- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (09.11.2017, 12:32)
- Departamentul Economic
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Studiu: Contrar opiniilor, romanii sunt atenţi la etichete, se feresc de zahăr, OMG şi grăsimi
Românii sunt atenţi, când citesc etichetele produselor, la cantitatea de zahăr şi ingredientele modificate genetic, dar şi la conţinutul de grăsimi, ponderea celor care dau atenţie acestor detalii fiind peste media globală, relevă un studiu GfK.
181 afișări
Studiu: Contrar opiniilor, romanii sunt atenţi la etichete, se feresc de zahăr, OMG şi grăsimi
Aproape jumătate dintre consumatori, la nivel global, declară că atunci când citesc etichetele despre conţinutul produselor pe care le consumă iau în calcul în primul rând să fie fără zahăr şi fără ingrediente modificate genetic. Românii sunt şi ei atenţi la acest din urmă aspect, dar şi la conţinutul redus de grăsimi (55% pentru ambele). Următorii factori foarte importanţi în cazul a jumătate dintre români sunt “ingredientele organice” sau “conţinutul redus de zahăr”.
TITLURILE ZILEI
-
• ȘTIU PE CE LUME TRĂIESC – cu Adrian Sârbu, Hofi și Nemo. De la 22:00, pe Aleph News!
-
astăzi, 18:49
• CSM a respins cererea de suspendare din funcţie a judecătoarei lui Vlad Pascu
-
astăzi, 17:53
• Atenţionare MAE: Franţa menţine controalele la frontierele interne până în 31 octombrie
-
astăzi, 17:32
-
astăzi, 16:29
• Proiectul Start Up Nation 2024 a fost pus în consultare publică
-
astăzi, 08:00
• Eficienţa Energetică în viaţa oamenilor din perspectiva anilor 2050
-
-
astăzi, 15:52
• Piedone, răspuns pentru Ciolacu: Exclus să mă retrag din această cursă
-
astăzi, 15:35
-
astăzi, 14:59
-
astăzi, 11:55
-
astăzi, 07:17
• Compania coreeană Hanwha vrea să înfiinţeze în România un hub industrial pentru Europa
-
astăzi, 10:35
• Britanicii cer ca ţinta NATO pentru cheltuieli să crească din cauza lumii mai periculoase
-
astăzi, 11:59
-
astăzi, 16:26
• LIVE TEXT Războiul din Ucraina, ziua 791. Senatul SUA aprobă ajutorul de 61 de miliarde de dolari pentru Kiev / ISW: Rusia ar putea trece la atacarea sistemelor de transport ale Ucrainei
-
astăzi, 11:52
• Epidemie de singurătate în rândul părinţilor. Doi din trei sunt izolaţi şi epuizaţi
Global, produsele cu conţinut scăzut de sodiu sau de sare ocupă locul trei în top, cu 45%. Următoarele în clasament, la egalitate (cu 44%) se găsesc produsele ecologice, cele cu cu conţinut scăzut de grăsimi sau fără grăsimi şi produsele cu adaos de vitamine sau minerale.
Românii au acordat o importanţă mai mare tuturor criteriilor analizate faţă de media globală, cu patru dintre ele alese de peste jumătate dintre cei chestionaţi. La nivel global, nicio caracteristică nu a fost selectată de un procent atât de mare de consumatori, scorul maxim fiind de 48%. Acest lucru arată că, cel puţin la nivel declarativ, românii sunt mai atenţi la ce consumă decât majoritatea ţărilor analizate, fiind preocupaţi de sănătatea lor şi a familiilor lor.
Aşa cum era de aşteptat, persoanele din gospodăriile cu venituri mari au acordat o importanţă mai mare tuturor acestor caracteristici, comparativ cu gospodăriile cu venituri mai mici.
În rândul gospodăriilor cu venituri ridicate, cele mai importante caracteristici legate de conţinut sunt fără organisme modificate genetic (55%), cu conţinut redus de zahăr sau fără zahăr (54%) şi conţinut redus de sodiu sau de sare (52%).
În cazul celor cu venituri scăzute, cei mai importanţi factori se referă la organismele modificate genetic şi la conţinutul de zahăr, însă sunt menţionaţi de un procent semnificativ mai mic (44%, respectiv 43%). Al treilea factor cel mai important pentru acest grup are legătură cu produsele ecologice şi cele îmbogăţite cu vitamine sau minerale (41%).
China se află în fruntea listei pentru opt dintre cei nouă factori de decizie analizaţi. Excepţia se referă la produsele de provenienţă locală, unde Italia preia conducerea. România se află pe a doua poziţie pentru cinci dintre caracteristici: fără organisme modificate genetic, fără grăsimi (în acest caz, clasându-se la egalitate cu China), provenienţă locală, conţinut de pre- sau probiotice şi fără gluten. La alte trei aspecte deţinem locul al treilea în top: produse organice, îmbogăţite cu vitamine sau minerale şi fără sodiu sau sare.
GfK a intervievat 23.000 de consumatori online în 17 ţări în vara anului 2017. Datele sunt ponderate pentru a reflecta componenţa demografică a populaţiei online în vârstă de peste 15 ani din fiecare ţară. Ţările incluse sunt Argentina, Australia, Belgia, Brazilia, Canada, China, Franţa, Germania, Italia, Japonia, Mexic, Olanda, Rusia, Coreea de Sud, Spania, Marea Britanie şi SUA. Studiul pentru România este realizat în 2015, pe un eşantion de 1000 de utilizatori de Internet.
Citește pe alephnews.ro: Adrian Sârbu: Trebuie să investim 500 de miliarde euro în următorii 15 ani ca să ajungem la dublarea PIB-ului. În primul rând în industria de învățare. PIB-ul nu crește cu proști
Citește pe www.zf.ro: De ce dispar pe capete băncile din România. Din 2012 încoace au dispărut 10 bănci, şi este doar începutul
Citește pe www.zf.ro: Gigantul Delhaize, proprietarul Mega Image, deschide la Bucureşti un centru de servicii unde angajează sute de IT-işti. Recrutările deja au început
Citește și: Casa Regală prezintă linia de succesiune: După Regele Mihai I, şeful actual, Principesa Margareta va prelua conducerea
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Adrian Sârbu: Creșterea PIB înseamnă creșterea bogăției tale. În România există oportunități. Fii vesel, pentru că economia crește și bazată pe nivelul tău de bună dispoziție și de gândire pozitivă
De ce dispar pe capete băncile din România. Din 2012 încoace au dispărut 10 bănci, şi este doar începutul
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Cea mai sexy femeie din lume s-a filmat în timp ce se îmbrăca! Fanii au înnebunit când au văzut-o
PROSPORT.RO
Ce a pățit o moldoveancă de 39 de ani, după ce s-a cuplat cu un marocan mai tânăr. Abia după 18 luni, a aflat cine e iubitul ei, de fapt
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe