INTERVIU: Răsvan Popescu - Piaţa tv din România va creşte în 2009, dar criza se va resimţi

Posturile tv vor resimţi criza economică în 2009, însă piaţa de televiziune din România va înregistra o creştere, fiind ajutată şi de noua Lege a audiovizualului, care a relaxat normele privind publicitatea, spune Răsvan Popescu, preşedintele CNA, într-un interviu acordat MEDIAFAX.

114 afișări
Imaginea articolului INTERVIU: Răsvan Popescu - Piaţa tv din România va creşte în 2009, dar criza se va resimţi

INTERVIU: Răsvan Popescu - Piaţa tv din România va creşte în 2009, dar criza se va resimţi (Imagine: Mediafax Foto)

Rep.: Când estimaţi că se vor acorda primele licenţe pentru televiziunea digitală?

R.P.: Deocamdată trebuie să începem să lucrăm împreună cu partenerii noştri la strategia de tranziţie şi vom vedea, în funcţie de cât de repede va fi ea elaborată. Dar important este că oferta va putea fi mult mai mare. În funcţie de tipul de tehnologie pentru care se va opta, numărul de canale în România va putea creşte de patru-cinci ori.

Rep.: Câte sancţiuni a dat CNA în 2008 radiodifuzorilor?

R.P.: Pentru încălcarea normelor din domeniul audiovizual, Consiliul a aplicat, în cursul anului 2008, 659 de sancţiuni, dintre care 139 amenzi, în cuantum de 750.000 lei, 517 somaţii publice şi 3 sancţiuni aplicate în baza art. 95 din Legea audiovizualului (obligaţia de a difuza pe post, timp de 3 ore, numai textul deciziei CNA de sancţionare). Pentru a stopa fenomenul pirateriei de programe audiovizuale am intensificat controalele la societăţile de cablu, la care am aplicat 45 de amenzi, în valoare totală de 225.000 lei.

Rep.: Care este televiziunea spre care au mers cele mai multe amenzi date de CNA?

R.P.: Cele mai multe sancţiuni au fost aplicate postului OTV - 32 de amenzi, în sumă de 250.000 de lei, 20 de somaţii şi 3 sancţiuni în baza art. 95 din legea audiovizualului (oprirea emisiei postului timp de trei ore şi difuzarea pe post numai a textului de sancţionare stabilit de Consiliu, n.r.). şi o decizie de acordare a dreptului la replică.

Rep.: Dar în cazul radiourilor, care au primit cele mai multe amenzi de la CNA?

R.P.: Cele mai multe sancţiuni au fost aplicate următoarelor posturi de radio din Bucureşti: Kiss FM - o amendă, în sumă de 2.500 de lei, şi cinci somaţii, Radio 21 - două amenzi, în sumă de 5.000 de lei, şi o somaţie, şi Radio Guerrilla - trei somaţii.

Rep.: În 2008, aţi monitorizat campaniile pentru alegerile locale şi parlamentare. A fost dificil să conduceţi Consiliul pe perioada alegerilor? Au existat presiuni asupra CNA?

R.P.: Nu au existat presiuni asupra CNA. Au existat, însă, destule reclamaţii din partea candidaţilor, a partidelor politice, referitoare la diferite emisiuni. Volumul de muncă a fost enorm, gândiţi-vă că aceste alegeri au fost acoperite de circa 130 de televiziuni şi aproximativ 220 de posturi de radio, deci volumul de monitorizare a fost foarte mare. A trebuit, în acelaşi timp, să verificăm toate plângerile care s-au înaintat către CNA, însă, una peste alta, la capătul acestei campanii, practic nu există plângeri nici din partea candidaţilor, nici din partea forţelor politice, că CNA nu ar fi gestionat cum trebuie această campanie. S-au reclamat între ei, dar nimeni nu reclamă faptul că noi nu ne-am făcut datoria aşa cum trebuia.

Am aplicat şi sancţiuni posturilor de televiziune şi de radio, centrale şi locale, care au încălcat legea. Astfel, în campania electorală pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale, CNA a analizat 297 de situaţii susceptibile de încălcarea legii şi a aplicat 9 amenzi, 73 de somaţii publice şi a transmis 41 scrisori de atenţionare. În campania electorală pentru alegerile generale, desfăşurată prin intermediul serviciilor de programe audiovizuale, am aplicat posturilor de televiziune şi de radio, 133 de sancţiuni, dintre care 15 amenzi, 113 somaţii publice şi 4 decizii de somare pentru oprire de spoturi. La acestea se adaugă 40 de scrisori de atenţionare. Experienţa acestor campanii ne va ajuta să elaborăm, până la sfârşitul lunii martie 2009, decizia privind reglementarea desfăşurării campaniei europarlamentare în audiovizual.

Citeşte mai multe...

Citește mai departe:

Înapoi

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Citește mai departe:

Înapoi

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici