- Home
- Economic
- SIBIU, (28.04.2016, 17:37)
- Departamentul Corespondenti
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Ministrul Transporturilor: Lucrările la segmentul demolat al Autostrăzii Sibiu–Orăştie vor fi terminate în septembrie
Lucrările la segmentul demolat al Autostrăzii Sibiu–Orăştie vor fi terminate în 1 septembrie, declară ministrul Transporturilor, Dan Costescu, potrivit căruia acest lucru nu înseamnă, însă, reluarea traficului, transmite corespondentul MEDIAFAX.
4068 afișări
Costescu: Lucrările la segmentul demolat al Autostrăzii Sibiu–Orăştie vor fi terminate în septembrie (Imagine: Ovidiu Dumitru Matiu/ Arhiva Mediafax Foto)
Dan Costescu a declarat, la Sibiu, în timpul unei vizite pe Lotul 3 al Autostrăzii Sibiu – Orăştie, respectiv zona demolată dintre Sălişte şi Cunţa, că reparaţiile la această porţiune se vor finaliza la 1 septembrie, dar acest lucru nu va însemna neapărat şi reluarea traficului pe autostrada închisă, transmite corespondentul MEDIAFAX.
"Pe această zonă studiile care se desfăşoară nu vor amâna deschiderea, pe 1 septembrie. Rămâne de văzut pe restul autostrăzii ce vom putea face, pentru că sunt 22 de kilometri şi finalul contractului nu îl putem accelera, dacă vrem să nu ne batem joc. Decembrie este finalul pentru evaluare, de asta am spus că deschiderea acestui tronson nu înseamnă neapărat deschiderea circulaţiei”, a afirmat Costescu.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Macron avertizează că Europa e în pericol și propune dotarea UE cu arme nucleare: „Să nu devenim vasalii SUA”
-
ByteDance nu se lasă. Proprietarul TikTok anunţă că nu va vinde aplicaţia pentru a evita interdicţia în SUA
-
Blinken s-a întâlnit la Beijing cu ministrul chinez de Externe. Factorii "negativi" se acumulează în relaţiile dintre SUA şi China, afirmă Wang Yi
-
Spania va trimite rachete Patriot Ucrainei, însă Grecia exclude furnizarea de sisteme de apărare antiaeriană către Kiev
Acesta a spus că a trecut pe şantier când era în faza de pregătire şi când se făceau evaluările cu proiectantul, iar acum a venit după ce au început lucrările.
"Colegii sunt organizaţi, am mai discutat nişte detalii pentru că termenele sunt strânse. Trebuie să ne ţinem de ele şi eventual să le şi scurtăm puţin. S-au discutat, de exemplu, variantele de accelerare a acestor termene. Modul în care vor fi organizate, în ce faze se va putea lucra în schimburi, în ce faze se va putea lucra cu program prelungit, pentru că, aşa cum le-am spus şi colegilor, este un examen atât pentru şefii de proiect, dar şi pentru companie, pentru central. Termenul estimativ rămâne cel care a fost anunţat, 1 septembrie, vom vedea cum vor evolua lucrările. Noi ne propunem pentru aceste proiect să evolueze în bine”, a declarat ministrul Transporturilor.
Întrebat despre proiectul care va fi pus în practică pentru realizarea lucrărilor la porţiunea demolată din autostradă, Costescu a spus că nu se poate vorbi de un proiect nou, ci mai degrabă de o prioritizare.
"După câte ştiţi, proiectul acesta a fost împărţit în mai multe bucăţi pentru a putea fi contractate foarte repede. Prima bucată, despre care am vorbit, se referă doar la reconstrucţia acestei zone demolate. Am pornit, în acelaşi timp, şi o expertiză care se desfăşoară pe lungimea întregului tronson. În funcţie de rezultatele expertizei, ne vin şi soluţiile. Nu sunt probleme aşa de complicate ca aici, aceasta este partea bună, acolo sunt mai simple”, a mai spus ministrul.
Întrebat care este soluţia pentru ca pe Lotul 3 al Autostrăzii să nu mai apară fisuri, Costescu a răspuns: "soluţia a fost să ne apropiem de soluţia iniţială, care a fost propusă, dar nu a fost respectată”.
Întrebat care este valoarea reparaţiilor care se realizează la Lotul 3 al Autostrăzii Sibiu – Orăştie şi din ce bani vor fi plătite, ministrul Costescu a afirmat că evaluările au ajuns la un cost de aproximativ 70 de milioane de lei, iar scrisorile de garanţie luate de la constructor sunt de aproximativ 90 de milioane.
"Valorile vor fi susţinute din resursele companiei şi din scrisorile de garanţie luate de la constructorul care a ratat această zonă. Ele sunt, aşa cum ştiţi, 60 de milioane, plus încă 30. În acest moment suntem cu evaluarea undeva la 70 şi ceva de milioane lei. Să vedem ce mai apare suplimentar pe restul tronsoanelor”, a afirmat Costescu.
O porţiune de 200 de metri din autostrada Sibiu-Orăştie, aflată în zona kilometrului 60 şi deschisă în noiembrie 2014, a fost demolată şi este refăcută complet, din cauza unor probleme la fundaţie cauzate de infiltraţii.
În noiembrie 2015, Ministerul Transporturilor a anunţat că la CNADNR corpul de control al ministrului de resort a identificat o serie de nereguli privind inclusiv proiectul autostrăzii Orăştie-Sibiu, unde o porţiune de 200 metri trebuie demolată şi reconstruită, şi a sesizat organele statului, suspectând fapte penale.
Lotul trei al Autostrăzii Sibiu-Orăştie a fost inaugurat în noiembrie 2014 de ministrul de atunci al Transporturilor Ioan Rus, şi de fostul premier Victor Ponta, cu două zile înainte de turul doi al alegerilor prezidenţiale.
Lotul are o lungime de 22 de kilometri, dintre care 6 km au fost afectaţi de alunecări de teren. Contractul pentru acest tronson a fost semnat în mai 2011, având o valoare de 182,9 milioane de euro.
Loturile 1, 2 şi 4 din Autostrada Sibiu-Orăştie au fost deschise traficului în decembrie 2013, lotul 3, de la Sălişte la Cunţa, rămânând însă în şantier din cauza alunecărilor de teren din zonă. Loturile 1, 2 şi 4 ale acestei autostrăzi, cu o lungime totală de 60,5 kilometri, au fost realizate în urma unei investiţii totale de 1,46 miliarde de lei (326,5 milioane de euro), fără TVA.
Citeşte şi: Ministrul Transporturilor vrea devansarea termenelor de finalizare pentru lucrările de pe autostrada Piteşti-Sibiu - FOTO, VIDEO
Citeşte şi: În 2015, România avea 747 km de autostradă şi 32.303 km de drumuri pietruite şi de pământ - INS
Citeşte şi: CNADNR a alocat 46 milioane lei pentru repararea trosonului Drajna-Lehliu de pe Autostrada A2
Citește pe alephnews.ro: Ne poate înlocui A.I.-ul? Un startup dezvoltă avatare A.I. pentru a înlocui interacțiunile cu oamenii
Citește pe www.zf.ro: Final de linie. Prima industrie care va fi ucisă de Inteligenţa Artificială. ”În cel mult un an, toate centrele vor dispărea”
Citește pe www.zf.ro: Gigantul Delhaize, proprietarul Mega Image, deschide la Bucureşti un centru de servicii unde angajează sute de IT-işti. Recrutările deja au început
Citește și: Ministrul Transporturilor vrea devansarea termenelor de finalizare pentru lucrările de pe autostrada Piteşti-Sibiu - FOTO, VIDEO
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Franța a descoperit secretul longevității. Peste 31.000 de persoane vor împlini anul acesta peste un secol de viață
Final de linie. Prima industrie care va fi ucisă de Inteligenţa Artificială. ”În cel mult un an, toate centrele vor dispărea”
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Ana Porgras, descalificată de la Survivor All Stars. Imaginile încă nu au fost difuzate de Pro TV
CANCAN.RO
Cum a scris ZANNI numele lui Andrei Ciobanu, pe biletul de nominalizare la Survivor All Stars. A făcut-o intenționat!
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe