ANPC solicită instituţiilor financiar-bancare să fie mai deschise faţă de clienţii cu probleme

ANPC solicită băncilor şi IFN-urilor să fie mai deschise faţă de clienţii care au în prezent situaţii dificile şi să găsească soluţiile optime, precum şi să ia în calcul împărţirea riscului valutar cu clienţii, în condiţiile în care încrederea în sistemul financiar-bancar a scăzut în ultima perioadă.

182 afișări
Imaginea articolului ANPC solicită instituţiilor financiar-bancare să fie mai deschise faţă de clienţii cu probleme

ANPC solicită instituţiilor financiar-bancare să fie mai deschise faţă de clienţii cu probleme (Imagine: Andrei Pungovschi/Mediafax Foto)

"Fac un apel către instituţiile financiar-bancare să fie un pic mai deschise sau să aibă o deschidere mult mai largă faţă de consumatorii aflaţi în situaţii dificile în acest moment şi ar trebui să venim cu soluţii optime. Nu uitaţi că credibilitea în instituţiile financiar-bancare este un pic scăzută, românii nu mai au încredere, le e teamă să facă un credit şi orice oferte le faceţi vă rog să fie corecte, transparente şi foarte foarte clare", le-a transmis luni preşedintele ANPC, Marius Dunca, băncilor şi IFN-urilor în cadrul seminarului "Ziua Consumatorului de Servicii Financiare", organizat împreună cu Asociaţia Societăţilor Financiare ALB România.

El a arătat că, pe de altă parte, este nevoie de o mai bună informare şi educare în rândul consumatorilor, acest rol revenind instituţiilor financiar-bancare.

Totodată, făcând referire la directiva europeană 17/2014, care va intra în vigoare anul viitor, Dunca a făcut apel la bănci şi IFN-uri să se axeze şi pe ce înseamnă împărţirea riscului valutar între operatorii financar-bancari şi consumatori, astfel încât să se poată găsi o soluţie echitabilă.

"De asemenea, aş vrea să va aplecaţi mai mult asupra a ce înseamnă recuperatori de creanţe. Vin sesizări la ANPC din partea consumatorilor care spun că le sunt ameninţate familiile, vecinii, sunt sunaţi copiii, sunt puse afişe mari de recuperare în faţă blocului. Aş vrea să reglementăm împreună aceste lucruri", a spus Dunca.

El a precizat că îşi doreşte o comunicare instituţională mai bună între ANPC, instituţii financiar-bancare şi autorităţi, astfel încât să existe o colaborare permanentă pe problemele care apar în sistem.

"Din punctul nostru de vedere, al ANPC, cred că prevenţia pe care trebuie s-o ducem împreună reprezintă cheia stabilităţii şi încrederii. Ar trebui să comunicăm mai mult unde legea ne dăm seama că nu ajută nici consumatorii, nici mediul de afaceri. Trebuie să venim cu argumente, vreau să colaborăm, să comunicăm mai mult, cred că aceste întâlniri ar trebui să fie cu caracter permanent, nu o dată pe an", a punctat preşedintele ANPC.

El a adăugat că ANPC va fi de partea consumatorului mereu, dar doar în cazurile în care acesta are dreptate, iar cand nu este cazul, va încerca să găsească o soluţie de a regla problemele.

"Aş vrea ca la finalul zilei să putem ieşi cu un proiect pe care să-l înaintăm parlamentarilor sau care să vină către ANPC", a concluzionat Dunca.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici