(P) Orange şi YouthBank au sprijinit educaţia civică a tinerilor

Reciclarea şi voluntariatul ar trebui să fie comportamente obişnuite pentru fiecare dintre noi. Orange, operatorul de telecom, a încurajat reciclarea telefoanelor mobile în cadrul programului său anual de voluntariat intern – Săptămâna Voluntariatului - şi şi-a mobilizat angajaţii să recicleze peste 1.100 de telefoane şi dispozitive mobile într-un timp foarte scurt. În plus, compania a donat către programul YouthBank câte 3 euro pentru fiecare telefon şi dispozitiv mobil reciclat.

428 afișări
Imaginea articolului (P) Orange şi YouthBank au sprijinit educaţia civică a tinerilor

(P) Orange şi YouthBank au sprijinit educaţia civică a tinerilor

Orange dezvoltă periodic proiecte de conştientizare şi educare cu privire la reciclare şi voluntariat,  încurajându-şi angajaţii, partenerii şi publicul larg să adopte o atitudine responsabilă în comunitate.

Am stat de vorbă cu Raluca Tripa, Coordonator Comunicare YouthBank România, pentru a afla mai multe despre importanţa cultivării voluntariatului în rândul tinerilor, a reciclării, dar şi despre planul YouthBank pentru 2015. 

  1. De ce este important ca tinerii să se implice în acţiuni de reciclare a telefoanelor mobile?

E important ca tinerii să se implice în orice acţiune de protejare a mediului, de la ecologizarea zonelor verzi până la reciclarea de materiale şi produse, inclusiv a telefoanelor mobile. Cu cât reusim să educăm tinerii mai devreme în această direcţie, cu atât vom schimba mai rapid mentalităţi şi vom crea noi generaţii responsabile social şi cu grijă faţă de mediul înconjurător. 

  1. De ce este important voluntariatul şi cum se implică tinerii în acţiuni de voluntariat?

E nevoie de voluntariat pentru ca tinerii să inveţe să le pese de comunitatea din care fac parte şi să-şi petreacă timpul liber cu folos. Mulţi au percepţia gresită că a fi voluntar înseamnă a lucra pe gratis. Însă, ca voluntar înveţi de la cum să comunici şi să socializezi cu orice categorie de oameni, până la cum să gestionezi un buget, acumulând, astfel, experienţă în câmpul muncii - atât de necesară, dar în acelaşi timp atât de greu de obţinut, după terminarea unei facultăţi.

Tinerii din programul nostru învaţă mult din profesia de voluntar YouthBank: dau timpul lor liber în schimbul educaţiei pentru viaţă. Membrii YouthBank participă la traininguri de atragere de fonduri, la traininguri de comunicare, negociere sau de acordare de finanţări. Învaţă de exemplu cum să ţină o prezentare unei potenţial partener sau sponsor, învaţă cum să gândească un buget, ce înseamnă organizarea unui eveniment (de la partea de comunicare până la partea logistică şi implementarea propriu-zisă a evenimentului). Ce e frumos la YouthBank e ca învaţă toate acestea practic, conform conceptului learning by doing. Astfel, ei îşi dezvoltă abilităţi de viaţă, care îi va ajuta pe mai departe în cariera lor.

  1. Cum se vor folosi fondurile donate de către Orange în urma reciclarii telefoanelor mobile?

Sumele donate de Orange vor intra în fondul YouthBank din 3 oraşe: Bucureşti, Tîrgu-Mureş şi Reghin, fond gestionat de cei 52 de membri YouthBank ai celor trei comunităţi. Din cele trei fonduri vor fi finanţate în jur de 1-2 proiecte/ oraş iniţiate şi implementate de alţi liceeni. Proiectele vor fi alese de către membrii YouthBank, în baza unor criterii de selecţie clar stabilite.

În fiecare an în medie sunt finanţate din fondul YouthBank 10 proiecte/ oraşul unde programul este prezent. Un proiect poate primi o finanţare de până la 2.500 – 3.000 lei.

  1. Ce programe aveţi în plan pentru liceeni în 2015?

Pentru 2015 vom continua programul YouthBank în cele 15 comunităţi, în care programul este implementat cu ajutorul organizaţiilor partenere. An de an ne dorim ca din ce în ce mai multi liceeni să beneficieze de programul YouthBank. Motiv pentru care, începând cu anul şcolar 2015-2016, ne planificăm să extindem reţeaua YouthBank România în cel puţin un nou oraş.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici