Ion Cristoiu: Clotilde Armand o imită strălucit pe Diana Şoşoacă

  • Ion Cristoiu: Clotilde Armand, primăriţa sectorului 1, a provocat un nou scandal (nu pot spune al cîtelea de la alegerile din 27 septembrie 2020, pentru că numărul lor e uriaş) prin organizarea în holul primăriei a expoziţiei de sculptură Dincolo de canon. Noua sculptură azi
  • Ion Cristoiu: De la alegerile locale au trecut cinci luni. În sectorul 1 nu s-a schimbat nimic. Totul a rămas încremenit ca pe vremea lui Daniel Tudorache. Peste această încremenire stau, ca norii grei, plini de fulgere şi trăsnete, scandalurile aproape zilnice stîrnite şi întreţinute de Clotilde Armand.
  • Ion Cristoiu: Clotilde Armand nu a organizat însă o expoziţie de sculptură, ci un nou scandal. Piesele au fost astfel alese încît să provoace. Mulţi sînt revoltaţi de acest nou scandal. Eu, deşi cetăţean care ar trebui să-şi dea pumni în cap pentru c-a votat-o, nu sînt revoltat; sînt amuzat.
5201 afișări
Imaginea articolului Ion Cristoiu: Clotilde Armand o imită strălucit pe Diana Şoşoacă

Publicistul Ion Cristoiu afirmă că expoziţia de sculptură găzduită de holul Primăriei Sectorului 1 face parte din strategia lui Clotilde Armand de a poza în victimă şi de a fi permanent în atenţia opiniei publice, după modelul Dianei Şoşoacă, fost senator AUR. 

Redăm integral editorialul publicat pe cristoiublog:

Clotilde Armand, primăriţa sectorului 1, a provocat un nou scandal (nu pot spune al cîtelea de la alegerile din 27 septembrie 2020, pentru că numărul lor e uriaş) prin organizarea în holul primăriei a expoziţiei de sculptură Dincolo de canon. Noua sculptură azi.

Mă număr printre cetăţenii sectorului 1 care au votat-o pe Clotilde Armand. Nu o dată, ci de două ori. Motivul? Despre dezastrul în care a fost ţinută Piaţa Amzei de către fostul primar Daniel Tudorache, afacerile dubioase (nu ale lui Daniel Tudorache, ci ale antecesorilor) prin care celebra Piaţă a Amzei a fost pusă la pămînt sub pretextul unei aşa zise modernizări, care a costat bugetul primăriei milioane de euro (şi acum parcare subterană stă nefolosită pentru că n-a fost prevăzută cu lifturi!) am scris şi am vorbit de multe ori. Daniel Tudorache a dus o politică de încremenire a sectorului în proiect. Şi înfăţişarea sa bonomă trimitea la un gospodar care nu face rău, dar nici bine. Mă gîndeam că o persoană clocotind de energie, de hotărîre, de independenţă rebelă, în genul Vitoriei Lipan din Baltagul, despre care Nechifor Lipan spunea că trebuie din cînd în cînd să scoată dracii din ea, venită în fruntea primăriei, va pune în mişcare sectorul, şi, la capătul unei Revoluţii, ce indiscutabil nu va fi lovitură de stat, s-ar rezolva cu bine şi milioanele de euro îngropate în Piaţa Amzei, astfel încît tarabagii, plecaţi la Piaţa 1 Mai, să vină înapoi şi cînd ai pătrunde în ea ai leşina de plăcerea grămezilor de fructe şi legume.

De la alegerile locale au trecut cinci luni.

În sectorul 1 nu s-a schimbat nimic.

Piaţa Amzei funcţionează mai departe cu doar două tarabe la care mor de frig şi vînzători şi cumpărători.

În absenţa parcării subterane, pentru care s-au plătit sume imense, e o aventură să găseşti un loc de parcare la suprafaţă.

Zilnic, în faţa clădirii la care se plătesc taxe şi impozite se văd cozi uriaşe.

Decît să se chinuie cu sistemul de plată on line, care nu merge, mulţi preferă să stea la coadă încă de dimineaţă.

Totul a rămas încremenit ca pe vremea lui Daniel Tudorache. Peste această încremenire stau, ca norii grei, plini de fulgere şi trăsnete, scandalurile aproape zilnice stîrnite şi întreţinute de Clotilde Armand. Nu m-am înşelat în privinţa energiei care stă în persoana primăriţei mai ceva ca dezlănţuirea nucleară în atom. Clotilde Armand e o persoană cu draci. Numai că energia sa debordantă, clocotindă, cum zic mulţi, nu s-a consumat şi nu se consumă în schimbarea din temelii a sectorului 1 sau măcar în administrarea de zi cu zi a treburilor, ci în scandaluri mediatice. Unul dintre cei mai buni primari din ţară e Constantin Toma, de la Buzău. A cîştigat un nou mandat cu cel mai mare scor din ţară. În noul mandat îşi continuă, cu dîrzenia-i definitorie, transformarea Buzăului în Smart City. A auzit cineva din restul ţării de Constantin Toma? N-a auzit. Şi din simplu motiv că primarul Buzăului munceşte 24 din 24 de ore. Şi dacă munceşte, n-are nici timp, nici energie de scandaluri. Despre Clotilde Armand ştie o ţară întreagă. Face seară de seară subiectul controverselor de la talk-show-uri. Pe reţelele sociale stîrneşte patimi devastatoare.

De ce ştie o ţară întreagă de Clotilde Armand? Pentru că se ţine de scandaluri şi, cînd te ţii de scandaluri, n-ai timp şi energie să mai munceşti. Trebuie să te gîndeşti în fiecare dimineaţă ce dracu mai inventezi pentru a fi vedeta naţională a zilei respective. După ce declanşezi scandalul trebuie să dai replici pe Facebook, să organizezi contramanifestaţii la manifestaţii, să te filmezi tăifăsuind cu Vlad Voiculescu, să ameninţi cu darea în judecată a tuturor celor care te critică şi mai ales să depui denunţuri la DNA.

Codruţa Kövesi va rămîne în istoria României prin patima cu care aresta tot ce întîlnea în cale. Dacă ar fi trăit pe vremea Revoluţiei franceze, ar fi fost în acelaşi timp Robespierre şi călăul Samson.

Clotilde Armand va rămîne în istoria României prin patima cu care face denunţuri la DNA.

Nu-i bine s-o întîlneşti pe stradă. Dacă i se pare că te-ai uitat mai puţin admirativ la ea, îţi trînteşte imediat o delaţiune la DNA.

Nu înainte de a da buzna pe Facebook şi pe site-urile de casă pentru a anunţa că va depune plîngere împotriva ta.

Nu de alta, dar faci parte din Mafia cu care ea se luptă de dimineaţă pînă seară.

În sine iniţiativa de a organiza o expoziţie de sculptură în holul primăriei de sector n-are nimic scandalos. Politicienii, prin naştere semidocţi, simt nevoia să se dea mari iubitori de artă.

Problema, marea problemă se iveşte cînd raportăm iniţiativa la marile probleme nerezolvate din sector. Dacă Clotilde Armand ar fi făcut ceva pentru cetăţenii sectorului sub semnul unui suflu nou, al unei ambiţii de a schimba din temelii realităţile, organizarea unei expoziţii ar fi fost normală.

A-ţi consacra timpul şi energia organizării unei expoziţii de sculptură în holul primăriei şi nu oricum, ci cu tam-tam, cu un cotcodăcit publicitar răsunător, de parcă ai fi inaugurat noua Piaţa a Amzei, înseamnă a aplica în România învăţătura cu Baba care se piaptănă.

Dar chiar şi în aceste condiţii, organizarea unei expoziţii de sculptură n-ar avea nimic păgubitor.

Clotilde Armand nu a organizat însă o expoziţie de sculptură, ci un nou scandal.

Piesele au fost astfel alese încît să provoace.

Mulţi sînt revoltaţi de acest nou scandal.

Eu, deşi cetăţean care ar trebui să-şi dea pumni în cap pentru c-a votat-o, nu sînt revoltat; sînt amuzat.

Pentru că am dibuit în tot ceea ce face Clotilde Armand strategia de succes asumată în viaţa noastră publică de Diana Şoşoacă. Mulţi dintre cei care asistă la neîncetatele scandaluri stîrnite de Diana Şoşoacă îmi spun că e într-o ureche. Eu însă, care i-am luat la Aleph News un interviu de o oră, un interviu care mi-a dezvăluit o persoană ce se ţine straşnic sub control, sînt convins că Diana Şoşoacă provoacă aceste scandaluri nu pentru că e într-o ureche, ci pentru că a intuit un adevăr:

România e ţara unui maidan cu munţi, dealuri, şesuri şi ape.

Pe orice maidan, au succes încăierările, înjurăturile de mamă, bătăile cu palma peste fundul dezgolit de poalele ridicate, într-un cuvînt, scandalurile.

De aceea în România de azi Scandalul e formula imbatabilă de a fi mereu în prim-plan şi mai ales de a obţine capital politic. În chip automat, fiecare scandal mediatic sporeşte numărul celor care te simpatizează, care te admiră.

 De la Diana Şoşoacă Clotilde Armand a învăţat că Scandalurile trebuie să te dezvăluie leliţelor naţionale ca victimă.

 Diana Şoşoacă se prezintă într-o permanentă confruntare cu Sistemul, care vrea s-o lichideze, pentru că se teme de ea.

Clotilde Armand e şi ea în război pe viaţă şi pe moarte. Nu cu Sistemul, ci cu Mafia. De cinci luni, de cînd e primar, Clotilde Armand pune pe seama Mafiei, care se teme de ea, o mie şi una de lucrături avînd drept ţintă scoaterea ei din funcţia de primar.

La fel ca Diana Şoşoacă, Clotilde Armand îşi regizează Scandalurile. Fiecare scandal e bine gîndit în iniţierea şi desfăşurarea sa astfel încît să agaţe presa, chiar şi cea, dacă nu mai ales, adversară.

Zice Miţa Baston în D-ale Carnavalului de Caragiale:

<Trebuie s-o ştiu, trebuie s-o aflu... şi să vedem. O să fie un scandal... dar un scandal... cum n-a mai fost până acum în «Universul»>.

 Universul era la vremea respectivă ziarul cu cel mai mare tiraj şi cu cea mai mare influenţă, tocmai pentru că mediatiza intens scandalurile de mahala.

Miţa Baston nu vrea pe bune să-i dea Bibicului cu „vitrion” în ochi.

Vrea pur şi simplu să provoace un scandal mai mare decît cele mediatizate pînă acum de Universul.

E vreo deosebire între Clotilde Armand şi Miţa Baston din acest punct de vedere?

Clotilde Armand n-a ridicat un pai în administrarea sectorului 1. Asta o ştiu însă doar cetăţenii sectorului 1.

Restul românilor, începînd cu cei care trăiesc în alte sectoare şi terminînd cu cei care trăiesc la Suceava, sînt fascinaţi de Clotilde Armande.

Uite cum luptă ea cu Mafia!

La ora actuală, Clotilde Armand rupe adevărate sondaje naţionale.

Strategia Şoşoacă îşi spune cuvîntul!”

 

NOTĂ: Acest editorial este preluat integral de pe cristoiublog.ro

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici