Vânzările Dacia în Franţa au înregistrat în noiembrie cea mai mare creştere, într-o piaţă în declin

Înmatriculările de autoturisme Dacia noi în Franţa au înregistrat în luna noiembrie cea mai mare creştere în rândul mărcilor cu vânzări de volum, iar în primele 11 luni au consemnat a doua rată de creştere, după Fiat, în timp ce piaţa franceză a scăzut în ambele intevale analizate.

119 afișări
Imaginea articolului Vânzările Dacia în Franţa au înregistrat în noiembrie cea mai mare creştere, într-o piaţă în declin

Vânzările Dacia în Franţa au înregistrat în noiembrie cea mai mare creştere, într-o piaţă în declin (Imagine: Mihai Dăscălescu / Mediafax Foto)

Astfel, înmatriculările Dacia au urcat cu 18%, la 7.315 unităţi, în luna noiembrie, în timp ce piaţa franceză a consemnat un declin de 4,4%, la 138.298 unităţi, potrivit datelor Comitetului Constructorilor Francezi de Automobile.

Doar două mărci, cu vânzări reduse, au avut evoluţii mai bune decât Dacia în noiembrie. Astfel, înmatriculările Lexus au crescut cu aproape 60%, la 336 unităţi, iar cele ale Lancia cu aproape 40%, la 527 autoturisme.

TITLURILE ZILEI

Cota de piaţă a Dacia a urcat de la 4,29% în noiembrie anul trecut la 5,29% în aceeaşi lună a anului în curs.

Înmatriculările grupului francez Renault, care deţine Dacia, au crescut cu 3,8%, la 32.592 unităţi, avansul fiind susţinut de evoluţia Dacia. Marca Renault a consemnat o creştere de numai 0,4%, la 25.277 maşini.

În primele 11 luni, vânzările de autoturisme Dacia în Franţa au crescut cu 8,4%, la 79.865 autoturisme. În aceeaşi perioadă, piaţa franceză a scăzut cu 7,1%, la 1,61 milioane de maşini.

Doar Fiat a înregistrat în această perioadă o creştere mai puternică decât Dacia în rândul mărcilor cu vânzări de volum. Înmatriculările Fiat au avansat în primele 11 luni cu 10%, la 43.620 unităţi.

Dintre mărcile cu vânzări reduse, doar Lexus a raportat o evoluţie mai bună, cu un plus de 18%, la 2.633 de unităţi.

Cota de piaţă a Dacia pentru perioada ianuarie-noiembrie a avansat de la 4,24% anul trecut la 4,95% în acest an.

Dacia Sandero s-a menþinut în primele 11 luni pe poziţia a şasea în topul celor mai bine vândute 100 de modele din Franţa, cu 37.829 de maşini, reprezentând o cotă de piaţă de 2,3%. Grupul Renault este prezent în top zece cu cinci modele, inclusiv Dacia, în timp ce rivalul PSA Peugeot Citroen are patru modele. Volkswagen Polo, pe locul 9, este singurul autoturism străin dintre primele zece.

Alte modele Dacia prezente în top 100 sunt Duster (locul 19) - 22.878 autoturisme şi o cotă de piaţă de 1,4%, Lodgy (poziţia 41) - 10.148 de unităţi şi o cotă de piaţă de 0,6%, precum şi Dokker (locul 86) - 4.855 de maşini şi o cotă de piaţă de 0,3%.

Vânzările grupului Renault au scăzut cu 2,1% în primele 11 luni, la 385.539 unităţi, iar marca Renault cu 4,5%, la 305.674 unităţi.

Pe segmentul autovehiculelor comerciale uşoare noi, înmatriculările Dacia au crescut cu 67% în noiembrie, la 249 unităţi, iar în primele 11 luni au urcat cu 1,6%, la 3.604 unităţi. Piaţa franceză de profil a scăzut cu 4,4% în noiembrie, la 29.766 autovehicule, în timp ce în intervalul ianuarie-noiembrie declinul a fost de 5,8%, la 332.977 unităţi.

Vânzările Dacia la nivel global au crescut anul trecut cu 4,8% faţă de 2011, la 359.822 autovehicule, din care puţin peste 6% au fost comercializate în România, unde compania s-a menţinut totuşi lider, iar cele mai mari pieţe de desfacere au rămas Franţa (23,4%), Germania (13%), Algeria, Turcia şi Italia.

Franţa a dominat în 2012 topul vânzărilor Dacia pe ţări, cu 84.522 unităţi comercializate, urmată de Germania, cu 46.590 unităţi şi de Algeria, cu 41.710 vehicule. Topul vânzărilor externe este continuat de Turcia - 28.964 autovehicule, Italia - 26.832 şi Spania - 17.847.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici