Video Povestea de succes a celui mai faimos articol vestimentar. Cum a creat Levi Strauss prima pereche de blugi, acum aproape 150 de ani

  • Pe 20 mai, 1873, Levi Strauss şi croitorul Jacob Davis brevetau jeans-ul
  • Începutul a fost unul modest, jeansii fiind folosiţi exclusiv de către bărbaţi în ferme, fabrici sau mine
  • În 1934, tot Levi Strauss a revoluţionat piaţa cu prima pereche de jeans pentru femei
1654 afișări

Probabil cel mai cunoscut material textil de pe planetă, jeansul, era brevetat pe 20 mai 1873 de antreprenorul american Levi Strauss. Alături de croitorul Jacob Davis, Strauss a căutat un material pentru bărbaţii care aveau nevoie de o haină care să reziste în orice condiţii de muncă. Aşa a luat naştere prima pereche de jeanşi.

Jeanşii au fost de la început un articol vestimentar seducător, iar la începutul secolului trecut femeile îi purtau pe ascuns. Abia în 1934 era lansată prima linie destinată femeilor, cu modelul Lady Levi's.

De-a lungul anilor,  jeanşii au rămas la modă şi au fost mereu adaptaţi vremurilor. Dacă ne-am imagina cum s-au schimbat în 100 de ani, imaginile ar arăta cam aşa: fie că au avut tăieturi, culori sau forme diferite, jeans-ul a rămas un accesoriu nelipsit din garderoba noastră.

Nu există producător de textile din lume care să nu aibă acum şi o linie de jeanşi. Principalii competitori ai Levi Strauss  sunt  Wrangler, Diesel, Lee Jeans, Pepe Jeans, True Religion sau Armani. În 2019, compania a avut o cifră de afaceri anuală de 5.8 miliarde de dolari.

 

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici