- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (30.08.2011, 13:39)
- Cristian Fierbinteanu ,
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Băsescu: Pare misiune imposibilă finalizarea autostrăzii Bucureşti-Ploieşti la 31 decembrie 2011
Preşedintele Traian Băsescu a declarat, marţi, după ce a vizitat şantierele autostrăzii Bucureşti-Ploieşti, că pare misiune imposibilă finalizarea lucrărilor în termen, până la 31 decembrie 2011, rămânând de văzut dacă firmele constructoare vor reuşi acest lucru.
2885 afișări
Băsescu: Pare misiune imposibilă finalizarea autostrăzii Bucureşti-Ploieşti la 31 decembrie 2011 (Imagine: Octav Ganea/Mediafax Foto)
"Ce vă pot spune este că, în funcţie de stadiul lucrării, era un număr suficient de utilaje pentru ca termenul să fie realizat. Spre exemplu, pe primul tronson, unde lucrarea era mult mai avansată, sunt alte operaţiuni. Pe penultimul tronson, unde lucrarea pare rămasă în urmă, erau categoric suficiente utilaje ca să prindă timpul din urmă. Este de văzut însă dacă îi va ajuta şi natura, că în noiembrie-decembrie nu prea poţi să mai torni asfalt", a spus Traian Băsescu.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Democrația reală înseamnă că tu, cetățeanul, ai putere decizională. Monopolul partidelor din România trebuie spart
-
Avertisment al serviciilor secrete europene: Rusia pregăteşte activ atentate cu bombă sub acoperire, atacuri incendiare şi distrugeri ale infrastructurii pe teritoriul european
-
Protest în Ungaria. Mii de oameni s-au adunat la un miting organizat de rivalul lui Viktor Orban
-
Macron îl îndeamnă pe Netanyahu să ajungă la un acord de armistiţiu cu Hamas
Şeful statului a mai spus că nu va discuta cu constructorii, deoarece consideră că aceasta este "treaba ministrului Transporturilor".
"Deşi, moral, ei toţi sunt obligaţi faţă de mine pentru că eu am vrut ca şi firmele româneşti să îşi creeze istoric de autostradă, să poată participa la o licitaţie, să nu mai lucreze numai în subantrepriză la firmele străine. Deci, au o obligaţie morală faţă de mine să respecte termenul de 31.12", a spus preşedintele.
Preşedintele a spus că îi este greu să estimeze dacă vor fi decalate cu mult lucrările. "Pare în momentul de faţă misiune imposibilă, dar să vedem", a spus el.
Preşedintele a spus însă că nu se va putea spune că autostrada Bucureşti-Ploieşti este terminată la 31 decembrie atât timp cât la inelul central de circulaţie al Capitalei nu s-a lucrat nimic. "Şi nu s-a lucrat pentru că preţurile de expropriere erau la un moment dat extraordinar de mari", a precizat Băsescu, adăugând că soluţia a fost crearea unui nod rutier pe centură, de pe care să se facă accesul pe autostradă.
Şeful statului a adăugat că cea mai bună soluţie era ca această autostradă să se oprească "la kilometrul zero al Bucureştiului".
Traian Băsescu s-a referit şi la istoricul acestei lucrări. "Probabil ştiţi istoria acestei lucrări. E o lucrare în care s-a încercat în primul rând un test cu constructori români. Contractele s-au semnat în 2007, suntem în 2011. Termenul lor de terminare a lucrării ar fi fost în mod normal, după ce s-au terminat exproprierile, mai 2012. Cu buna lor voinţă, având în vedere că au stat pentru exproprieri vreo doi ani, au acceptat decalarea termenului la 31.12.2011. Când s-a supărat puţin pe ei doamna Boagiu şi a vrut să le rezilieze contractele. Şi atunci se pare că s-au accelerat. Eu cred că va fi o reuşită, chiar dacă au unele probleme de încadrare în termenul de 31.12 cu primul pod de aici, de pe tronsonul de la capătul segmentului lui Pizzaroti. Să sperăm că vor reuşi. Până la urmă ar fi prima probă dacă ne putem bizui pe constructorii români la construcţia de autostrăzi sau nu. Şi asta e foarte important", a spus preşedintele.
Întrebat dacă este mulţumit de ceea ce a văzut, preşedintele Băsescu a apreciat că cel mai bine arată "primul tronson de la centura Ploieştiului". "Este cel mai avansat, el cred că se termină în octombrie, acum", a adăugat el.
Preşedintele a fost apoi întrebat despre tronsonul din zona Moara Vlăsiei. "Nu. Ştiu ce vreţi. Nu vă dau. Da. Vreţi să-i pun cap în cap şi să spun care e mai bun, care e mai rău. Şi atunci vă întreb: Cine v-a rugat să puneţi întrebările acestea?", a răspuns el.
"Ei au fost un consorţiu la început, de trei firme româneşti. Şi, fiind trei firme româneşti, până la urmă s-au certat şi au rupt contractul. De la calitatea de consorţiu care se angajase cu statul român, până la urmă s-a spart consorţiul în trei contracte. Mă rog, treabă românească. Au arătat că încă mai avem de învăţat la capitolul acesta. Eu sper ca experienţa să le fi fost bună tuturor", a adăugat Traian Băsescu.
Citește pe alephnews.ro: Interviul integral Macron – The Economist. Europa, arme nucleare și restabilirea ordinii mondiale: Cum vede Macron viitorul?
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Avertismentul sumbru şi profetic al lui Macron pentru Europa, o regiune în pericol de moarte: Se întâmplă mult mai rapid decât credem şi poate duce la o moarte mult mai brutală decât ne putem imagina
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Soția fotbalistului s-a urcat beată la volan și a făcut praf un Ferrari Portofino de 200.000 de euro!
PROSPORT.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe