logotip, un izotip şi un slogan. În cazul României, logotipul este cuvântul "România" scris într-o tipografie manuală, izotipul este o formă similară cu o frunză/deal cu un râu/fluviu şi sloganul este "explore the Carpathian garden".

Prin aceeaşi scrisoare, asocierea THR /TNS şi-a manifestat disponibilitatea de a pune la dispoziţia Ministerului Dezvoltării şi Turismului toate manuscrisele, desenele şi schiţele realizate în procesul de creaţie, în vederea clarificării oricăror dubii.

În urma răspunsului primit, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului a decis să convoace Consiliul pentru coordonarea proiectului privind brandul de turism al României, pentru luni, 2 august.

Un site românesc a prezentat joi mai multe similitudini între logo-ul din brandul turistic lansat joi la Shanghai şi cel al unui proiect englezesc de autobuze ecologice, care ar fi costat 250 de dolari.

Unul dintre elementele logo-ului, care reprezintă o frunză, este aproape identic ca formă şi culoare în cele două imagini. De asemenea, sub frunză apare, în ambele cazuri, o linie desenată aproape la fel, dar de culori diferite.

Logo-ul şi sloganul lansate la Shanghai au costat aproape 900.000 de euro. Crearea şi promovarea brandului turistic, finanţate din fonduri europene, fac parte dintr-un proiect de promovare a potenţialului turistic al României, pentru care sunt alocaţi 75 milioane de euro până la finalul anului 2013.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici