- Home
- Cultură-Media
- BUCUREŞTI, (23.12.2008, 12:45)
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
INTERVIU: Răsvan Popescu - Piaţa tv din România va creşte în 2009, dar criza se va resimţi
Posturile tv vor resimţi criza economică în 2009, însă piaţa de televiziune din România va înregistra o creştere, fiind ajutată şi de noua Lege a audiovizualului, care a relaxat normele privind publicitatea, spune Răsvan Popescu, preşedintele CNA, într-un interviu acordat MEDIAFAX.
114 afișări
INTERVIU: Răsvan Popescu - Piaţa tv din România va creşte în 2009, dar criza se va resimţi (Imagine: Mediafax Foto)
Rep.: Când estimaţi că se vor acorda primele licenţe pentru televiziunea digitală?
R.P.: Deocamdată trebuie să începem să lucrăm împreună cu partenerii noştri la strategia de tranziţie şi vom vedea, în funcţie de cât de repede va fi ea elaborată. Dar important este că oferta va putea fi mult mai mare. În funcţie de tipul de tehnologie pentru care se va opta, numărul de canale în România va putea creşte de patru-cinci ori.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Prințul Harry se va întoarce în Marea Britanie luna viitoare. Care este motivul vizitei ducelui de Sussex
-
Delegaţie Hamas, aşteptată luni la Cairo pentru discuţii privind încetarea focului în Gaza
-
Biden a discutat duminică cu Netanyahu
-
Prinţul Paul al României prins în Malta. Proceduri de extrădare în curs
Rep.: Câte sancţiuni a dat CNA în 2008 radiodifuzorilor?
R.P.: Pentru încălcarea normelor din domeniul audiovizual, Consiliul a aplicat, în cursul anului 2008, 659 de sancţiuni, dintre care 139 amenzi, în cuantum de 750.000 lei, 517 somaţii publice şi 3 sancţiuni aplicate în baza art. 95 din Legea audiovizualului (obligaţia de a difuza pe post, timp de 3 ore, numai textul deciziei CNA de sancţionare). Pentru a stopa fenomenul pirateriei de programe audiovizuale am intensificat controalele la societăţile de cablu, la care am aplicat 45 de amenzi, în valoare totală de 225.000 lei.
Rep.: Care este televiziunea spre care au mers cele mai multe amenzi date de CNA?
R.P.: Cele mai multe sancţiuni au fost aplicate postului OTV - 32 de amenzi, în sumă de 250.000 de lei, 20 de somaţii şi 3 sancţiuni în baza art. 95 din legea audiovizualului (oprirea emisiei postului timp de trei ore şi difuzarea pe post numai a textului de sancţionare stabilit de Consiliu, n.r.). şi o decizie de acordare a dreptului la replică.
Rep.: Dar în cazul radiourilor, care au primit cele mai multe amenzi de la CNA?
R.P.: Cele mai multe sancţiuni au fost aplicate următoarelor posturi de radio din Bucureşti: Kiss FM - o amendă, în sumă de 2.500 de lei, şi cinci somaţii, Radio 21 - două amenzi, în sumă de 5.000 de lei, şi o somaţie, şi Radio Guerrilla - trei somaţii.
Rep.: În 2008, aţi monitorizat campaniile pentru alegerile locale şi parlamentare. A fost dificil să conduceţi Consiliul pe perioada alegerilor? Au existat presiuni asupra CNA?
R.P.: Nu au existat presiuni asupra CNA. Au existat, însă, destule reclamaţii din partea candidaţilor, a partidelor politice, referitoare la diferite emisiuni. Volumul de muncă a fost enorm, gândiţi-vă că aceste alegeri au fost acoperite de circa 130 de televiziuni şi aproximativ 220 de posturi de radio, deci volumul de monitorizare a fost foarte mare. A trebuit, în acelaşi timp, să verificăm toate plângerile care s-au înaintat către CNA, însă, una peste alta, la capătul acestei campanii, practic nu există plângeri nici din partea candidaţilor, nici din partea forţelor politice, că CNA nu ar fi gestionat cum trebuie această campanie. S-au reclamat între ei, dar nimeni nu reclamă faptul că noi nu ne-am făcut datoria aşa cum trebuia.
Am aplicat şi sancţiuni posturilor de televiziune şi de radio, centrale şi locale, care au încălcat legea. Astfel, în campania electorală pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale, CNA a analizat 297 de situaţii susceptibile de încălcarea legii şi a aplicat 9 amenzi, 73 de somaţii publice şi a transmis 41 scrisori de atenţionare. În campania electorală pentru alegerile generale, desfăşurată prin intermediul serviciilor de programe audiovizuale, am aplicat posturilor de televiziune şi de radio, 133 de sancţiuni, dintre care 15 amenzi, 113 somaţii publice şi 4 decizii de somare pentru oprire de spoturi. La acestea se adaugă 40 de scrisori de atenţionare. Experienţa acestor campanii ne va ajuta să elaborăm, până la sfârşitul lunii martie 2009, decizia privind reglementarea desfăşurării campaniei europarlamentare în audiovizual.
Citește pe alephnews.ro: Are Europa nevoie de arme nucleare? Macron e gata „să deschidă o dezbatere” privind apărarea solului european
Citește mai departe:
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Revoluţia Inteligenţei Artificiale a început: Pregătiţi-vă să vă salutaţi noii colegi de muncă roboţi. Nimic nu va mai fi la fel pe piaţa muncii
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
BOMBĂ la Survivor! Cum a TRIŞAT Iancu Sterp cu ajutorul fratelui său! Descalificat înainte de finală?!
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
Citește mai departe:
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe