- Home
- Cultură-Media
- BRUXELLES, (16.11.2009, 18:47)
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Presa din România se concentrează prea puţin pe programele electorale ale candidaţilor
Raportul interimar al misiunii OSCE/ODIHR de observare a alegerilor din România arată, la capitolul dedicat presei din România, că aceasta se concentrează prea puţin pe programele electorale ale candidaţiilor la prezidenţiale.
24 afișări
Presa din România se concentrează prea puţin pe programele electorale ale candidaţilor (Imagine: Mediafax Foto)
"România beneficiază de o piaţă media dinamică şi care serveşte pluralismul, cu radiodifuzori publici şi privaţi şi o largă varietate de presă scrisă; numărul, tipul şi accesibilitatea presei furnizează votanţilor informaţii ample şi diverse pe teme politice şi despre alegeri, în special prin ştiri şi dezbateri electorale", se arată în sumarul raportului interimar al Misiunii OSCE de observare a alegerilor, datat 13 noiembrie şi publicat luni.
Conform raportului, televiziunea este principala sursă de informaţie politică, cele mai populare posturi de televiziune din ţară fiind Pro TV, Antena 1 şi TVR 1. De asemenea, remarcă OSCE, posturile private Realitatea TV şi Antena 3 îşi cresc cotele de audienţă în timpul campaniilor electorale.
ULTIMELE ȘTIRI
-
FOTO. Ceasul de aur al celui mai bogat om de pe Titanic va fi scos la licitație, alături de alte obiecte unice. Care sunt prețurile estimate
-
Ciolacu, declaraţie bizară: "Buzăul nu e în Moldova şi vă rog frumos să nu mă jigniţi"
-
Se construieşte un nou aeroport internaţional în România. Proiectul a primit acordul ROMATSA
-
NATO s-a antrenat în dislocarea rapidă a trupelor pe teritoriul României
Totodată, OSCE susţine că cel mai citit ziar din România este Adevărul, dar remarcă faptul că publicaţia a decis să nu acopere campania electorală, distanţându-se astfel de candidaţii intraţi în cursă.
"Acoperirea media a campaniei se concentrează pe candidaţii principalelor partide parlamentare. Cu toate acestea, presa se concentrează mai puţin pe platformele-program ale candidaţilor decât pe actualul preşedinte şi pe managementul crizei financiare sau discuţiile cu Fondul Monetar Internaţional", remarcă OSCE.
De asemenea, în raport se precizează că Legea alegerilor prezidenţiale reglementează accesul candidaţiilor la media în timpul campaniei electorale, în timp ce Consiliul Naţional al Audiovizualului are ca rol supravegherea şi monitorizarea radiodifuzorilor.
Conform amendamentelor aduse Legii alegerilor prezidenţiale, candidaţii au dreptul la timpi de antenă gratuiţi şi egali, atât pe postul public de televiziune, cât şi pe posturile private.
"Doi dintre candidaţi (Constantin Ninel Potîrcă şi Gheorghe-Eduard Manole) au făcut plângeri la Curtea Constituţională în ceea ce priveşte accesul la timpii de antenă gratuiţi pe posturile publice de radio şi televiziune. În ambele cazuri, Curtea Constituţională a acceptat plângerile şi a cerut radiodifuzorilor să ia măsuri pentru a corecta situaţia şi pentru a oferi timpii de antenă candidaţilor", mai remarcă Raportul interimar al OSCE.
OSCE/ODIHR a început monitorizarea presei pe 29 octombrie. Misiunea OSCE monitorizează campania electorală în prime time (18.00 - 24.00) pe cinci posturi de televiziune (TVR 1, Pro TV, Realitatea TV, Antena 1 şi Prima TV) şi cinci ziare centrale (Cotidianul, Evenimentul zilei, Jurnalul Naţional, Gândul şi România liberă).
Citește pe alephnews.ro: Procesul fraților Tate pentru trafic de persoane poate începe, a decis Tribunalul București
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Final de linie. Prima industrie care va fi ucisă de Inteligenţa Artificială. ”În cel mult un an, toate centrele vor dispărea”
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Chirie de 30 de bani pe zi în locul din România cu priveliște de vis! În spate se ascunde, însă, o poveste tristă
CANCAN.RO
Care sunt cele mai otrăvitoare PLANTE din România. Unele persoane le-au ținut acasă, în vaze, fără să știe cât de periculoase sunt
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe