LUMEA NOUĂ | Trei tineri au mers din sat în sat şi au recuperat lemn vechi, aruncat. Ceea ce au realizat întrece orice imaginaţie - GALERIE FOTO

Andrei, Cristi şi Alex, trei tineri cu ambiţii mari, au pornit, în 2014, o afacere din lemn recuperat şi materiale reciclabile, iar astăzi, produc mobilă de lux pentru clienţi din Statele Unite ale Americii, Malaezia, Japonia sau Arabia Saudită. Ideea afacerii a pornit ca fiind una socială în care angajaţii să fie aleşi pe alte criterii decât cele de experienţă.

Share pe Facebook 31167 afişări

Trei tineri au mers din sat în sat şi au recuperat piese de mobilier vechi, aruncat. Ce au realizat întrece orice imaginaţie

Trei tineri fără pregătire în domeniul prelucrării lemnului, au reuşit, după ce au obţinut finanţare în urma unui concurs, să pună bazele unei afaceri cu mobilă produsă din lemn recuperat. Cristi, Andrei şi Alex au străbătut ţara în lung şi lat până au găsit materiale necesare pentru ideile lor.

"Pentru materia primă, mergeam prin sate şi lumea începuse să afle că cineva face nişte obiecte de mobilier, oamenii au început să ne caute şi ne dădeau şi lemnul uitat în spatele casei. Primele mese de nuc le-am făcut după ce ne-a zis un bătrânel  că are lemn de nuc, tăiat scânduri, de 20 de ani, şi îl avea în şură. Şi ne-a spus dacă il vrem şi credem că putem să facem ceva cu el pentru că lui nu îmi mai foloseşte. Ne ieşeau nişte obiecte de mobilă care nu erau de serie. Găseam lemnul în diferite forme şi practic, materialul ne dicta cum avea să arate produsul final", a povestit Cristi Branea, uul dintre acţionarii şi fondatorii afacerii.

La treabă cu câteva zeci de mii de euro. Ce a ieşit..."mobila era aşa de nordică şi de fresh"

La începutul anului 2014, au primit o finanţare de 32.000 de euro pe lângă care au mai pus şi ei încă pe atât şi au pornit treaba. În doar câteva luni au reuşit să facă un minimum de obiecte pentru a putea participa la târgul de mobila de la Romexpo.

"Am început la Târgovişte şi primii noştri angajaţi au fost din Măneşti, Dâmboviţa. În câteva luni am făcut set-up-ul de atelier, am cumpărat utilaje, am început să lucrăm la materiale, destul de repede ne-am mobilizat. La prima ieşire, la târg, am avut un feedback foarte bun, toată lumea se întreba cine suntem pentru că mobila era aşa de nordică şi de fresh. Atunci am luat primele comenzi, care au plecat de obiectele pe care noi le-am prezentat acolo. Au venit arhitecţi care au fost încântaţi de ceea ce făcem noi şi ne-au dat proiecte de făcut. În primul an, noi am făcut, aproape exclusiv, numai proiecte pe comandă.  Dar asta nu era fix ce ne doream noi, era o chestie de subzistenţă. Noi ne propusesem să facem produse din lemn de valoare mare, recuperat care ştiam că este foarte căutat afară şi exportat. Am plecat direct cu ideea de export", a explicat Cristi.

Până la export a mai fost doar un pas. Cu dorinţa de a duce design-ul românesc într-o lume nouă, băieţii au început să se înscrie la expoziţiile internaţionale de mobilă şi de design interior.

"Ei nu înlegeau ce vindeam noi, ne spuneau că ne dau 600 de euro pe masă, când numai picioarele mesei costau atât"

"Ne-am înscris şi am reuşit să ajungem anul trecut la târgul de mobilă de la Koln şi a fost un impuls fantastic pentru noi.  Şi de acolo am început să luăm comenzi din SUA, Arabia Saudită, Malaezia, nici nu ne aşteptam.  Erau standuri acolo cu mobilă multă, fără design, fără brand-uri. Veneau la noi oameni care nu ştiau ce cumpără. Dădeau cu pumnul în masă şi întrebau cât costă un container de mese de genul ăsta. Şi ei nu înlegeau ce vindeam noi, ne spuneau că ne dau 600 de euro pe masă, când numai picioarele mesei costau atât. Erau şi oameni care ne-au apreciat şi care cunoşteau calitatea. Veneau, puneau mâna, studiau şi ne întrebau ce maşini folosim şi le spuneam că nu aveam decât dalta şi mâna omului pentru că nu avem bani de echipamente".

Târgul de la Koln a fost o pistă de lansare pentru ei. Au început să vândă exclusiv în străinătate, iar acest lucru i-a ajutat să-şi crească cifra de afaceri chiar şi de cinci ori

Cum schimbă România în "Lumea Nouă" cei trei tineri din industria mobilei: au angajat oameni cu probleme sociale

Dincolo de pasiunea pentru lemn, cei trei anteprenori au gândit afacerea ca fiind una socială. Acum au opt muncitori, care fie nu au fost niciodată angajaţi, fie nu şi-au terminat şcoala, fie sunt prea în vârstă pentru a-şi mai găsi un loc de muncă.

"Acum ne-am mutat la Sebeş, dar am vrut tare mult să ne păstrăm ca afacere socială. Cu excepţia inginerului care este omul cheie, care are tehnica, avem angajaţi tineri care nu au avut niciodată un loc de muncă, sunt tineri care nu au terminat liceul, mulţi nici nu erau angajaţi. Dacă le ceream un CV, se uitau ciudat la noi, aşa că am renunţat să mai cerem cv-uri sau să facem interviuri. Au fost oameni angajaţi la noi, au stat câte 4-5 luni, au învăţat câte ceva şi dup-aia au plecat să lucreze în străinătate, dar tot în domeniu. Ne părea rau pentru că unii dintre ei chiar erau muncitori, dar ne bucuram să vedem că i-am ajutat, unii nici asigurare medicală nu aveau. Au fost oameni de la un combinat siderurgic din Târgovişte, aproape de pensionare, nu aveau locuri de muncă de vreo şase ani şi i-am angajat. Acum avem opt persoane în producţie, dar să sperăm că mai putem angaja oameni. Noi avem salarii mai mari decât minimum pe economie, nu se lucrează peste program şi ne-am creat un grup, este o chestiune motivantă şi pentru ei şi pentru noi, ne este bine", a mai povestit Cristi.

Cu tehnici tradiţionale, naturale şi cu un suflu proaspăt, noua afacere a fost ca o lume nouă pentru piaţa românească, iar cei trei tineri îşi propun să ajute oamenii să recapete încrederea în produsele româneşti.

Totul este hand-made, fabricat în România: Cred că am ajuns singurul brand românesc de mobilă high-end

"Ne-am dori să arătăm că design-ul de interior poate fi făcut şi altfel, că oamenii pot cumpăra cu încredere nişte produse fabricate în România. La noi sunt oameni care au bani şi care se îndreaptă spre brand-urile consacrate. Voiau o masă de marmură, se îndreptau spre un brand italian, de exemplu. Cred că am ajuns singurul brand românesc de mobilă high-end. Am făcut materiale şi pe tehnică tradiţională, vorbim de lemn finisat natural cu ulei sau cu săpun, sau tehnica japoneză de finisare a lemnului prin ardere sau cu stejar oxidat. Facem o soluţie de lână de oţel dizolvată în oţet şi când dăm cu soluţia asta peste lemn, el se închide la culoare şi rămâne fizibilă fibra, îi rămâne forma. Totul se face manual”, a mai spus Cristi.

Agenţia Mediafax, cu sprijinul Ciuc România, a pornit un demers pentru identificarea românilor din Lumea Nouă, oameni speciali care au reuşit cu tenacitate să cucerească noi teritorii, şă-şi împlinească un vis, tineri dinamici şi activi social, din zona new-wave care ridică în mod accelerat o astfel de societate.

Lumea Nouă este despre o nouă cultură, un nou spirit de viaţă, despre schimbarea pe care o mână de oameni o pregătesc prin creaţiile lor, puse la dispoziţia celorlalţi. Lumea Nouă este compusă din români creativi, care fac cercetare din plăcere, care iubesc tehnologia şi care lucrează zile şi nopţi pentru o idee, aşa cum Edison şi-a dedicat întreaga viaţă ca să descopere becul, un lucru pe care acum în considerăm mărunt, dar care a dus la evoluţia explozivă a întregii lumi.

Mediafax, împreună cu Ciuc România, vă prezintă un serial despre creaţiile şi poveştile de succes ale acestor români din Lumea Nouă.

O campanie şi

 

Share pe Facebook

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Taguri:
recuperare ,
tineri ,
mobilier ,
aruncare ,
lumea noua
Versiunea: mobil  |  completa

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax SA.

mediafax.ro
Închide