Facebook va avea noi aplicaţii: Site-ul va reflecta mult mai precis ce citesc, privesc, ascultă sau mănâncă utilizatorii săi

Facebook ţinteşte să îşi orienteze utilizatorii pe piaţa de produse şi servicii, prin introducerea unor noi aplicaţii, care vor permite fiecăruia să vadă ce ascultă, citesc şi cumpără prietenii săi, noua strategie fiind anunţată de Mark Zuckerberg, joi, la conferinţa anuală F8 de la San Francisco.

969 afișări
Imaginea articolului Facebook va avea noi aplicaţii: Site-ul va reflecta mult mai precis ce citesc, privesc, ascultă sau mănâncă utilizatorii săi

Facebook va avea noi aplicaţii: Site-ul va reflecta mult mai precis ce citesc, privesc, ascultă sau mănâncă utilizatorii săi (Imagine: Shutterstock)

Noile aplicaţii ale reţelei de socializare vor furniza fiecărui utilizator informaţii legate de ce fac prietenii săi online, potrivit New York Times. Dacă Frank urmăreşte "The Hangover", Jane ascultă Jay-Z, iar Mark foloseşte adidaşi Nike, miza Facebook şi a companiilor sale partenere este ca preferinţele acestor utilizatori să influenţeze obiceiurile de consum ale prietenilor lor din reţea.

Pe scurt, Facebook ţinteşte în prezent să devină un site pe care utilizatorii să petreacă mult timp, dar şi unul care să îi orienteze online şi să-i influenţeze, din ce în ce mai mult, când sunt offline.

"Credem că un pas important în continuare este să ajutăm utilizatorii să îşi spună povestea", a spus cofondatorul şi directorul general Facebook, Mark Zuckerberg.

El a prezentat actuala strategie a reţelei de socializare - un demers de "a regândi unele industrii".

Această mişcare făcută de Facebook face mai acerbă lupta cu Google, proprietarul celui mai popular motor de căutare pe internet. Totodată, Google şi-a lansat între timp propria reţea de socializare, Google+, dar aceasta rămâne deocamdată mult în urma Facebook.

Astfel, Facebook încearcă să câştige lupta cu Google, prin schimbarea felului în care oamenii găsesc ce îi interesează pe internet. În prezent, majoritatea oamenilor găsesc ce îşi doresc, ştiri, informaţii utile, prin căutare pe web. Însă Facebook încearcă să schimbe acest lucru, prin direcţionarea utilizatorilor către conţinuturi preferate de prietenii lor din reţea.

"Doi giganţi rivali intră unul în curtea celuilalt", a spus Sean Corcoran, un analist de la Forrester Research. "Se schimbă jocul pentru reţelele de socializare. Facebook spune de fapt: noi suntem viaţa ta online, dar şi felul în care descoperi şi împărtăşeşti lucruri", a adăugat acesta.

Facebook nu încearcă să devină un furnizor de produse media, ca Apple şi Amazon.com, ci mai degrabă se aliază cu companiile care distribuie muzică, filme, informaţie şi jocuri pentru a deveni un formator al modului în care sunt găsite şi consumate aceste produse.

Astfel, printre noii parteneri Facebook, se regăsesc: Netflix şi Hulu pentru conţinut video, Spotify pentru muzică, The Washington Post şi Yahoo pentru ştiri, Ticketmaster pentru bilete la concerte şi alte companii ce activează în domeniul alimentaţiei, turismului etc.

Site-ul Facebook va reflecta mult mai precis ce citesc, privesc, ascultă sau mănâncă utilizatorii săi, furnizând astfel date valoroase companiilor pentru o publicitate cât mai ţintită.

De asemenea, pentru companiile care distribuie informaţii şi entertainment, un parteneriat cu reţeaua de socializare poate însemna creşterea popularităţii şi atragerea de utilizatori, dar nu se poate estima deocamdată ce venituri poate genera recomandarea unui prieten pe Facebook.

Totodată, Facebook a introdus o nouă aplicaţie, timeline, ce permite utilizatorilor să posteze informaţii despre trecutul lor, de la nunţi sau din vacanţe.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici