Barbie, fără niciun rid, la aniversarea de 60 de ani. Prin câte transformări a trecut celebra păpuşă „cu proporţii nerealiste”

Celebra păpuşă Barbie împlineşte, sâmbătă, 60 de ani, timp în care a stârnit controverse cu proporţiile nerealiste ale corpului ei, dar a şi rămas una dintre cele mai populare jucării din lume.

1719 afișări
Imaginea articolului Barbie, fără niciun rid, la aniversarea de 60 de ani. Prin câte transformări a trecut celebra păpuşă „cu proporţii nerealiste”

Barbie, fără niciun rid, la aniversarea de 60 de ani. Prin câte transformări a trecut celebra păpuşă „cu proporţii nerealiste”

Istorie

În 1956, Barbara Handler, pe atunci o adolescentă în vârstă de 15 ani, aflată într-o vacanţă în Elveţia, alături de mama ei, Ruth - cofondatoare a companiei de jucării Mattel -, a remarcat o păpuşă, precursoarea lui Barbie, comercializată în magazine sub numele Lili.

Ruth Handler a cumpărat trei păpuşi Lilli şi le-a adus cu ea în California. Trei ani după aceea - pe 9 martie 1959 - a prezentat în premieră mondială versiunea americană a acelei păpuşi, la American International Toy Fair de la New York. Noua păpuşă a fost denumită Barbie, după numele fiicei lui Ruth Handler.

TITLURILE ZILEI

Succes comercial

Până când Barbie a împlinit 50 de ani, în 2009, compania Mattel vânduse deja peste 1 miliard de astfel de păpuşi în lumea întreagă, mai ales graţie faptului că jucăria "cultiva imaginea unei femei înfloritoare şi sănătoase".

În ciuda competiţiei acerbe din domeniul jucăriilor, 58 de milioane de Barbie sunt vândute anual, în peste 150 de ţări.

Procesul de creaţie

Aproximativ 100 de persoane lucrează la studioul de design El Segundo din California, la crearea unor noi păpuşi. Procesul de creaţie durează între 12 şi 18 luni, iar păpuşile sunt produse apoi în fabrici din Indonezia şi China.

Barbie modernă

După ce, timp de decenii, Mattel a propus Barbie albe şi blonde, compania a răspuns criticilor privind proporţiile nerealiste ale corpului jucăriei şi a creat, în ultimii ani, păpuşi mai diversificate, "grăsuţe", "înalte", "minione", brunete, de culoare, prinţese, preşedinţi de stat. Printre păpuşile lansate s-au numărat, de exemplu, o Barbie babysitter, o înotătoare, una tatuată.

La sfârşitul lui 2017, Mattel a lansat o păpuşă cu chipul scrimerei americane Ibtihaj Muhammad, care poartă văl islamic. Iar, anul trecut, au fost lansate păpuşi Barbie cu chipuri de femei celebre din trecut şi din prezent, precum artista mexicană Frida Kahlo, chef-ul Hélène Darroze, regizoarea Patty Jenkins, aviatoarea americană Amelia Earhart, cântăreţele Beyonce, Cher, Cyndi Lauper, scriitoarea J.K. Rowling, actriţa Marilyn Monroe etc.

În prezent, 55% dintre păpuşile Barbie vândute în lume nu au nici păr blond, nici ochi albaştri.

Social media

Barbie, fără niciun rid la cei 60 de ani ai săi, are conturi pe reţelele de socializare online, unde fanii pot urmări cele mai recente aventuri ale sale.

Iar, pe 7 martie, cu ocazia celei de-a 60-a aniversări, a fost lansat un nou vlog Barbie, "Finding Your Voice", păpuşa fiind editor la aplicaţia YouTube Kids, cu o serie de videoclipuri motivaţionale.

Educaţie

Barbie - pe numele complet Barbie Millicent Roberts, din oraşul fictiv Willows din Midwest, SUA - a fost creată într-o perioadă în care jucăriile pentru fetiţe le învăţau pe acestea că pot fi doar mame şi casnice, în timp ce cele pentru băieţei le permiteau acestora să viseze că pot ajunge orice, de la astronauţi la medici chirurgi.

În 1965, cu patru ani înainte ca Neil Armstrong să păşească pe Lună, a fost lansată păpuşa Barbie astronaut.

Explicând motivul pentru care păpuşa arată mereu tânără , Lisa McKnight, senior vice president şi global general manager pentru brandul Barbie, a declarat: "Este o tânără femeie, este independentă şi îşi urmează carierele".

Barbie a fost folosită pentru a le învăţa pe tinere că pot crede în ele şi că trebuie să ignore stereotipurile legate de gen. Iar, în prezent, le vorbeşte direct fetelor despre viaţă şi subiecte importante.

În 2018, pentru a marca cea de-a 60-a aniversare, brandul a lansat o campanie dedicată fetiţelor, care continuă şi anul acesta, pentru a elimina aşa numita "breşa de visare" ("Dream Gap") - un fenomen bazat pe dovezi potrivit cărora şase ani ar fi vârsta medie la care micuţele încetează să mai creadă că pot face şi pot fi orice.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici