Discovery investeşte 2 miliarde de dolari în conţinut şi se dezvoltă în online, prin platforma Dplay

Compania americană Discovery, prezentă cu 15 televiziuni în România, mizează în 2015 pe conţinut, în care investeşte peste 2 miliarde de dolari, pe nume ca John McEnroe, pe programele "Racing Extinction" şi "Harley-Davidson", dar şi pe dezvoltarea online, prin platformele Dplay şi Eurosport Player.

223 afișări
Imaginea articolului Discovery investeşte 2 miliarde de dolari în conţinut şi se dezvoltă în online, prin platforma Dplay

JB Perrette si David Zaslav

"Nu am fost niciodată mai optimist în privinţa business-ului care are în centrul său conţinutul", a declarat David Zaslav, preşedinte şi Chief Executive Officer (CEO) al Discovery Communications, în timpul unui eveniment organizat joi, la Paris, în care au fost prezentate planurile companiei la nivel mondial.

Alături de David Zaslav s-au aflat JB Perrette, preşedintele Discovery Networks International, şi Peter Hutton, CEO al Eurosport. La acest eveniment, care a avut ca fundal turneul de tenis de la Roland Garros, a fost invitată şi agenţia MEDIAFAX.

30 de ani de la lansarea Discovery Channel şi un an de la preluarea pachetului majoritar al Eurosport International

Discovery Communications sărbătoreşte în iunie două mari evenimente: pe de o parte, lansarea primei sale televiziuni, Discovery Channel, în SUA, pe 17 iunie 1985, iar, pe de altă parte, împlinirea unui an de la preluarea pachetului majoritar al Eurosport International (51%), de la compania franceză TF1 Group.

În prezent, Discovery Communications este lider mondial pe segmentul televiziunilor cu plată, iar televiziunile sale ajung la aproape trei miliarde de abonaţi, în 361 de milioane de cămine din peste 220 de ţări şi teritorii. Pe fiecare piaţă internaţională, Discovery Communications este prezent, în medie, cu zece televiziuni.

Conţinutul - miza Discovery la nivel internaţional şi investiţii anuale de peste 2 miliarde de dolari în programe

Discovery Communications a pus în centrul business-ului său conţinutul şi a decis să investească din ce în ce mai mult în programe relevante pentru o audienţă internaţională, a spus David Zaslav, precizând că, din această perspectivă, Discovery se deosebeşte în mod fundamental de alte reţele de televiziune din lume, care au redus în ultimii ani sumele investite în programe.

"Suntem o companie foarte diferită de ce eram în urmă cu zece ani (...) Avem un conţinut grozav, care este apreciat peste tot în lume. În fiecare ţară, telespectatorii simt că televiziunile noastre au o abordare locală", a spus David Zaslav, explicând că mai mult de 90% din conţinutul produs de Discovery este difuzat peste tot unde emit televiziunile din portofoliul companiei. "Avem o infrastructură locală şi ne-am dezvoltat echipe locale peste tot în lume şi avem în fiecare ţară în care suntem prezenţi mai multe canale decât orice altă companie de media", a spus Zaslav.

"Racing Extinction" şi "Harley-Davidson", două programe prin care Discovery vrea să îşi crească şi mai mult notorietatea

Discovery va continua să fie o companie care va difuza în principal programe documentare, însă va începe să prezinte telespectatorilor săi şi seriale de ficţiune care au la bază o situaţie reală.

Astfel, potrivit lui David Zaslav, documentarul "Racing Extinction", semnat de regizorul premiat cu Oscar Louie Psihoyos şi care militează pentru conservarea planetei, va fi difuzat în acest an la nivel mondial. Discovery Channel a achiziţionat drepturile de difuzare la nivel internaţional a documentarului "Racing Extinction", această producţie urmând să fie transmisă inclusiv în România.

Pe de altă parte, Discovery vrea să spună şi "poveşti relevante pentru o audienţă internaţională", după cum a precizat JB Perrette, preşedintele Discovery Networks International. În acest sens, în 2015, Discovery va difuza în premieră serialul de ficţiune "Harley-Davidson", despre crearea şi lansarea acestei celebre mărci de motociclete.

Sportul - o prioritate pentru Discovery Communications, prin intermediul portofoliului său de televiziuni Eurosport

Sportul este una din zonele cu un potenţial foarte mare de dezvoltare pentru Discovery, după cum a afirmat David Zaslav, precizând că, în prezent, la televiziunile Eurosport sunt difuzate 3.000 de ore de conţinut sportiv live.

În acest sens, Peter Hutton, CEO al Eurosport, a explicat că provocarea cea mai mare este aceea ca "moştenirea" Eurosport să fie folosită şi "dusă la un alt nivel de dezvoltare". "Trebuie să o facem relevantă pentru o audienţă locală. Trebuie să localizăm mai mult televiziunile noastre din portofoliul Eurosport şi trebuie să avem şi mai multe drepturi exclusive", a explicat Peter Hutton, dând ca exemplu Roland Garros, care este unul dintre cele mai importante turnee de tenis din lume şi pentru care Eurosport deţine drepturile exclusive de difuzare.

"Vrem să achiziţionăm drepturi de difuzare şi pentru competiţii relevante la nivel local şi să punem Eurosport în centrul respectivelor pieţe locale de televiziune", a spus Hutton. În acest sens, el a anunţat că Eurosport a achiziţionat drepturile exclusive de difuzare pentru turneul de tenis de la Wimbledon, în Belgia (ţară în care Eurosport va difuza toate marile turnee de tenis din lume), drepturile de difuzare pentru UEFA Europa League, în Suedia, Norvegia, Denemarca şi Singapore, drepturile pentru Serie A (Italia) şi Ligue 1 (Franţa), în Olanda, dar şi pentru Cupa Mondială de Rugby, în Germania, şi pentru US PGA Tour, în Norvegia.

Totodată, pe lângă acoperirea live a unor competiţii sportive, Eurosport va începe să difuzeze mai multe "show-uri de prime time" şi va continua să mizeze pe vedete precum legendarul jucător de tenis John McEnroe, care, la ediţia din acest an a turneului de la Roland Garros, prezintă dintr-o perspectivă inedită cele mai importante momente ale meciurilor, într-un show intitulat "Roland Garros by John McEnroe".

Programele pentru copii - o altă direcţie de dezvoltare a Discovery la nivel mondial

Discovery Kids, o televiziune pentru copii, prezentă pe mai multe pieţe, între care America Latină, Asia, Australia şi India, este, de asemenea, în atenţia şefilor Discovery Communications, care vor să o distribuie la nivel internaţional. "Discovery Kids are un foarte mare succes în America Latină", a spus David Zaslav, precizând că, pe lângă sport, programele pentru copii au un mare potenţial de dezvoltare pentru Discovery.

Dezvoltarea în zona online - lansarea în Europa a serviciului video la cerere Dplay şi relansarea platformei online Eurosport Player

"Televiziunea va continua să fie business-ul nostru principal, dar lumea se schimbă şi vrem să ducem conţinutul mai aproape de consumator", a declarat David Zaslav, CEO al Discovery Communications. El a precizat că şi acest domeniu, al livrării conţinutului direct la consumator (Over-The-Top content), are un mare potenţial de dezvoltare pentru Discovey.

Acesta este motivul pentru care serviciul Dplay (care a fost lansat în premieră anul trecut în Norvegia) este disponibil din această perioadă în trei noi ţări europene, Danemarca, Italia şi Suedia. Pe platforma Dplay, care poate fi accesată atât online, cât şi ca aplicaţie pentru tablete şi telefoane inteligente, pot fi vizionate programe de divertisment, competiţii sportive live şi documentare.

Totodată, platforma online Eurosport Player, care este în prezent disponibilă în 52 de ţări din lume, inclusiv în România, va fi relansată pe 10 iunie, înainte de cursa de anduranţă 24 Heures du Mans, una dintre cele mai importante şi vechi competiţii de acest gen din lume.

Scopul Discovery este de a atrage un milion de abonaţi la platformele sale Over-The-Top (Dplay şi Eurosport Player) până în 2017, după cum a declarat JB Perrette, preşedintele Discovery Networks International.

Strategia Discovery Communications în România - dezvoltarea portofoliului de 15 televiziuni şi atragerea de noi parteneri în zona vânzărilor de publicitate

Prezentă de peste 15 ani în România, compania Discovery Communications operează în momentul de faţă pe piaţa audiovizualului românesc 15 televiziuni (11 televiziuni Discovery - Discovery Channel, TLC, Animal Planet, Discovery Science, Discovery World, ID Investigation Discovery, Discovery Showcase HD, Animal Planet HD, Discovery Turbo Xtra HD, Discovery Science HD, ID Xtra - şi 4 televiziuni Eurosport - Eurosport, Eurosport HD, Eurosport 2, Eurosport 2 HD), fiind practic compania străină de media cu cel mai mare număr de canale din peisajul audiovizualului românesc.

"Investim în portofoliul nostru de televiziuni din România şi suntem foarte dedicaţi acestei ţări", a declarat Kasia Kieli, preşedinte şi director general al Discovery Networks pentru regiunea Europa Centrală şi de Est, Orientul Mijlociu şi Africa.

Ea a precizat că strategia Discovery este de a întări poziţia televiziunilor sale pe piaţa din România. "Cred că am avut mare succes pe piaţa românească în ultimii ani şi asta ne ajută foarte mult. Am fost mereu dedicaţi acestei pieţei, iar românii iubesc brandurile noastre. Am înregistrat creşteri de audienţă incredibile atât cu Discovery Channel, cât şi cu TLC în ultimul an. Ne dorim să facem brandurile noastre şi mai puternice şi mai apreciate de români", a spus Kasia Kieli.

Potrivit acesteia, cota de piaţă a Discovery Channel a crescut cu 18,4% în primul trimestru din 2015, comparativ cu perioada similară a anului trecut, pe publicul comercial (persoane cu vârsta cuprinsă între 18 şi 49 de ani). Discovery Channel a înregistrat şi o creştere de 25% a audienţei pe publicul comercial. De asemenea, cota de piaţă a televiziunii TLC a crescut cu 35% pe publicul comercial şi cu 45,8% pe publicul său principal (femeile cu vârsta cuprinsă între 20 şi 49 de ani), în primul trimestru al acestui an. Pe de altă parte, Eurosport a înregistrat succes în România cu turneul de tenis Australian Open, între 19 ianuarie şi 1 februarie 2015, când audienţa acestei televiziuni a crescut cu 63%, comparativ cu 2014.

O a doua prioritate pentru Discovery pe piaţa din România este aceea de a deveni un "one stop shop" pentru clienţii de publicitate care au ca ţintă publicul premium. "Avem un portofoliu de televiziuni pentru bărbaţi, un alt portofoliu pentru femei, avem şi Eurosport. Este un portofoliu comercial foarte robust", a spus Kasia Kieli. În acest caz, ea a sugerat că grupul Discovery Communications este interesat să încheie în România şi alte alianţe similare aceleia de la sfârşitul anului trecut cu grupul FOX (care deţine National Geographic), în domeniul vânzării de publicitate. Din ianuarie 2015, biroul Discovery din România gestionează şi vânzările de publicitate pentru televiziunile concurente National Geographic Channel şi Nat Geo Wild din această piaţă.

Relaţia Discovery cu RCS&RDS - o problemă încă nesoluţionată

Discovery continuă să aibă o problemă pe piaţa de distribuţie din România, televiziunile sale nemaifiind prezente din noiembrie 2012 în grila de programe a operatorului de cablu RCS&RDS. JB Perrette, preşedintele Discovery Networks International, a catalogat această situaţie ca fiind "unică" pentru Discovery în Europa. "Avem o istorie de 30 de ani cu distribuitorii din toată lumea. Este o relaţie pozitivă şi pentru noi şi pentru distribuitori. În 99% din cazuri reuşim să găsim soluţii. În alte cazuri, cum este şi cel cu RCS&RDS, nu", a explicat Perrette, referindu-se strict la televiziunile Discovery.

Pe de altă parte, Discovery Communications şi RCS&RDS continuă să aibă o legătură contractuală pe piaţa din România prin intermediul televiziunilor Eurosport, care sunt prezente în grilele operatorului de cablu.

În acest context, David Zaslav, CEO al Discovery Communications, a explicat că în negocierile pe care le poartă cu distribuitorii de cablu şi satelit din Europa, Discovery este ajutat de portofoliul important de televiziuni pe care le deţine şi care îi oferă un avantaj în timpul discuţiilor.

"Continuăm să credem că vom continua să lucrăm împreună cu RCS&RDS", a concluzionat JB Perrette.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici