Un consilier general al Primăriei Bucureşti o acuză pe Gabriela Firea că ar cheltui peste 10 milioane de lei din bani publici pentru imaginea personală

Consilierul general din cadrul PMB, Roxana Wring, o acuză pe Gabriela Firea că ar cheltui nejustificat peste 10 milioane de lei, din bugetul Municipalităţii, pentru promovarea în presă a Centenarului Marii Uniri, iar, în realitate, banii ar fi folosiţi pentru „imaginea personală” a edilului.

2019 afișări
Imaginea articolului Un consilier general al Primăriei Bucureşti o acuză pe Gabriela Firea că ar cheltui peste 10 milioane de lei din bani publici pentru imaginea personală

Un consilier general al primăriei Bucureşti o acuză pe Gabriela Firea că ar cheltui peste 10 milioane de lei din bani publici pentru imaginea personală

Potrivit sursei citate, în prezent, la nivelul Administraţiei Monumentelor şi Patrimoniu lui Turistic (AMPT) este în curs atribuirea a două contracte, unul de 9,2 milioane de lei pentru realizarea de emisiuni radio şi tv, iar altul, de 1,6 milioane de lei, pentru un concert organizat la Palatul Patriarhiei.

„Solicităm suspendarea imediată a procesului de atribuire a acestor contracte pentru că ambele achiziţii au, de fapt, o singură miză, şi anume să o ajute pe Gabriela Firea să-şi facă imagine pe banii bucureştenilor”, a declarat, miercuri, preşedintele USR Bucureşti şi consilier general din cadrul Primăriei Municipiului Bucureşti (PMB) Roxana Wring, în cadrul unei conferinţe de presă.

TITLURILE ZILEI

Potrivit sursei citate, caietul de sarcini pentru achiziţia serviciilor de realizare şi difuzare materiale radio şi TV este atât de vag şi ar putea acoperi „eventuale campanii de imagine pentru Gabriela Firea”.

În caietul de sarcini al acestui contract de achiziţii al AMPT, intrat în posesia MEDIAFAX, la capitolul „Descrierea serviciilor solicitate” se arată: „Proiectul depus va conţine conceptul original privind producţia de materiale audiovizuale dedicate Centenarului Marii Uniri şi respectând tema Proiectului Cultural «Bucureşti-Centenar» şi obiectul de activitate al AMPT şi graficul de difuzare, începând cu luna decembrie 2017 până la data de 31 decembrie 2018, (...) servicii de producţie TV a materialelor audiovizuale constând în reportaje, interviuri, dezbateri, documentae, ştiri şi altele”.

De asemenea, la capitolul „Obiectul serviciilor”, în caietul de sarcini se menţionează: „Prin achiziţionarea şi implementarea ofertelor, AMPT îşi propune diversificarea ofertei culturale, creşterea nivelului de sensibilizarea a opiniei publice prin promovarea educaţiei, culturii, artei, religiei în contxtul sărbătoririi a o sută de ani de la înfăptuirea Marii Uniri”.

Procedua de atribuire a acestui contract este în faza de evaluarea a ofertelor şi de desemnare a câştigătorilor.

„Al doilea contract, cel pentru Concertul de la Palatul Patriarhiei este la fel de elocvent. Vor fi invitaţi aproximativ 800 de parteneri şi colaboratori ai Primăriei, ceea ce arată că avem de-a face tot cu o operaţiune de PR personal pentru Gabriela Firea”, a adăugat Roxana Wring.

USR Bucureşti a solicitat conducerii AMPT să publice toate contractele încheiate în acest an, sau cele aflate în derulare a căror valoare este mai mare de 100.000 lei.

„Un astfel de demers este necesar întrucât bugetul instituţiei, care a crescut de 4 ori în doar 6 ani (de la 31 de milioane de lei la 134 milioane în 2017), nu conţine detalii suficiente pentru a putea vedea pe ce sunt cheltuiţi banii. Aproximativ 70% din bugetul AMPT este alocat capitolului bugetar cheltuieli cu bunuri şi servicii, adică mai mult chiar decât fondurile – şi aşa destul de mari – alocate realizării de monumente de for public. USR Bucureşti consideră că AMPT este o instituţie ce trebuie desfiinţată întrucât această structură a fost gândită doar pentru drenarea banilor publici şi pentru nimic altceva. Atribuţiile AMPT pot fi preluate la nivelul direcţiilor de cultură şi, respectiv, de urbanism din cadrul Primăriei” a mai declarat Roxana Wring.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici