Numărul cazurilor de bullying, semnalate în 2015 la Telefonul Copilului, a crescut de 20 de ori

Peste 105.000 de apeluri au fost înregistrate, în 2015, la Telefonul Copilului, 40 la sută dintre ele semnalând abuzuri asupra copilului şi violenţă în familie, iar numărul cazurilor de bullying reclamate a crescut de 20 de ori faţă de anul anterior.

547 afișări
Imaginea articolului Numărul cazurilor de bullying, semnalate în 2015 la Telefonul Copilului, a crescut de 20 de ori

Numărul cazurilor de bullying, semnalate în 2015 la Telefonul Copilului, a crescut de 20 de ori

Asociaţia Telefonul Copilului informează, joi, că în anul 2015 au fost înregistrate 105.194 de apeluri la numărul 116 111, iar numărul băieţilor care au raportat cazuri de bullying la Telefonul Copilului a crescut de peste 20 de ori, de la 25 la 534 de cazuri.

După centralizarea datelor din 2015, a rezultat că din totalul solicitărilor de ajutor în general formulate, cele venite de la băieţi s-a dublat în perioada analizată, înregistrându-se 1.094 de astfel de cazuri, aceştia sesizând în special cazuri de abuz de tip bullying (48,9 la sută) şi au solicitat consiliere psihologică (42,14 a sută) privind probleme sentimentale, criză de identitate, nevoia de comunicare şi relaţionare cu părinţii, relaţii de prietenie.

TITLURILE ZILEI

"Asociaţia Telefonul Copilului atrage atenţia asupra faptului că tot mai mulţi copii şi adolescenţi care au apelat 116 111 anul trecut s-au confruntat cu probleme de natură psihologică. Comparativ cu anul 2014, numărul solicitărilor de consiliere psihologică s-a dublat, iar cele mai frecvente stări emoţionale în care copiii au solicitat sprijinul specialiştilor noştri au fost: depresia, amăgirea, izolarea, stima scăzută,
singurătatea, nefericirea în sânul familiei, frica, panica, stări cu efecte devastatoare asupra sănătaţii psihice a copiilor. Este esenţial să încurajăm copiii să vorbească despre problemele cu care se confruntă. despre maniera în care familia, societatea şi tehnologia le influenţează vieţile", a declarat directorul executiv al Asociaţiei Telefonul Copilului, Cătălina Surcel.

Din cele 105.194 de apeluri de anul trecut, 7.745 au fost cazuri care au necesitat intervenţie şi monitorizarea de lungă durată a specialiştilor organizaţiei neguvernamentale în colaborare cu reprezentanţii instituţiilor abilitate la nivel local.

De asemenea, din totalul cazurilor în care a fost necesară intervenţia instituţiilor, 40,58 la sută au fost situaţii de abuz asupra copilului şi violenţă în familie (3.143 de cazuri), iar formele cele mai grave sesizate au fost: molestare fizică (40,71 la sută), neglijare (31,65 la sută) şi abuz emotional (11,25 la sută).

În anul 2015 s-a dublat şi numărul cazurilor care au necesitat consiliere psihologică, fiind înregistrate 2.713 astfel de cazuri, iar jumătate dintre acestea au fost sesizate de adolescenţi şi s-au referit la situaţii de bullying şi probleme specifice adolescenţei (probleme sentimentale, criză de identitate, manifestarea sentimentelor de excludere şi dificultate în relaţionare). Alte probleme din aria psiho-emoţională care au necesitat consiliere psihologică de lungă durată se referă la: nevoia de comunicare a copiilor cu părinţii (18,58 la sută), nevoia unei relaţii funcţionale copii-părinţi (16,55 la sută), suport în depăşirea gândurilor extreme / potenţiale acte extreme, în special cele suicidare (3,75 la sută) şi nevoia de susţinere a părinţilor în depăşirea unor probleme de comportament ale copiilor (10,25 la sută).

Cele mai multe astfel de situaţii (73,66 la sută) au fost raportate de fete, peste 40 la sută dintre ele având între 16 şi 18 ani.

Din totalul solicitărilor, 12,33 la sută au fost pentru consiliere juridică personalizată primite de la părinţi şi vizau: încredinţarea minorului (60,21 la sută), drepturile copilului (26,91 la sută) şi alocaţii / prestaţii sociale (12,88 la sută).

Copiii şi părinţii au solicitat consiliere şi în mediul online, la telefonulcopilului@telefonulcopilului.ro, unde au fost primite 1.165 de solicitări de consiliere psihologică, 90 la sută dintre ele venind de la preadolescenţi şi adolescenţi, iar 10 la sută din partea părinţilor, rudelor sau altor persoane.

Copiii au contactat online Telefonul Copilului pentru îmbunătăţirea relaţiei cu părinţii, o particularitate faţă de alţi ani fiind gestionarea relaţiei cu părinţi alcoolici (37,93 la sută), temeri legate de problemele asociate adolescenţei, gânduri legate de planificarea viitorului şi intenţia de părăsire a domiciliului familiei (34,6 la sută), cazuri de abuz asupra copiilor (molestare fizică, abuz emoţional, abuz sexual, neglijare, cerşetorie, abuz de tip bullying) - 16,14 la sută. Părinţii care preferat mediul online au solicitat consiliere juridică privind violenţa în familie, încredinţarea copilului, respectarea în fapt a dreptului la vizită al copilului pentru părintele care are o astfel de hotărâre judecătorească şi probleme din mediul şcolar

În ceea ce priveşte mediul de provenienţă, cele mai multe situaţii au fost sesizate din mediul urban (42,48 la sută), 39,38 la sută au venit din rural, iar în 18,14 la sută dintre situaţii apelanţii nu au dorit să menţioneze mediul de provenienţă. Cele mai multe apeluri au fost înregistrate din regiunea Moldova (29,7 la sută), urmată de Muntenia (21,13 la sută), Transilvania (10,03 la sută), Bucureşti (9,79 la sută), Oltenia (9,62 la sută), Dobrogea (3,43 la sută) şi Banat (2,52 la sută).

Cele mai multe cazuri au fost înregistrate din judeţele: Vrancea, Teleorman, Dolj, Vaslui, Buzău, Constanţa, Dâmboviţa, Olt, Bacău, Iaşi, iar judeţele cu cele mai puţine situaţii semnalate au fost: Harghita, Sălaj,

Mehadinţi, Covasna, Suceava, Alba, Tulcea, Maramureş şi Arad.

116 111 este linia europeană de asistenţă pentru copii, gestionată în România de Asociaţia Telefonul Copilului şi Telekom România. Numărul 116 111 poate fi apelat gratuit în reţeaua Telekom.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici