Cum a ajuns un "băiat" care căuta fete pe internet să câştige 41 mld $. Povestea Omului anului 2010

Pentru conectarea a mai mult de jumătate de miliard de oameni şi pentru cartografierea relaţiilor sociale dintre ei, pentru crearea unui nou sistem de schimb al informaţiilor şi pentru felul în care a modificat vieţile noastre, ale tuturor, Mark Elliot Zuckerberg este Omul anului 2010, potrivit revistei Time, informează Gândul.

365 afișări
Imaginea articolului Cum a ajuns un "băiat" care căuta fete pe internet să câştige 41 mld $. Povestea Omului anului 2010

Cum a ajuns un "băiat" care căuta fete pe internet să câştige 41 mld $. Povestea Omului anului 2010 (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Imaginaţi-vă o afacere care valorează 41 de miliarde de dolari, aproape cât încasează statul român din taxele şi impozitele plătite de noi toţi în 9 luni de zile. Atât face businessul Facebook, potrivit Bloomberg. Cum a ajuns un băiat care căuta fete pe internet să câştige peste 40 de miliarde de dolari într-o cameră de cămin dintr-un campus universitar? Bună întrebare.

Totul a început cu aproape şapte ani în urmă, în februarie 2004, când Mark Zuckerberg, pe atunci boboc la Harvard, a iniţiat un serviciu web din dormitorul său. Un fel de intranet, numit Thefacebook.com, unde colegii săi să se poată căuta după nume şi fotografii. La bază a stat clasicul catalog cu imagini de tip buletin pe care îl publică an de an şcolile şi liceele americane. Cu ajutorul colegului său de cameră, Dustin Moskovitz, Zuckerberg a răspândit ideea către alte universităţi ca Yale, New York, Stanford sau Columbia.

"Investeam 85 de dolari pe lună şi lucram pe computere închiriate ", avea să povestească părintele reţelei într-un interviu. Ulterior, avea să renunţe la Harvard şi, împreună cu Moskovitz şi alţi amici, s-a mutat în Palo Alto, California, unde a transformat o casă modestă în sediul viitoarei companii.

Citeşte mai multe despre Mark Elliot Zuckerberg, părintele reţelei Facebook pe www.gandul.info.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici