Pilonul unui pod CFR care stă pe un bloc de sare pune în pericol circulaţia rutieră pe DN 1 - Mediafax

Pilonul unui pod CFR care stă pe un bloc de sare pune în pericol circulaţia rutieră pe DN 1

Pilonul unui pod CFR care lega Câmpina de Poiana Câmpina şi traversează DN 1 se afundă tot mai mult din cauza blocului de sare pe care stă, punând în pericol siguranţa circulaţiei rutiere. Din 2013, circulaţia feroviară a fost oprită, transmite corespondentul MEDIAFAX.

1335 afişări

Imaginea articolului Pilonul unui pod CFR care stă pe un bloc de sare pune în pericol circulaţia rutieră pe DN 1

Pilonul unui pod CFR care stă pe un bloc de sare pune în pericol circulaţia rutieră pe DN 1

Podul CFR care lega Câmpina de Poiana Câmpina din Prahova a fost ridicat în 1974. În timp, pilonul care se află în mijlocul DN 1 a început să se afunde, practic, din cauza blocului de sare pe care stă. Primarul din Poiana Câmpina, Alin Moldoveanu, a declarat, miercuri, că această construcţie este un pericol şi nu mai poate fi consolidată.

“Încă din 2013 am făcut demersuri către CFR, atunci când s-au făcut primele constatări. Au constatat că se află pe un filon de sare şi s-a interzis circulaţia pe el, din septembrie 2013. De atunci, lunar, până în mai anul acesta, în fiecare lună s-au făcut măsurători optice, milimetrice, în aşa fel încât să-l ţină sub observaţie. De la sfârşitul lunii trecute, din două în două săptămâni au început să facă aceste măsurători. Este un mare pericol pentru circulaţia rutieră (….) El nu se mai poate repara, sub nicio formă”, a declarat Moldoveanu.

 

La rândul său, şeful Inspectoratului de Stat în Construcţii Prahova, Gelu Paraschiv, a afirmat că urmează să se decidă dacă podul “se consolidează sau se dezafectează”.

“Pericolul este controlat, este adevărat că este o etapă în care construcţia nu mai corespunde sută la sută. Noi am efectuat un control în 2015, am dispus o expetriză, am dispus să fie urmărită starea tehnică. După ultima verificare, în 2018, secţia a înaintat către Bucureşti o situaţie, urmează să se decidă dacă se consolidează sau se dezafectează. Important e să se ia măsuri să fie în siguranţă circulaţia pe DN1”, a declarat Paraschiv.

Primele rotiri ale pilonului respectiv au fost constatate în anul 1985, după 11 ani de când fusese ridicat.

 

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Taguri:
PILON ,
SARE ,
PERICOL

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax SA.