Ministerul Educaţiei: Nu se organizează clase separate pentru copiii cu cerinţe speciale

Ministerul Educaţiei Naţionale transmite că nu se urmăreşte formarea de clase separate pentru copiii cu cerinţe speciale, aşa cum ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, a lăsat să se înţeleagă, duminică, printr-o declaraţie.

439 afişări
Imaginea articolului Ministerul Educaţiei: Nu se organizează clase separate pentru copiii cu cerinţe speciale

Ministerul Educaţiei: Nu se organizează clase separate pentru copiii cu cerinţe speciale

„Având în vedere informaţiile apărute în spaţiul public, cu privire la copiii cu dificultăţi de învăţare, MEN face următoarele precizări, menite să sublinieze, cu claritate, poziţia ministrului educaţiei naţionale: Ministerul Educaţiei Naţionale urmăreşte integrarea copiilor cu dificultăţi de învăţare în unităţile de învăţământ de masă şi dezvoltarea serviciilor de sprijin educaţional prin creşterea numărului profesorilor de sprijin şi a consilierilor şcolari - cu suportul cărora se realizează terapiile necesare, precum şi prin formarea cadrelor didactice care predau în clasele unde sunt integraţi individual copii cu nevoi speciale”, precizează reprezentanţii Ministerului Educaţiei, într-un comunicat de presă.

Potrivit sursei citate, ministerul nu intenţionează să formeze clase separate pentru copiii cu cerinţe speciale.

„Declaraţiile ministrului educaţiei naţionale, pe tema mai sus-menţionată, au făcut referire întocmai la această necesitate, de a aloca suplimentar profesori de sprijin copiilor cu dificultăţi de învăţare. Precizăm că nu se intenţionează organizarea unor clase separate, numai cu elevi cu cerinţe educaţionale speciale”, adaugă MEN.

Precizările vin după ce, iniţial, Ecaterina Andronescu a declarat, pentru Digi 24, că elevii cu dificultăţi de învăţare se află acum integraţi fie în şcoli speciale, fie în sistemul normal, dar fără profesori dedicaţi, lăsând să se înţeleagă faptul că o variantă ar fi înfiinţarea claselor separate pentru aceşti copii.

„Noi acum îi avem pe cei cu dificultăţi de învăţare, să îi numim aşa generic, împărţiţi în două categorii. Pe unii îi trimitem în şcolile speciale, iar alţii sunt în şcolile normale, integraţi în clasele normale. Acolo, din păcate, într-o foarte mică măsură reuşim să asigurăm profesori de sprijin pentru copiii integraţi în clasele normale şi atunci creăm dificultăţi la profesori. Şi mă gândeam dacă nu am putea să îi împărţim mai mulţi într-un loc şi să punem profesori de sprijin acolo. Adică aş vrea: ca şi lor, celor integraţi în şcolile de masă, să le putem asigura profesori de sprijin”, a declarat ministrul Educaţiei, la Digi 24.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici