Oamenii de ştiinţă care lucrează cu Large Hadron Collider (LHC) au descoperit trei particule subatomice care nu au mai fost văzute până acum, în timp ce lucrează pentru a descoperi elementele constitutive ale universului, a anunţat marţi centrul european de cercetare nucleară CERN.

Imaginea articolului Descoperire importantă la CERN. Cercetătorii au observat pentru prima dată trei particule "exotice"

LHC de la CERN, cu o lungime de 27 de kilometri, este aparatul care a descoperit particula bosonului Higgs, care, împreună cu câmpul de energie aferent, este considerat a fi vital pentru formarea universului după Big Bang-ul de acum 13,7 miliarde de ani, relatează Reuters.

Acum, oamenii de ştiinţă de la CERN spun că au observat un nou tip de "pentaquark" şi prima pereche de "tetraquark", adăugând trei membri la lista de noi hadroni descoperiţi la LHC.

Aceştia îi vor ajuta pe fizicieni să înţeleagă mai bine modul în care quarcii se leagă între ei în particule compozite.

Quarcii sunt particule elementare care, de obicei, se combină în grupuri de câte doi şi trei pentru a forma hadroni, cum ar fi protonii şi neutronii care alcătuiesc nucleele atomice.

Cu toate acestea, mai rar, ele se pot combina şi în particule de patru şi cinci quarcuri, sau tetraquarcuri şi pentaquarcuri.

"Cu cât efectuăm mai multe analize, cu atât găsim mai multe tipuri de hadroni exotici", a declarat fizicianul Niels Tuning.

"Asistăm la o perioadă de descoperiri similară celei din anii 1950, când a început să se descopere o <<grădină zoologică de particule>> de hadroni şi care a dus în cele din urmă la modelul quark al hadronilor convenţionali în anii 1960. Suntem în curs de a crea <<grădina zoologică de particule 2.0>>".