Trenurile intercity, rapid, accelerat şi personal vor dispărea. Legislaţia europeană va schimba clasificarea şi tarifele de călătorie

Ministerul Transporturilor va înlocui până la sfârşitul anului categoriile de trenuri operate de CFR Călători, respectiv intercity, rapid, accelerat şi personal, cu cele din legislaţia europeană, astfel că şi tarifele biletelor vor fi modificate pentru a fi în concordanţă cu noile grupe de trenuri.

12130 afişări
Imaginea articolului Trenurile intercity, rapid, accelerat şi personal vor dispărea. Legislaţia europeană va schimba clasificarea şi tarifele de călătorie

Trenurile intercity, rapid, accelerat şi personal vor dispărea. Legislaţia europeană va schimba clasificarea şi tarifele de călătorie (Imagine: Octav Ganea/Mediafax Foto)

"Pentru realizarea acestei prevederi care presupunetransformarea celor patru categorii actuale de trenuri şi anume:intercity, rapid, accelerat, personal în trenuri Intercity,InterRegio şi Regio sunt necesare modificări legislative,modificarea reglementărilor şi dispoziţiilor profesionale îndomeniu, precum şi modificarea variantelor tarifare de vânzare şiimplicit a softului de vânzare", se arată într-un proiect de ordinal ministrului Transporturilor, Anca Boagiu.

Ordinul va intra în vigoare la 11 decembrie, când vaintra în vigoare viitorul mers al trenurilor.

Noile categorii de trenuri vor fi:

Intercity(IC) - care la rândul lor se clasifică în EurocityIC, Euronight IC, Intercity IC şi Intercity Night - ,

InterRegio(IR) - Interregio IR şi Interregio Night -,

Regio(R) - Regio Express, Regio şi RegioUrban/Suburban.

Trenurile Intercity Eurocity IC operează între oraşeleimportante, în trafic intern sau internaţional şi respectă întotalitate anumite criterii de calitate, iar cele Euronight circulăîn aceleaşi condiţii, însă noaptea. Trenurile Intercity ICoperează între oraşele importante, circulă de regulă în timpulzilei, incluzând destinaţii internaţionale, şi asigură o vitezămedie de minim 60 kilometri pe oră.

În schimb, trenurile Intercity Night circulă noaptea şitrebuie să ofere servicii suplimentare de transport cu vagoanedormit şi/sau cuşetă, iar viteza medie minimă este de 55 kilometripe oră. De asemenea, acest tip de tren poate avea încompunere vagoane ale operatorilor feroviari străini care oferăservicii specifice proprii şi pot avea ca serviciu opţionaltransportul autoturismelor cu vagoane specializate.

Trenuri InterRegio vor opri în principalele gări care asigurăconexiuni convenabile cu celelalte trenuri de călători şi vor aveao viteză medie de 45 de kilometri pe oră. Trenurile InterRegioNight vor circula noaptea cu o viteză medie de minim 40 km/oră, voravea vagoane de dormit şi/sau cuşetă, au opriri frecvente, înmajoritatea oraşelor din parcurs, şi pot avea vagoane aleoperatorilor străini şi pentru transportul autoturismelor.

Trenurile de tipul Regio Express vor avea funcţia unortrenuri personale, pentru că vor asigura transportul pentru ariigeografice restrânse, la o viteză de minim 35 kilometri pe oră, iarde regulă nu vor circula în intervalul orar 23:00 -4:00.

Trenul Regio este de asemenea ca un personal, respectivva opri în toate staţiile şi haltele, va circula cu viteza de minim35 km/oră, iar serviciul de clasa I nu va fi obligatoriu.Pentru asigurarea legăturii, trenurile regio vor fi disponibileobligatoriu, în staţiile noduri de cale ferată, la minim 15 minutedupă sosirea trenurilor interregio sau intercity şi la sosirea înstaţiile noduri de cale ferată cu minim 15 minute înaintea sosiriitrenurilor interregio sau intercity.

Trenurile de navetişti se vor numi Regio urban şi Regio suburbanşi vor circula în jurul oraşelor, vor asigura legăturile la şi dela trenurile interregio. Serviciul de clasa I nu va fiobligatoriu.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici