Campania Gândul "Why don't you come over", premiată la două categorii la Gala Premiilor Effie 2014

Campania “Why Don’t You Come Over”, creată şi susţinută de Gândul şi GMP, a fost premiată aseară la categoriile Media&Enterntainment şi Good Works EFFIE - Brands (CSR), în cadrul Galei Premiilor Effie, organizată la Ateneul Român.

464 afișări
Imaginea articolului Campania Gândul "Why don't you come over", premiată la două categorii la Gala Premiilor Effie 2014

Campania Gândul "Why don't you come over", premiată la două categorii la Gala Premiilor Effie 2014

„Acest premiu este o apreciere nu doar pentru cei care au muncit la campania 'Why don't you come over?', ci mai ales pentru toţi cei care au susţinut-o şi s-au asigurat că mesajul ei se aude dincolo de graniţele României şi chiar ale Europei. 'Why don't you come over?' nu s-a încheiat, însă. Vom folosi această campanie de fiecare dată când imaginea românilor şi a României va fi terfelită. 'Why don't you come over?' a demonstrat că are puterea unei arme extrem de eficiente împotriva discriminării şi stereotipurilor despre români”, a comentat Claudiu Pândaru, director editorial al ziarului gândul.info.

„Mă bucur că am câştigat Gold la Effie, în anul în care tema este creşterea economică. Cred că o imagine mai bună pentru România va crea premizele unei creşteri economice. Ne onorează recunoaşterea industriei pentru rezultatele campaniei 'Why Don’t You Come Over?'. Practic, vorbim de rezultate pe două planuri: odată, creşterea readership-ului cu 30% pentru Gândul şi pe de altă parte, imaginea României, care a primit coverage pozitiv în valoare de 2 milioane de Euro, în timp ce guvernul britanic a anulat campania împotriva imigranţilor români”, a spus Andreea Nemens, director executiv GMP Advertising.

În cadrul evenimentului, au fost acordate premii la 16 categorii, precum şi premii pentru 11 categorii speciale, juriul având ca principale criterii eficacitatea, finalitatea şi succesul campaniilor înscrise.

Iniţiativa "Why don't you come over?" a pornit în luna februarie 2013, ca răspuns la acţiunea iniţiată de cotidianul britanic „The Guardian”, de descurajare a emigranţilor români şi bulgari de a veni să lucreze în Regatul Unit. Campania a pornit cu afişe prin care, într-o manieră amuzantă şi uşor ironică, se descriau avantajele pe care le prezintă România, în raport cu Marea Britanie, britanicii fiind, astfel, invitaţi să vină în România.

Afişele s-au viralizat rapid pe reţelele sociale, iar campania a fost  preluată de nenumărate publicaţii şi site-uri din toată lumea. Cel mai popular afiş a fost cel prin care frumuseţe româncelor era comparată cu cea a Ducesei de Cambridge şi a surorii acesteia, acestea două bucurându-se de o imensă apreciere şi popularitate în rândul britanicilor.

Următoarea etapă a campaniei a adus invitaţia concretă adresată britanicilor de a găsi o „canapea” oferită de români pentru a petrece câteva zile în România şi a se convinge singuri de adevarul mesajelor din afişe. În plus, pe  site-ul www.whydontyoucomeover.co.uk, a fost adăugată o secţiune specială unde angajatorii români puteau oferi joburi britanicilor.

Campania a generat în perioada respectivă (28 ianuarie - 6 februarie 2013) de 9 ori mai mulţi cititori pe site-ul www.gandul.info, o rată de distribuire în social media de peste 7 ori mai mare, prin cele 2428 de afişe create de către utilizatorii aplicaţiei Facebook, fiind preluată în publicaţii internaţionale precum Der Spiegel, El Pais, El Mundo, Le Figaro, Boston.com or Washington Post, Financial Times, The Economist and The Independent, Time Magazine, The Daily Mirror, Channel 4 şi BBC News, apariţii ce au determinat o valoare de media estimată de 2 milioane de euro.

Why Don’t You Come Over este cea mai premiată campanie românească, aceasta obţinând numeroase premii la Golden Drum 2013, Cannes Lions 2013, Eurobest 2013, European Excellence Awards 2013, ADC Awards 2013, PR Awards 2013, Gala Internetics, Golden Hammer şi AdStars.

Gândul.info – cel mai dinamic produs jurnalistic din România - reflectă actualitatea socială, politică şi economică prin unghiuri de abordare jurnalistică originale şi informaţii exclusive. Articolele despre evenimente de impact sunt completate de materiale de lifestyle, reportaje şi comentarii semnate de jurnalişti de prestigiu, pentru a oferi o cheie de lectură a prezentului celor peste 3 milioane de vizitatori unici pe lună ai site-ului www.gandul.info şi zecilor de mii de useri care citesc gândul.info pe iPad sau pe mobil. Gândul a fost lansat în 2005 sub conducerea jurnalistică a lui Cristian Tudor Popescu. În prezent, gândul.info distribuie conţinutul prin cele mai moderne platforme şi îşi ţine cititorii conectaţi la actualitate prin reacţii rapide la breaking news, dosare speciale de eveniment, live text şi video.

Mediafax Group este o companie construită în jurul conţinutului şi reuneşte cele mai multe branduri-lideri de piaţă din presa românească. Brandurile Mediafax Group sunt: BUSINESS: ZIARUL FINANCIAR, www.zf.ro, zf.corporate.ro, BUSINESS Magazin, www.businessmagazin.ro; SPORT&SPECIAL INTEREST: ProSport, www.prosport.ro, www.liga2.ro, PROMotor, www.promotor.ro, www.go4it.ro, www.descopera.ro, www.gq.ro; Playboy, www.playboy.ro: GENERAL: Mediafax Mass-Media News, www.mediafax.ro, www.gandul.info; Mediafax Foto, Mediafax Monitorizare, Mediafax Mobile; WOMEN&ENTERTAINMENT: PRO TV Magazin, www.protvmagazin.ro, Ce se întâmplă, doctore?, www.csid.ro , The One, www.one.ro, www.apropo.ro, www.showbiz.ro,GLAMOUR, www.glamourmagazine.ro.

EFFIE Awards este un festival internaţional sub licenţă EFFIE Worldwide, Inc. EFFIE Awards a fost lansat în 1968, in SUA. Romanian EFFIE Awards este un eveniment de marcă al industriei de marketing şi comunicare, organizat de International Advertising Association România (IAA România), în parteneriat cu Uniunea Agenţiilor de Publicitate din România (UAPR) şi implementat de The Institute.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici