Muzicianul britanic Brian May, membru al formaţiei Queen, s-a alăturat unui grup de cercetători care militează pentru intensificarea eforturilor de creare a unui sistem de detectare a asteroizilor periculoşi pentru Terra.

Imaginea articolului Declaraţie publică a oamenilor de ştiinţă: Brian May cere ca eforturile pentru detectarea asteroizilor periculoşi să se intensifice

Declaraţie publică a oamenilor de ştiinţă: Brian May cere ca eforturile pentru detectarea asteroizilor periculoşi să se intensifice (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Chitaristul Brian May, care este şi astrofizician, fostul astronaut Ed Lu, etologistul Richard Dawkins şi cercetătorul Bill Nye au emis recent "100X Asteroid Declaration", o declaraţie publică prin care cer crearea unui sistem eficient de detectare a asteroizilor, pentru a rezolva "cele mai mari provocări ale umanităţii, pentru a proteja familiile şi calitatea vieţii pe Terra în viitor", informează contactmusic.com.

Aceştia mai cer instituirea Zilei Asteroidului, a cărei primă ediţie ar trebui să aibă loc pe 30 iunie 2015, pentru a marca cel mai recent impact al Pământului cu un asteroid periculos, lângă Tunguska, în Siberia, în 1908.

"Cu cât învăţăm mai multe despre asteroizi, cu atât ne este mai clar că rasa umană trăieşte din timp împrumutat", a spus May.

"În prezent, am descoperit mai puţin de un procent din obiectele spaţiale comparabile cu cel care a lovit Tunguska şi nimeni nu ştie când va lovi următorul. Este suficient să lovească doar unul", a mai spus acesta.

Brian May, chitaristul legendarei trupe de rock Queen, a obţinut titlul de doctor în astronomie în 2007, la peste 30 de ani după ce a început redactarea tezei sale de doctorat. Lucrarea de 48.000 de cuvinte a stat în hambarul casei sale din Surrey din 1974, de când chitaristul - care mai are o diplomă în fizică - şi-a abandonat studiile pentru a se consacra grupului Queen. Teza sa de doctorat demonstrează că norii de praf din sistemul solar se deplasează în aceeaşi direcţie ca şi planetele.

În octombrie 2006, May a lansat o carte scrisă în colaborare cu astronomii Patrick Moore şi Chris Lintott, "Bang! The Complete History of the Universe" ("Bang! Istoria completă a Universului", editura Rao, 2007). Volumul este destinat popularizării astronomiei, May utilizându-se ca punct de reper pentru testarea şi explicarea celor mai complicate teorii.

May a declarat de multe ori că pasiunea pentru astronomie l-a ajutat să "rămână cu picioarele pe pământ".