Video Mii de români s-au bucurat de spectacolul aviatic de la BIAS / VIDEO

Mii de români au ajuns, sâmbătă, pe Aeroportul Băneasa, pentru a se bucura de spectacolul oferit de BIAS 2019. Spectatorii au avut de înfruntat însă o căldură foarte mare, care a încins puternic betonul de pe pistă. În aceste condiţii, îngheţata, apa, berea dar şi umbra au fost la mare căutare.

16501 afişări

UPDATE: De aglomeraţia formată sâmbătă la Aeroportul Băneasa au profitat şi cei care strâng semnături pentru candidaturile lui Klaus Iohannis şi a lui Dan Barna, care s-au poziţionat „strategic”, la intrarea în Aeroportul Băneasa.

În jurul orelor 11.00, aerul devenise deja irespirabil din cauza căldurii - arşiţă amplificată şi de betonul dogoritor de pe aeroport. Cu toate acestea, românii au suportat canicula şi s-au bucurat de spectacolul oferit de piloţii de la BIAS.

„Bătaie” mare a fost pe locurile cu umbră, de pe mijlocul aeroportului, de unde vederea era impecabilă, iar berea, apa şi îngheţata au făcut canicula mai „prietenoasă”.

Au fost şi spectatori care, în ciuda arşiţei, au avut răbdarea să stea zeci de minute la o coadă pentru a putea intra într-un avion comercial, de tip ATR.

Distracţia a fost mare nu doar pe pistă, ci şi într-un pavilion, unde au fost expuse diferite aparte de zbor, precum avioane ultra-uşoare sau elicpotere, dar, spre bucuria copiilor, şi simulatoare de zbor.

Cea de-a 11-a ediţie a Bucharest International Air Show (BIAS 2019) are loc, sâmbătă, în Bucureşti, organizatorii anunţând că anul acesta mitingul aviatic este unul diferit, prin faptul că se va desfăşura pe parcursul a 12 ore, fără pauze.

„Anul acesta se împlinesc 11 ani de la primul miting aviatic. Mitingul de anul acesta este diferit faţă de cel din anii trecuţi, este un miting care va începe în jurul orei nouă dimineaţa şi se va termina în jurul orei nouă seara. Este un miting continuu. Va fi un show nou, vom avea pentru prima oară din partea companiei Tarom un avion Airbus şi pentru prima oară va fi însoţit de cinci avioane din partea Aeroportului României”, a anunţat Dragoş Titea, secretar de stat la Ministerul Transporturilor.

În cadrul show-ului dinamic sunt 10 echipe cu paricipanţi din ţară şi străinatate, iar la display-ul static sunt 11 participanţi. Participă, în ordine, Baltic Bees din Lituania cu 6 avioane L39 C Albatros, tot din Lituania, Jurgis Kairys cu o aeronavă SU 31, Luca Berttossio – planor din Italia, Soko Galeb (Serbia, Soko G2 Galeb), Valer Novac (România, Kamov elicopter), Slovacia (L 29 SK şi L29 Delifin), Aeroclubul României, Şcoala Superioară de Aviaţie (3 elicoptere EC 20, o eronavă bitomotor Tecman 2006, 3 aeronave monomotor – tecman 2008 şi Cessna 172), Forţele Aeriene Române (F-16, MIG-21 Lancer, IAR 316B, IAK 52, IAR 99 Şoim, C 130 Hercules, C27J Spartan).

Spectacolul aerian este garantat de prezenţa aşilor Aeroclubului României – Hawks of Romania, White Wings, alături de paraşutiştii formaţiei Blue Wings.Hawks of Romania evoluează cu 5 avioane EXTRA 300; White Wings este formaţia de două planoare, care a dat clasă multor campioni mondiali la concursurile internaţionale. Blue Wings este formaţia de paraşutisti, care vor încânta publicul de la BIAS, dezvăluind în aer drapelul tricolor de 400mp, potrivit organizatorilor.


„Anul acesta se împlinesc 11 ani de la primul miting aviatic. Mitingul de anul acesta este diferit faţă de cel din anii trecuţi, este un miting care va începe în jurul orei nouă dimineaţa şi se va termina în jurul orei nouă seara. Este un miting continuu. Va fi un show nou, vom avea pentru prima oară din partea companiei Tarom un avion Airbus şi pentru prima oară va fi însoţit de cinci avioane din parte Aeroportului României”, a anunţat Dragoş Titea, secretar de stat la Ministerul Transporturilor.

Vor participa la în cadrul show-ului dinamic 10 echipe cu paricipanţi din ţară şi străinatate, iar la display-ul static vor fi 11 participanţi. În cadrul show-ului Dinamic Display vor participa, în ordine, Baltic Bees din Lituania cu 6 avioane L39 C Albatros, tot din Lituania, Jurgis Kairys cu o aeronavă SU 31, Luca Berttossio – planor din Italia, Soko Galeb (Serbia, Soko G2 Galeb), Valer Novac (România, Kamov elicopter), Slovacia (L 29 SK şi L29 Delifin), Aeroclubul României, Şcoala Superioară de Aviaţie (3 elicoptere EC 20, o eronavă bitomotor Tecman 2006, 3 aeronave monomotor – tecman 2008 şi Cessna 172), Forţele Aeriene Române (F-16, MIG-21 Lancer, IAR 316B, IAK 52, IAR 99 Şoim, C 130 Hercules, C27J Spartan).

Spectacolul aerian este garantat de prezenţa aşilor Aeroclubului României – Hawks of Romania, White Wings, alături de paraşutiştii formaţiei Blue Wings.Hawks of Romania evoluează cu 5 avioane EXTRA 300; White Wings este formaţia de două planoare, care a dat clasă multor campioni mondiali la concursurile internaţionale. Blue Wings este formaţia de paraşutisti, care vor încânta publicul de la BIAS, dezvăluind în aer drapelul tricolor de 400mp, potrivit organizatorilor.

Spectatorii vor asista şi la evolutii inedite de acrobatie individuală, realizate cu aeronave Zlin 50, Extra 300 şi IAR 35.

Baltic Bees este o trupă recunoscută pentru manevrele artistice de maximă dificultate, realizate cu aeronave militare, dar şi de acrobaţie de mare viteză şi manevrabilitate. Echipa Baltic Bees efectuează toate manevrele standard de acrobaţie, şi are, de asemenea, un arsenal de figuri individuale şi alte elemente dificile de zbor în grup. Echipajul Baltic Bees este format din 6 piloţi experimentaţi, având la activ mii de ore de zbor.

Liderul echipei este Artyom Soloduha, un tânăr pilot cu 700 de ore de zbor la activ, a cărui poreclă este Maverick, arată organizatorii BIAS 2019. Manevra de zbor preferată este “crazy bee”. Cel mai experimentat membru al echipei este Valery Sobolev, pilot instructor cu 3.500 de ore de zbor la activ. Porecla sa binemeritată este “God Father”, iar schema preferată de zbor este “bell”. Echipajul este completat de Igor Yudkin "Major", cu 2.200 ore de zbor, Anatoly Perekriostov "Maestro", pilot cu 3.100 ore de zbor, Alexander Zarinsh "Smoke", cu 2.200 ore de zbor şi cel mai nou membru al echipei, Alessandro Scorrano, pilot cu 1.500 ore de zbor.

La BIAS 2019 Baltic Bees vor evolua cu şase L-39C Albatros, avioane de instruire, cu reacţie şi două locuri, folosite în principal de forţele aeriene europene. Albatrosul este special şi foarte popular datorită caracteristicilor tehnice excelente, aerodinamicii impecabile şi datorită manevrabilităţii. Fiecare aeronavă Baltic Bees are propriul nume, care aduce aminte de folclorul letonian şi care promovează atât istoria, cât şi cultura şi valorile care definesc această ţară.

Luca Bertossio este unul dintre invitaţii speciali ai BIAS 2019. În vârstă de 27 de ani, italianul este campion mondial la planorism şi cel mai tânăr câştigător al competiţie Glider Aerobatics. Cu o experinţă de peste 3.500 de zboruri cu planoarele SWIFT S1, MDM Fox, ASK21 şi IS28B2, italianul Luca Bertossio deţine inclusiv licenţa de pilot de linie.

La categoria Static Display, vor lua parte Forţele Aeriene Portugalia cu 2 aeronave F16, Forţele Aeriene Ungaria cu un Gripen şi o aeronavă suport, Forţele Aeriene Române, Tarom cu ATR 72, Forţele Aeriene SUA – USAF BlackHawk, NATO – AWAKS – Boeing E-3 Sentry, ARPIA – machete istorice VUIA -COANDĂ, Romaero – BAC1-11, YAK 52, Iacarii Acrobati, IGAV elicoptere MI 17 şi EC 135.

Intrarea publicului la BIAS este liberă. Accesul publicului se face prin Romaero, începând cu ora 08.00. Organizatorii le recomandă participanţilor să folosească mijloacele de transport în comun, deoarece nu se asigură parcarea.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici