INTERVIU - Udrea: L-am dat în judecată pe fostul procuror Nastasiu pentru calomnie

Ministrul Elena Udrea anunţă, într-un interviu pentru MEDIAFAX, că l-a dat în judecată pe fostul procuror Ciprian Nastasiu pentru calomnie, răspunde acuzaţiilor privind cazul Alro şi vorbeşte despre "băieţii deştepţi" care intermediau vânzarea de energie ieftină de la stat.

78 afişări
Imaginea articolului INTERVIU - Udrea: L-am dat în judecată pe fostul procuror Nastasiu pentru calomnie

Udrea: L-am dat în judecată pe fostul procuror Nastasiu pentru calomnie (Imagine: Silviu Matei/Mediafax Foto)

Rep.: Cum a fost pentru turism anul acesta faţă de anul trecut?

E.U.: A fost un an mai bun, deşi am avut un schimb de replici pe această temă cu patronatele de pe litoral. Sigur, ei au interesul să nu declare toţi turiştii, deşi vedem şi noi în timpul verii pe litoral câţi oameni sunt. A fost un an mai bun decât 2009, poate şi pentru faptul că foarte mulţi români au ales să-şi facă vacanţele în România şi asta este bine. Am avut creştere şi pe turismul extern, pe incoming, au venit aproape cu 8% mai mulţi turişti în perioada verii. Acestea sunt statisticile oficiale, care totuşi se măsoară extrem de corect, pentru că se bazează mult pe ce declară hotelierii. Ne aşteptăm, de asemenea, pe perioada sezonului de iarnă, la creşteri faţă de 2009.

Rep.: Pe ansamblu, îl vedeţi mai bun cu 5%?

E.U.: Îmi este greu să apreciez, pe litoral a fost mai mult cu 5%, din statistici a crescut cu 5% .

Rep.: Anul viitor?

E.U.: Evoluţia traficului turiştilor depinde foarte mult de evoluţia economiei. Este evident că, pe fondul scăderii salariilor, spre exemplu, prima grijă a oamenilor nu mai este aceea de a pleca în vacanţă. Deci mai depinde foarte mult dacă economia se va stabiliza şi dacă vom avea o speranţă, un aspect pozitiv, pentru că oamenii sunt sensibili la semnale. Imediat ce vor vedea că lucrurile s-au stabilizat, cu siguranţă că românii vor alege să aloce mai mulţi bani pentru vacanţe. Sigur, sperăm şi la o creştere, pentru că între timp va intra promovarea pe brand, va intra această campanie, promovare pe Facebook, pe care contăm foarte mult. Acum, sigur, dăm exemplul Ungariei, ei au reuşit să crească segmentul de turism balnear după 10 ani de investiţii în turismul balnear. Noi avem program de investiţii, de promovare, de doi ani, dar sperăm ca de la anul deja să apară şi rezultate.

Rep.: Legea turismului când intră în vigoare?

E.U.: Legea turismului este gata. Noi sperăm să putem s-o introducem pe agenda Guvernului săptămâna viitoare. Am găsit o formulă să rezolvăm o mare dorinţă a industriei de turism, să constituim acea entitate care să se ocupe de promovarea turismului. Noi ne străduim de ceva timp cu această lege, însă au fost permanente schimbări. Am aşteptat să vedem şi ce facilităţi fiscale poate acorda statul pentru investitorii în turism. Acum credem că miercuri am putea să promovăm această lege.

Rep.: Miercurea viitoare?

E.U.: Miercurea viitoare în Guvern.

Rep.: Şi care e formula pe care aţi găsit-o?

E.U.: Există un organism de promovare a turismului, Organizaţia Naţională de Promovare a Turismului, ONPT, cu un statut care să-i permită să lucreze atât cu fonduri publice, cât şi cu fonduri private. Va fi o instituţie în coordonarea ministerului, însă va putea intra în parteneriate public-private.

Rep.: Şi când se va înfiinţa?

E.U.: Odată cu legea ce va fi promulgată şi va intra în vigoare, în acest timp.

Rep.: Cât timp ar putea să treacă?

E.U.: Toţi colegii din Parlament aşteaptă această lege. De aceea eu cred că ea va trece repede prin Parlament.

Rep.: Adică anul acesta va fi gata?

E.U.: Da. Sigur.

Rep.: Şi când va fi înfiinţată organizaţia?

E.U.: Putem începe în 2011 să lucrăm cu această organizaţie.

Rep.: Care va gestiona şi promovarea?

E.U.: Va gestiona numai promovarea.

Rep.: Externă sau internă?

E.U.: Toată promovarea.

Rep.: Adică va avea pe mână cei mai mulţi bani...

E.U.: Bani de brand rămân în gestiunea ministerului. Fondurile europene nu pot fi gestionate decât de Ministerul Turismului. Noi suntem beneficiari.

Rep.: Şi banii ONPT?

E.U.: Această promovare se va face, aşa cum spuneam, şi pe fonduri publice. Şi pe fonduri extrabugetare, o parte din taxele pe care le plătesc turiştii către autorităţile publice locale, precum şi din donaţii, sponsorizări sau din parteneriate public-private.

Rep.: Cam ce buget va avea aşa în 2011?

E.U.: Este important cât va putea atrage din mediul privat, dar cu siguranţă noi, de exemplu, anul acesta am avut un buget de 3 milioane de euro la minister, aproximativ, pentru promovare, dincolo de fondurile europene.

Rep.: Cine o va conduce?

E.U.: Conform textului legal, şeful acestei organizaţii, ca peste tot în alte ţări europene, este numit de ministru, la propunerea organizaţiei. Deci ei fac propunerea.

Rep.: Poate fi şi din mediul de afaceri?

E.U.: Aşa ar fi bine să fie. Deci ar fi bine să fie din mediul de afaceri şi profit de ocazie să spun că noi căutăm un director general de turism, un om care să aibă toate atribuţiile pe care le-am avut eu anul trecut ca ministru al Turismului. Şi uitaţi că nu găsim. Salariul este de 3.700 de lei brut. Eu am spus că nu salariul ar trebui să-i motiveze, ci dorinţa de a face ceva bun pentru turism. Am făcut concurs, a venit o singură domnişoară care terminase de un an facultatea.

Conform legii, trebuie să aibă, obligatoriu, studii în turism, economie sau marketing. Pe noi ne interesează să aibă o viziune asupra evoluţiei turismului românesc. Este foarte important să fie om de turism, că aşa, recomandări sunt peste tot. Vrem un om de turism, cu adevărat un specialist şi un om căruia să-i pese de turismul românesc. Să o facă cu pasiune, chiar dacă salariul pentru cei care sunt în turism sau minister nu este aşa de motivant. Dar poate bucuria de a-şi înscrie numele între cei care au schimbat turismul în România să-i facă să treacă peste salariu.

Înapoi

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Înapoi

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici