Pro TV, Acasă, Pro Cinema, Sport.ro şi MTV au atras 54% din totalul publicităţii TV în 2008

Televiziunile grupului Media Pro - Pro TV, Acasă, Pro Cinema, Sport.ro şi MTV - au atras, în 2008, circa 54% din veniturile totale nete din publicitatea TV, potrivit estimărilor incluse în studiul Media Fact Book 2009, publicat, luni, de Initiative România.

152 afișări
Imaginea articolului Pro TV, Acasă, Pro Cinema, Sport.ro şi MTV au atras 54% din totalul publicităţii TV în 2008

Pro TV, Acasă, Pro Cinema, Sport.ro şi MTV au atras 54% din totalul publicităţii TV în 2008 (Imagine: Marius Vasilica/Mediafax Foto)

Potrivit Media Fact Book, în România, televiziunile au atras anul trecut 62% din veniturile totale nete din publicitate, adică 337 de milioane de euro. Studiul precizează că televiziunea rămâne cea mai importantă sursă de divertisment a românilor şi noile posturi TV de nişă - dedicate sportului, muzicii, filmelor etc. - continuă să ia din audienţa de la marile staţii.

Totodată, Media Fact Book estimează, pentru acest an, o scădere a bugetelor de publicitate TV cu 30-35%, faţă de 2008, declinul estimat depinzând de evoluţia în ultimul trimestru al anului 2009.

În topul veniturilor totale nete din publicitate, posturile TV din grupul Media Pro sunt urmate de televiziunile din trustul de media Intact, din care fac parte, printre altele, Antena 1, Antena 2, Antena 3, Euforia, care au atras aproximativ 20% din bugetele de publicitate TV, posturile SBS (Prima TV şi Kiss TV) şi televiziunile din portofoliul Societăţii Române de Televiziune (TVR1, TVR 2, TVR Cultural) - fiecare cu câte 6%, Realitatea Media (Realitatea TV, Romantica) - 5% şi Kanal D - 4%.

În ceea ce priveşte clasamentul celor mai urmărite posturi TV, anul trecut au intervenit schimbări. Pro TV a rămas lider de piaţă, cu un rating de 2,6% şi 14,1% cotă de piaţă all urban, urmat de Antena 1 (rating 1,8%, cotă de piaţă de 9,7%), pe locul al treilea urcând postul Acasă (1,4% rating şi 7,7% cotă de piaţă), urmat de Realitatea TV (0,9% rating şi 5,1% cotă de piaţă), care a depăşit TVR 1 şi Prima TV.

Aceeaşi ierarhie continuă şi în 2009 cu Pro TV pe prima poziţie în topul audienţelor (2,8% rating şi 14,8% cotă de piaţă), urmat de Antena 1 (2,3% rating şi 11,8% cotă de piaţă), Acasă (1,1 rating şi 5,6% cotă de piaţă) şi Realitatea TV (1,1% rating şi 5,9% cotă de piaţă).

Astfel, Pro TV - care are o acoperire naţională de 93,6% - îşi păstrează poziţia de lider pentru al cincilea an consecutiv. În 2008, potrivit GfK România (compania care măsoară audienţa TV), postul a obţinut cele mai mari audienţe cu meciurile din Champions League (11,5% rating all urban), "Ştirile Pro TV 19.00" (9% rating) şi emisiunea de divertisment "Dansez pentru tine" (8,8% rating). Alte programe din grila postului Pro TV care au obţinut audienţe ridicate au fost nou lansata emisiune "O-la-la" (8,3% rating), "Ştirile Pro TV 17.00" (6,3% rating) şi filmele difuzate în prime time. Pro TV a fost foarte atractiv pentru targetul său de vârstă 18-49 ani, fapt care a făcut ca televiziunea să fie prima alegere a advertiserilor.

Pe de altă parte, Antena 1, care are o acoperire de 93,7% la nivel naţional, a ocupat poziţia a doua în preferinţele telespectatorilor şi avut cele mai mari audienţe cu meciurile de calificare la Campionatul mondial de fotbal 2010 (17,9% rating all urban) şi emisiunile de divertisment "Divertis Mall" (9,9% rating) şi "Genialii" (7,4% rating). Dintre emisiunile care au adus audienţe mari principalului post al grupului Intact fac parte şi "Din Dragoste", "Noaptea erorilor", "Secret talent" şi "Vreau să fiu vedetă".

Principalul post din portofoliul Televiziunii Publice - TVR 1 - care are o acoperire naţională de 99,2% - a fost lider de audienţă cu transmisiile meciurilor din Campionatul European de Fotbal (12,7% rating), audienţe mari atrăgând şi competiţia muzicală Eurovision 2008 (4,6% rating) şi Festivalul "Cerbul de Aur" (5% rating), dar şi emisiunea "O dată în viaţă" (5,1% rating).

Postul Acasă, care este recepţionat pe 90,1% din terioriul României, s-a situat pe poziţia a treia în topul audienţelor urbane. Televiziunea a atras cele mai mari audienţe cu telenovelele "Inimă de ţigan" şi "Regina" (9,9% şi, respectiv, 9,5% rating). Alte programe care au ridicat audienţa postului Acasă TV au fost "Îngeraşii" şi "Doctor de mame" (3,9% şi 2,3% rating) şi emisiunile "Poveştiri adevărate" (2,4% rating) şi "Poveştiri de noapte" (3,7% rating).

Prima TV, care are o acoperire naţională de 91,6%, s-a bazat anul trecut pe producţiile locale: "Cronica Cârcotaşilor" (4,6% rating), "Schimb de mame" (4,1% rating), "Trădaţi în dragoste" (38% rating), "Poliţia în acţiune" (2,7% rating), "Curat, murdar?" (2,6% rating) şi "Mondenii" (2,2% rating).

Pe de altă parte, postul Kanal D (82,8% acoperire naţională), lansat în februarie 2007 de trustul turcesc Dogan Media International, a înregistrat audienţe mari în prima parte a anului 2008, când a transmis meciurile din Liga I (8,9%), drepturi care au trecut, în martie 2008, la consorţiul Antena 1 - RCS&RDS, fiind difuzate în mare parte pe Gsp TV, post lansat anul trecut de trustul Intact. Ulterior, Kanal D a mizat pe producţiile locale - "Fata lui tata" (4,5% rating), "Noră pentru mama" (3,3% rating) şi serialele turceşti "Asi împotriva destinului" (2,8% rating) şi "Havin" (1,8% rating).

Pe de altă parte, postul de ştiri Realitatea TV, care are 89% acoperire naţională, este una dintre cele mai mari surprize ale anului 2008, depăşind în audienţe de multe ori în cursul anului trecut TVR 1 şi Prima TV. Realitatea TV a atras cele mai mari audienţe cu programele "Documentarele Realităţii" (3,4% rating), "Gânduri pentru România" (2,8% rating) şi "Zona de impact" (2,4% rating).

Studiul Media Fact Book 2009, lansat luni într-o conferinţă de presă organizată de agenţia Initiative România, estimează că valoarea pieţei de media din România va ajunge la circa 350 de milioane de euro până la sfârşitul anului.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici