Femeile în lenjerie intimă, cenzurate pe Internet: apar bărbaţii în sutien

Guvernul chinez blochează imaginile site-urilor de cumpărături online care prezintă modele îndrăzneţe, îmbrăcate în lenjerie intimă, iar în locul lor au apărut modele masculine.

685 afișări
Imaginea articolului Femeile în lenjerie intimă, cenzurate pe Internet: apar bărbaţii în sutien

Învelit într-un slip de mătase cu un sutien la vedere, un model dansează senzual şi formează o inimă cu degetele în timpul unui stream live pe Douyin, una dintre cele mai populare platforme de partajare video din China. Performanţa lui ca „model” este cea mai recentă reacţie la cenzura internetului din China pentru retailerii care vând online lenjerie pentru femei.

Femeilor le este interzis să se prezinte în haine îndrăzneţe, astfel că, în locul lor au apărut modele masculine. Un sutien purtat de bărbaţi va fi mai puţin senzual, dar, între timp, publicul feminin îl vede şi îl cumpără, iar afacerea este în siguranţă. O modalitate de a spune Nu cenzurii, ocolind problema şi protejând afacerea de regulile guvernului.

„Găseşte un bărbat”

Se ştie că China are unul dintre cele mai stricte regimuri de cenzură din lume, blozând imaginile care conţin corpuri ale femeilor considerate îndrăzneţe.

În ianuarie anul trecut, mai multe companii specializate în vânzarea de lenjerie prin live streaming şi-au întrerupt sesiunile, după ce au prezentat un model feminin, fiind atinse de cenzură. De aici, ideea folosirii bărbaţilor.

La Taobao Live (BABA) de la Alibaba, un bărbat îmbrăcat în lenjerie neagră este văzut în picioare lângă un manechin care prezintă o ţinută similară. Într-o altă imagine, un alt model poartă o rochie roz şi şal de mătase, accesorizate cu bentiţe cu urechi de pisică.

„Aceasta nu este o încercare de sarcasm. Toată lumea ia foarte în serios respectarea regulilor”, a comentat antreprenorul care a venit cu ideea şi s-a identificat drept domnul Xu pe site-ul chinez de microblogging Weibo. „Deci, ce ar trebui să fac dacă vreau să promovez şi să prezint lenjeria în sesiunea de transmisie în direct? E foarte simplu, găseşte un bărbat care să-l poarte”, spune el.

Industrie de mai multe miliarde de dolari

Vânzarea de produse de streaming în direct este o industrie de mai multe miliarde de dolari în China continentală şi a primit un impuls major în timpul celor trei ani de izolare strictă a Covid-19 a ţării.

În iunie anul trecut, numărul utilizatorilor de comerţ electronic în flux live din China continentală a depăşit 460 de milioane. Un raport din 2021 al iResearch cu sediul la Beijing a prezis că industria de streaming live va avea o valoare de până la 720 de miliarde de dolari în acest an. Modelele masculine nu sunt singura soluţie.

Pe Douyin, versiunea internă a TikTok, alte modele feminine au ocolit cenzura purtând sutiene din dantelă peste un tricou. Alţii au expus articolele pe manechine. Dar bărbaţii sunt foarte puternici, ca mesaj. Iar ca exemplu, Austin Li Jiaqi a vândut 15.000 de rujuri în doar cinci minute, în 2018.

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici