Străinii se bat pe turiştii români: Sunt cei mai cheltuitori. O treime dintre ei aleg să stea la hoteluri de 4-5 stele

Românii sunt printre cei mai cheltuitori turişti în străinătate, le place să meargă la taverne, chiar dacă au cumpărat un pachet de tip all inclusive, optează într-o proporţie mai mare decât alţi turişti pentru hoteluri de 4-5 stele şi sunt mai tineri decât media de vârstă a celorlaţi vizitatori străini.

749 afișări
Imaginea articolului Străinii se bat pe turiştii români: Sunt cei mai cheltuitori. O treime dintre ei aleg să stea la hoteluri de 4-5 stele

Străinii se bat pe turiştii români: Sunt cei mai cheltuitori. O treime dintre ei aleg să stea la hoteluri de 4-5 stele (Imagine: Andrei Iliescu/Mediafax Foto)

Un articol Gândul descrie portretul turistului român în străinătate, în opinia reprezentanţilor oficiilor naţionale de turism din străinătate prezente în România.

"Românii sunt printre cei mai cheltuitori turişti străini din Grecia, depăşindu-i de exemplu pe germani, englezi şi olandezi. De exemplu, un englez cheltuie pe zi 5-10 euro, în timp ce un român scoate din buzunare 80-100 de euro pe zi, în afară de cheltuielile cu pachetul de servicii turistice", a declarat pentru Gândul Roxana Birău, asistent manager în cadrul Biroului din România al Organizaţiei Naţionale de Turism a Greciei.

Birău spune că, de obicei, un român care a plătit 600 de euro pe un pachet turistic în Grecia, mai cheltuie în sejur încă 600 de euro.

Şi când merg în vacanţe în Austria, românii cheltuie cei mai mulţi bani, comparativ cu polonezii, ungurii şi cehii, reiese din datele furnizate gândul de Oficiul Naţional de Turism al Austriei (ONTA).

În Austria, vara preţurile sunt cu până la 40% mai mici decât iarna, potrivit datelor furnizate gândul de Oficiul Naţional de Turism al Austriei (ONTA) în România.

"În general, după ruşi, românii sunt cei mai cheltuitori turişti. Românii respectă eticheta, nu fac ravagii. Neamţul greu mai scoate un ban din buzunar, atunci când merge la all inclusive. În Albena, de exemplu, unde majoritatea hotelurilor sunt de tip all inclusive, turiştii germani nu prea ies la terase, în afara hotelului", a explicat pentru Gândul Traian Bădulescu, consultant în domeniul turismului.

Bădulescu spune că, în schimb, românilor le place să meargă la cumpărături, la tavernele de pe lângă hotelul unde sunt cazaţi. "În Albena, de exemplu, sunt taverne cu specific mexican etc, care şi-au arborat steagul României, pentru că au foarte mulţi clienţi români", a explicat Bădulescu.

Un alt motiv pentru care străinii încearcă să atragă turiştii români ţine de faptul că aceştia optează în mai mare proporţie decât alţi turişti să se cazeze la hoteluri de lux. Astfel, o treime dintre români optează, atunci când merg în Austria, pentru hoteluri de 4-5 stele, în timp ce doar 21,7% din turiştii unguri aleg să stea la un hotel de 4-5 stele, conform statisticilor austriece. Doar 19,6% dintre turiştii polonezii înnoptează la un hotel de lux, un procentaj asemănător -19,3% - înregistrându-se şi în cazul turiştilor cehi.

Pe de altă parte, ceea ce îi deosebeşte pe turiştii din România de ceilalţi turişti străini din Austria este că sunt mai tineri. Vara, media de vârstă a românilor ce călătoresc în Austria este de 44 de ani - faţă de media de 43,5 ani a celorlalţi turişti -, iar conaţionalii noştri care îşi fac vacanţele de iarnă la schi în Austria au o medie de vârstă de 40 de ani, faţă de 43,5 ani, cât este media celorlalţi turişti.

Austria, Grecia, Ungaria şi Thailanda sunt cele patru state care au în România reprezentanţe ale birourilor naţionale de turism. "Surprinzător, ţări precum Spania, Bulgaria, Turcia nu au reprezentanţe şi în România ale birourilor lor de turism. Însă asta nu înseamnă că acestea nu fac campanii de atragere a turiştilor români", a arătat Bădulescu.

Află topul destinaţiilor pentru turiştii românii pe www.gandul.info

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici