Copiii de grădiniţă, testaţi pentru a le descoperi vocaţia

Mulţi tineri ajunşi în pragul vârstei de 30 de ani încep să schimbe macazul „profesional“ într-o direcţie care îi pasionează, dar care nu a fost susţinută şi de părinţi la momentul în care a trebuit să aleagă o facultate.

628 afișări
Imaginea articolului Copiii de grădiniţă, testaţi pentru a le descoperi vocaţia

Copiii de grădiniţă, testaţi pentru a le descoperi vocaţia (Imagine: Shutterstock)

Motiv pentru care, odată ce au ei copii, tot mai mulţi încearcă să îi implice în pro­grame sau cursuri care le descoperă acestora talentele, astfel încât să îşi poată alege de mici meseria care li se potriveşte mai bine şi care le place. Unii îşi trimit copiii la programe de „testare“ vocaţională chiar şi din timpul grădiniţei.

„Prin evaluările vocaţionale dăm o şansă însănătoşirii pieţei forţei de mun­că din România. Orice persoană care este interesată de domeniul în care se pregăteşte îşi va dezvolta permanent com­petenţele şi va valida plusvaloa­rea. În caz contrar, regăsim mii de ab­sol­venţi de studii superioare care nu se pot integra profesional. În 2009, când am început să testăm copiii din punct de vedere vocaţional ne-am axat pe elevi de la învăţământul primar pâ­nă la cel liceal. Dar acum testăm şi co­pii de doi ani şi jumătate“, spune Mihaela Feodorof, fondatoarea a Yourway Counseling.

În opinia sa, părinţii au început să pună tot mai mult accent pe desco­perirea talentelor copi­ilor pentru că au avut chiar ei de suferit de pe urma ale­ge­rilor ne­in­spi­rate în cariera pro­fe­sio­nală (influenţate de părinţi sau de an­turaj). Astfel că au ajuns, după câţi­va ani buni petrecuţi pe piaţa muncii, să se plafoneze profesional şi să considere jobul o corvoadă.

Citeşte mai multe despre testările vocaţionale pe www.zf.ro

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici