VIDEO  Maşina zburătoare care poate decola şi vertical. Vehiculul electric este în curs de dezvoltare

  • În cadrul unui eveniment de lansare la Universitatea Draper din San Mateo, California, un start-up a dezvăluit cum speră să decoleze maşina sa zburătoare.
  • Alef prezintă vehiculul său electric aflat încă în dezvoltare, Model A, ca fiind prima maşină zburătoare adevărată - un vehicul care speră să arate ca o maşină electrică elegantă, dar care să fie capabil să decoleze vertical şi să zboare pe o distanţă de 110 km.
2679 afișări
Imaginea articolului Maşina zburătoare care poate decola şi vertical. Vehiculul electric este în curs de dezvoltare

Sursa foto: Twitter

Jim Dukhovny, directorul executiv şi cofondator al Alef, susţine că majoritatea vehiculelor existente nu sunt, în opinia sa, maşini zburătoare propriu-zise.

„O maşină zburătoare trebuie să fie o maşină, ceea ce înseamnă că poate circula pe o stradă obişnuită, poate parca pe un loc de parcare obişnuit. Şi ar trebui, de asemenea, să aibă decolare verticală", a declarat el pentru BBC.

Suprafaţa superioară a exteriorului modelului A, asemănător unei maşini, este o plasă pentru ca aerul să poată trece prin ea către cele opt elice din interiorul caroseriei, care asigură portanţa.
 
Dar pentru a zbura pe orice distanţă folosind doar acestea, fără ajutorul aripilor, ar fi nevoie de cantităţi prohibitive de energie.
 
Soluţia propusă de Alef este inedită - pentru zboruri mai lungi, Model A se transformă într-un biplan. După o decolare verticală, Modelul A se va întoarce pe o parte, cabina de pilotaj pentru două persoane se roteşte astfel încât şoferul să rămână cu faţa spre înainte, iar maşina devine un biplan, părţile laterale lungi ale vehiculului formând aripile superioare şi inferioare.
 
Forma clasică de biplan, cu două aripi, una deasupra celeilalte, este mai uşor de observat la Model A dacă vă imaginaţi că plasa dintre părţile laterale solide este îndepărtată. 

Este o idee ingenioasă, dar este oare una practică?

Aducerea laolaltă a zborului şi a condusului adaugă greutate, iar energia electrică înseamnă şi baterii grele.
 
Designul se află chiar la limita a ceea ce fizica şi tehnologia pot face, ceea ce ar trebui să fie acolo unde te-ai aştepta să fie", spune profesorul Steve Wright, inginer aeronautic la Universitatea din vestul Angliei.
 
Plasa, aşa cum a fost vizualizată, ar putea provoca, de asemenea, o rezistenţă aerodinamică semnificativă, adaugă el.
 
Alef spune că a reuşit tranziţia la biplan în "zboruri la scară" din 2018. Şi are prototipuri mari capabile să zboare pe verticală, deşi acestea nu seamănă încă cu aspectul lucios al machetelor şi conceptelor firmei. Dar profesorul Wright avertizează că saltul de la un prototip la un produs funcţional este uşor de subestimat.
 
Pentru a pilota un biplan, chiar şi unul pe care îl poţi conduce pe şosele, va fi nevoie de o licenţă de pilot, deşi Dukhovny preconizează că, pentru scurte salturi la joasă înălţime peste obstacole folosind zborul vertical, ar putea fi suficientă o licenţă folosită pentru operatorii de drone.
 
Şi este probabil ca autorităţile să impună reguli stricte cu privire la locurile în care pot fi pilotate vehiculele.
 
Din aceste şi alte motive, profesorul Wright crede că viitorul maşinilor zburătoare nu va fi un singur vehicul pe care consumatorii îl vor deţine, conduce şi pilota.
 
În realitate, călătoriile cu maşina zburătoare, susţine profesorul Wright, ar fi mai degrabă ca şi cum ar fi vorba de închirierea unui taxi.
 
Multe companii dezvoltă drone autonome pentru pasageri. Recent, firma chineză Xpeng a făcut prima demonstraţie publică a vehiculului său X2 în Dubai.
 
Dar Dukhovny crede cu tărie că ideea de a putea conduce şi zbura în acelaşi vehicul este una atractivă.  El spune că oamenii aşteaptă o maşină zburătoare de 100 de ani. Obiectivul ambiţios al lui Alef este de a începe să vândă aceste vehicule în 2025.

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici