Sfaturile ştiinţei: Ce trebui să faci ca să trăieşti 120 de ani!

  • Secretele longevităţii au fost aflate după studii serioase, susţinute ştiinţific, şi includ şi referiri inclusiv la activitatea sexuală.
  • Au fost identificate zonele albastre din lume, în care speranţa de viaţă este considerabil mai mare decât media.
  • Datele au fost colectate de la super-centenari din 10 ţări europene plus Canada, Japonia şi Statele Unite.
8579 afișări
Imaginea articolului Sfaturile ştiinţei: Ce trebui să faci ca să trăieşti 120 de ani!

Sfaturile ştiinţei: Ce trebui să faci ca să trăieşti 120 de ani!

125 de ani, dacă nu chiar 130! Vom putea trăi până în 2100, dacă acum avem vârsta de 40 de ani?

Un nou studiu privind longevitatea, realizat de Universitatea din Washington şi bazat pe date colectate de la super-centenari din 10 ţări europene plus Canada, Japonia şi Statele Unite, oferă răspunsul.

Sunt veşti interesante pentru cei care vor să adere la clubul celor mai longevivi oameni din lume, o misiune deloc uşoară. Cele o sută douăzeci de lumânări de pe tort vor fi un obiectiv pentru câţiva, foarte puţini. Iar cei care doresc să ajungă la ţel trebuie să asimileze o serie de obiceiuri sănătoase: de la dietă la sex.

Ce şanse are o persoană care acum 50 de ani să prindă anul 2100? Adică să prindă vârsta de 129 de ani?
Oamenii de ştiinţă care utilizează calcule statistice sofisticate au reuşit să prezică că recordul mondial actual, de 122 de ani, va fi detronat aproape sigur şi că unii indivizi ar putea trăi între 125 şi 132 de ani. Câţi? Acest studiu, publicat în Demographic Research, nu spune cu precizie.
Simpla prezenţă a câtorva super-centenari în societate indică o longevitate mai mare a întregii populaţii. Întrebarea la acest moment este: cum ne putem creşte speranţa de viaţă şi sperăm să trăim mai mult de 120 de ani?

În urmă cu câţiva ani, au fost identificate o mână de locuri din lume în care dieta, stilul de viaţă şi factorii sociali au produs rezultate incredibile în ceea ce priveşte longevitatea locuitorilor lor. Au fost definite ca zone albastre.

Cele mai cunoscut zone albastre sunt Ikaria (Grecia), Okinawa (Japonia), Nicoya (Costa Rica), Sardinia (Italia) şi Loma Linda (California). Sunt zone în care speranţa de viaţă este considerabil mai mare decât media.

Dan Buettner, exploratorul care a descoperit zonele albastre, a lucrat ani pentru a codifica ceea ce au în comun centenarii din zonele albastre: o listă a fost publicată de Washington Post cu 11 obiceiuri comune locuitorilor de peste 90 de ani din zonele albastre.

Multă de odihnă
Toţi centenarii dorm în orele standard de odihnă, semn că somnul este unul dintre factorii care nu trebuie trecuţi cu vederea atunci când vine vorba de sănătate.

Folosiţi ceaiuri de plante (locale) şi ceaiuri de plante ale căror beneficii sunt cunoscute.
Foarte puţin zahăr, făină albă sau carne.

Dieta mediteraneană
Uleiul de măsline, laptele de capră, legumele sălbatice, vinul şi cafeaua sunt toate alimente care s-au dovedit a avea diferite beneficii pentru sănătate. Şi toate sunt prezente în dieta noastră mediteraneană.

Evitaţi alimentele procesate
În zonele albastre de pe masă ajungem în principal alimente produse local, provenind din grădini şi culturi unde, printre altele, prezenţa pesticidelor este foarte scăzută.

Somn regulat
Oamenii de ştiinţă cred că odihna de  după-amiază ar duce la o reducere cu 37% a riscului de boli coronariene şi, prin urmare, la o speranţă de viaţă mai lungă.

Sex şi după vârsta de 65 de ani
Potrivit unui studiu realizat în Ikaria, 80% dintre bărbaţii între 65 şi 100 de ani ar face sex în mod regulat, iar 25% dintre ei sunt deosebit de mulţumiţi. Un semn că chiar şi o relaţie paşnică cu sexualitatea la bătrâneţe ar putea contribui la longevitate.

Rămâi implicat
Acest lucru s-a dovedit adevărat mai ales în Sardinia, unde savanţii au găsit un puternic sentiment de comunitate şi participare la viaţa socială a populaţiei vârstnice.

Exerciţii fizice
Cu siguranţă, nu putea fi ratată mişcarea: mai ales în insule, unde cei peste 90 de ani se mişcă foarte mult pe jos şi nu încetează să facă activitate fizică, cum ar fi grădinăritul.

Cât mai puţin stres
Simţul comunităţii, foarte puternic în zonele albastre şi puţină atenţie la trecerea timpului contribuie la reducerea stresului: graba şi anxietatea nu par să aparţină oamenilor de lungă durată.

Obiceiurile sănătoase se întăresc reciproc
Potrivit oamenilor de ştiinţă, este suficient să adoptaţi unele dintre obiceiurile sănătoase de pe această listă, pentru a adera spontan la celelalte: odihna mai multă, de exemplu, poate ajuta la reducerea stresului la fel cum o dietă sănătoasă afectează capacitatea de a rămâne activ şi invers.

Pe scurt, pentru a trăi mai mult (şi mai bine) trebuie doar să începi să schimbi unele obiceiuri, urmând exemplul centenarilor din zonele albastre. Restul vine de la sine.
 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici