AFP vrea să îşi extindă prezenţa pe internet

Agence France-Presse (AFP) consideră "legitim" planul său de a-şi extinde prezenţa pe internet, potrivit lui Emmanuel Hoog, preşedinte-director general al instituţiei, cel care a redefinit priorităţile companiei pentru următorul deceniu, informează agenţia.

15 afișări
Imaginea articolului AFP vrea să îşi extindă prezenţa pe internet

AFP vrea să îşi extindă prezenţa pe internet

În timpul unei întâlniri cu presa, Hoog a pus accentul pe necesitatea AFP "de a câştiga notorietate pe internet, în special în străinătate". El a mai spus că "AFP trebuie să fie la egalitate cu principalii săi competitori pe piaţa mondială, Associated Press şi Thomson Reuters".

"Prezenţa AFP pe internet este o problemă legitimă şi brandul nostru trebuie să se dezvolte adoptând noi modele de creştere, precum accesibilitate pe iPad, iPhone şi pe internet", a mai spus el oferind exemple precum AP şi Reuters sau site-urile unor agenţii ca Notimex (Mexic), Estadao (Brazilia), Novosti (Rusia), Ansa (Italia), DPA (Germania) şi APS (Senegal).

Potrivit lui Hoog, pe un site adresat marelui public, AFP ar oferi circa jumătate din informaţiile pe care le primesc abonaţii agenţiei. "Suntem departe de cele 450 de ştiri oferite gratuit de Ansa pe site-ul său", a mai spus preşedintele-director general al agenţiei.

Strategia AFP pentru 2010-2020 vine să răspundă unor necesităţi prioritare, printre care producţia de videoclipuri, care se va tripla în următorii doi ani. În prezent, AFP-TV produce circa o mie de videoclipuri pe lună, în şapte limbi.

De asemenea, AFP intenţionează să lanseze un serviciu în limba arabă. "AFP are o cotă de piaţă de 55% în lumea media arabofonă", a mai spus Hoog, care îşi doreşte să crească şi producţia de conţinuturi originale în limba arabă şi numărul de ştiri, care în prezent este de circa 200 pe zi.

Totodată, piaţa din India şi cea din Brazilia vor beneficia de o atenţie particulară, dat fiind potenţialul lor de creştere.

Printre priorităţile AFP se numără şi redefinirea parteneriatului cu presa franceză, potrivit lui Hoog.

"Este vorba de a ne regândi ofertele care trebuie să fie mai bine adaptate necesităţilor clienţilor noştri. Am primit critici că fluxul nostru informativ este important, dar nu foarte clar. Noi vom propune o refacere a fluxului cu o mai bună ierarhizare, care se va traduce şi în noi oferte tarifare, ce nu vor mai fi de tipul totul sau nimic", a mai spus Hoog.

AFP este cea mai veche agenţie de ştiri din lume, fiind înfiinţată în 1835 de către Charles-Louis Havas, pionier al jurnalismului internaţional. În prezent, agenţia continuă să îşi extindă activitatea peste tot în lume, ajungând la milioane de abonaţi, prin intermediul radioului, televiziunii, ziarelor şi companiilor media, prin informaţiile transmise de la sediul său central din Paris şi de la centrele regionale din Washington, Hong Kong, Nicosia sau Montevideo.

AFP are o echipă de 2.900 de jurnalişti în 165 de ţări şi publică zilnic un număr foarte mare de ştiri, fotografii, infografice sau videoclipuri.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici