Turiştii pun în dificultate autorităţile din Amsterdam. Ce strategie au adoptat olandezii, pentru a nu-i da afară pe vizitatori

Capitala din ce în ce mai populară a Olandei, care atrage anual peste 14 milioane de vizitatori, devine tot mai creativă atunci când vine vorba de valul de turişti care a luat cu asalt oraşul Amsterdam, scrie Independent.

5520 afișări
Imaginea articolului Turiştii pun în dificultate autorităţile din Amsterdam. Ce strategie au adoptat olandezii, pentru a nu-i da afară pe vizitatori

"Suntem un oraş deschis, tolerant", a declarat Geerte Udo, directorul de turism din Amsterdam. "Cum să vă imaginaţi vreodată că am putea spune:" Nu sunteţi bineveniţi aici! ", a declarat aceasta, potrivit Independent.

Udo şi echipa ei din Amsterdam, care supraveghează turismul oraşului, şi-au petrecut ultimii doi ani încercând să îndepărteze subtil turiştii de la atracţiile cele mai populare, cum ar fi Districtul Red Light şi Cartierul Muzeelor. Ei s-au folosit de datele stocate pe un cip care face parte din reţeaua Amsterdam City Card, pentru a analiza comportamentul turistic al vizitatorilor şi pentru a elabora modalităţi de a-l schimba pentru a uşura descongestionarea.

TITLURILE ZILEI

"Putem vedea exact cum se comportă aceşti oameni", a spus Udo. "Toată lumea vine în oraş şi merge dimineaţa la Muzeul Van Gogh, apoi ia o barcă şi se plimbă pe canal după-amiaza."

Echipa a încercat apoi să schimbe acest comportament sugerând oamenilor, în momentul achiziţionării cartelei City Card, să facă plimbarea de dimineaţă pentru a evita mulţimea, şi nu seara. O altă metodă a implicat afişarea unui videclip live care să arate coada de aşteptare în cele mai populare locuri, cum ar fi Muzeul Van Gogh, pentru a încuraja vizitatorii să-şi planifice călătoria mai târziu în cursul zilei sau să meargă la altă destinaţie.

Alte strategii adoptate au inclus rebranduirea locaţiilor, cu scopul de a atrage turişti spre destinaţii mai puţin populare. Zandvoort, aflat la 18 kilometri de centrul oraşului, a fost redenumit Amsterdam Beach pentru a semnala că poate fi uşor accesibil - iar transportul public spre destinaţii mai îndepărtate, cum ar fi chiar Amsterdam Beach, este de asemenea inclus în oferta City Card.

Tehnologia joacă un rol major în efortul Amsterdamului de a redistribui turiştii. O nouă aplicaţie numită "Descoperă oraşul" trimite notificări utilizatorilor prin care îi avertizează atunci când o atracţie este mai ocupată decât în ​​mod normal şi le sugerează alternative.

Un serviciu în colaborare cu Facebook Messenger este, de asemenea, în lucru. Această unealtă va monitoriza profilul utilizatorilor şi le va sugera lucruri interesante de văzut şi de făcut în oraş în concordanţă cu postările şi aprecierile lor în social media.

În prezent, aplicaţia este disponibilă numai în limba olandeză, dar este de aşteptat ca versiunea în limba engleză să fie finalizată până la sfârşitul anului 2018.

”Nu poţi închide un oraş”, spuse Udo. "Este o soluţie pe termen scurt. Trebuie să găseşti soluţii de viitor pentru a face faţă lumii locale".

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici