Femeia care a creat-o pe Barbie, cea mai cunoscută păpuşă din lume

  • Pe 9 martie 1959, Handler şi soţul ei Mattel au prezentat-o pe Barbie, modelul la modă pentru adolescenţi, cumpărătorilor sceptici de jucării la Târgul anual de jucării din New York.
  • Prima Barbie a fost vândută cu 3 dolari. Îmbrăcămintea suplimentară bazată pe ultimele tendinţe ale modei din Paris a fost vândută şi la preţuri cuprinse între 1 şi 5 USD. În 1959, anul lansării Barbie, au fost vândute 300.000 de păpuşi Barbie.
  • 2016, Muzeul Artelor Decorative din Paris a avut un spectacol de Barbie cu sute de păpuşi alături de lucrări de artă inspirate de Barbie.
425 afișări
Imaginea articolului Femeia care a creat-o pe Barbie, cea mai cunoscută păpuşă din lume

Profimedia

Ruth Handler a creat una dintre cele mai de succes companii de jucării din lume, Mattel, iar păpuşa ei Barbie este una dintre cele mai populare şi iconice jucării din lume.

Ideea i-a venit în timp ce  îşi observa fiica, pe Barbara, cum se juca împreună cu prietenele ei cu păpuşi din hârtie.

Fetele se foloseau de aceste păpuşi imaginându-şi tot felul de roluri din viaţa reală, precum acelea de studente, majorete sau adulte cu cariere.

În timpul unei călătorii de familie în Elveţia, Handler a fost inspirată de păpuşa Bild Lilli fabricată în Germania pe care a văzut-o într-un magazin.

Deşi nu era de vânzare, Handler a reuşit să cumpere una, iar când a ajuns acasă  a reconstruit designul păpuşii după criteriile sale şi a a numit-o Barbie.

Primul iubit al păpuşii Barbie, Ken Doll, a apărut la doi ani după Barbie, în 1961, fiind denumit după fiul familiei Handler.

Barbie a fost un model pentru adolescenţi. Păpuşa a fost realizată în multe versiuni,  în peste 125 de ţări, inclusiv în Statele Unite.

Barbie a venit în două versiuni, brunetă sau blondă, iar în 1961 a apărut o Barbie roşcată. În 1980, au fost introduse primele Barbie afro-americane şi Barbie hispanice.

Handler susţinea  că Barbie este un simbol al libertăţii şi oportunităţilor pentru fetele şi femeile tinere:

 “Barbie a reprezentat întotdeauna faptul că o femeie are de ales. Chiar şi în primii ani, Barbie nu a trebuit să se mulţumească doar cu faptul că este iubita lui Ken sau că este pasionată de shopping. Avea haine, de exemplu, pentru a-şi lansa o carieră ca asistentă medicală, stewardesă, cântăreaţă într-un club de noapte. Cred că alegerile pe care le reprezintă Barbie au ajutat păpuşa să prindă iniţial la public, nu doar pentru fiicele noastre – care într-o bună zi ar constitui primul val major de femei din conducere şi profesionişti – ci şi pentru mame, ” a spus Handler.

 

 

 

 

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici