BBC: Investiţii anuale de 200 milioane de lire în conţinut şi 2 noi hituri - "Sherlock" şi "The Musketeers"

BBC, radiodifuzorul public britanic, a anunţat la târgul BBC Worldwide Showcase de la Liverpool că investiţiile sale anuale în conţinut se ridică la 200 de milioare de lire sterline, cele mai noi hituri ale corporaţiei fiind noua serie "The Musketeers" şi sezonul al treilea al serialului "Sherlock".

109 afișări
Imaginea articolului BBC: Investiţii anuale de 200 milioane de lire în conţinut şi 2 noi hituri - "Sherlock" şi "The Musketeers"

BBC: Investiţii anuale de 200 mil. lire în conţinut şi 2 noi hituri - "Sherlock" şi "The Musketeers" (Imagine: Thomas Câmpean/Mediafax Foto)

La cea de-a 38-a ediţie a BBC Worldwide Showcase, cel mai mare târg internaţional de televiziune găzduit de un singur distribuitor de conţinut (BBC), care s-a desfăşurat la Liverpool, în perioada 23 - 26 februarie, au participat 725 de delegaţii din toată lumea. La acest eveniment a fost invitată şi agenţia MEDIAFAX.

Cu acest prilej, Paul Dempsey, President Global Markets, BBC Worldwide, a vorbit despre strategia companiei de a investi din ce în ce mai mult în conţinut de cea mai înaltă calitate. "Pentru prima dată în acest an avem un buget de investiţii de 200 de milioane de lire sterline în conţinut premium", a spus Paul Dempsey. El a precizat că investiţiile vor viza în principal producţia de programe de non-ficţiune (factual programming şi factual entertainment) şi de programe de ficţiune premium.

De asemenea, BBC Worldwide plănuieşte să se dezvolte pe pieţele din Europa Centrală şi de Est, dar şi în America Latină, Africa şi Asia.

"Suntem la diferite niveluri de maturitate pe aceste pieţe. Nu putem evita pieţe precum China şi India, lucrăm din greu să vedem cum putem să comunicăm cu telespectatorii de acolo. Dar ne concentrăm foarte mult pe toate pieţele şi pentru noi nu există pieţe emergente din acest punct de vedere. Este foarte important că pe unele din aceste pieţe, precum Polonia, suntem prezenţi de foarte mult timp. Avem o echipă acolo, înţelegem acea piaţă, ştim ce le place telespectatorilor", a spus Paul Dempsey.

În ceea ce priveşte România, Ian McDonough, Executive Vice President, CEMA (Europa Centrală şi de Est, Orientul Mijlociu şi Africa), Global Markets la BBC Worldwide, a spus că piaţa audiovizualului românesc se situează pe locurile 3-4 în termeni de mărime în regiune.

"Pentru noi, România este o piaţă foarte importantă. Suntem prezenţi pe această piaţă cu trei televiziuni - BBC Knowledge, BBC Entertainment şi BBC World News", a spus Ian McDonough. El a precizat că BBC doreşte să îşi localizeze mai mult business-ul său în România, fiind luată în calcul inclusiv deschiderea unui birou al companiei în această ţară.

Întrebat dacă BBC are planuri pentru lansarea mai multor televiziuni în România, Ian McDonough a precizat: "Mereu căutăm oportunităţi pentru a lansa noi canale la nivel internaţional".

În acest context, Ian McDonough a mai spus că BBC are în plan lansarea la nivel mondial a trei noi televiziuni pay-TV: BBC First, BBC Earth şi BBC Brit. BBC First va difuza conţinut premium produs de BBC, în timp ce BBC Earth va transmite programe despre istorie naturală produse de radiodifuzorul public britanic, iar BBC Brit va fi o televiziune de divertisment.

Totodată, BBC are planuri în privinţa dezvoltării conţinutului său pe piaţa TV din România. În acest sens, Wendy Darke, Head of the BBC Natural History Unit, a declarat: "Suntem în stadiul de a dezvolta o idee. Este vorba despre viaţa sălbatică din Europa, inclusiv din România. Sunt o mulţime de peisaje în schimbare în aceste ţări. Nu cunosc toate detaliile despre viaţa sălbatică din România, dar ştiu că multe alte ţări, inclusiv Marea Britanie, încearcă să găsească soluţii pentru reintroducerea animalelor sălbatice în habitatul lor natural".

Vorbind în general despre tendinţele internaţionale din domeniul televiziunii, reprezentanţii BBC au spus că telespectatorii au un interes din ce în ce mai mare pentru programele de ficţiune. "Au un imens succes programele BBC din această zonă, dar catalogul nostru cuprinde şi numeroase programe de non-ficţiune, programe cu elemente din domeniul ştiinţelor, din domeniul naturii", a spus Ian McDonough.

La rândul său, Wendy Darke a explicat că sunt la mare căutare poveştile remarcablile, necunoscute, care nu au mai fost niciodată prezentate. "De asemenea, este foarte important ca aceste programe să fie realizate folosindu-se tehnologii de înaltă definiţie. Povestea este foarte importantă, însă tendinţa merge de la stilul istorisirii la cel conversaţional", a mai spus Wendy Darke. În opinia sa, cheia succesului unui program este empatia, acesta fiind motivul pentru care sunt atât de apreciate programele prezentate de cunoscutul realizator de televiziune britanic David Attenborough.

La ediţia din acest an a târgului BBC Worldwide Showcase, BBC a prezentat potenţialilor cumpărători un conţinut diversificat. "Alături de branduri cheie, precum «Top Gear», avem şi câteva noi branduri, precum serialul «The Musketeers» (care cuprinde 10 episoade, n.r.), pe care tocmai l-am lansat în Marea Britanie. Serialul a avut premiera pe BBC One (pe 19 ianuarie, n.r.) şi a înregistrat audienţe fantastice. Probabil acesta este programul nostru cheie în acest an. Dar avem şi un nou sezon, al treilea, al serialului «Sherlock», care are o distribuţie impresionantă şi care a fost vândut foarte repede în foarte multe teritorii, la nivel internaţional", a Ian McDonough.

Sezonul al treilea al serialului britanic "Sherlock", în care rolul detectivului Sherlock Holmes este interpretat de actorul Benedict Cumberbatch (cunoscut pentru filmele "Star Trek: Into Darkness" şi "12 Years a Slave"), va fi difuzat şi în România, din 22 martie, de la ora 21.00, în premieră, pe AXN.

La ediţia din acest an a BBC Worldwide Showcase, BBC Worldwide a vândut peste 670 de ore de conţinut de ficţiune în ţări din Asia, Australia, Europa şi Orientul Mijlociu, între care "Atlantis", "Luther", "Sherlock", "Call the Midwife", "Death in Paradise S3" şi "A Young Doctor's Notebook".

BBC Worldwide Limited este o subsidiară a British Broadcasting Corporation (BBC), prin intermediul căreia corporaţia îşi desfăşoară activităţile comerciale la nivel internaţional. În anul financiar 2012 - 2013, BBC Worldwide a realizat un profit de 156 de milioane de lire sterline.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici