BIOGRAFIE: CEO-ul AirAsia Tony Fernandes a creat compania punându-şi casa gaj

CEO-ul AirAsia Tony Fernandes, un magnat malaysian care a transformat într-un deceniu o companie mică şi muribundă în liderul pieţei low cost din Asia, se confruntă cu prima sa criză majoră, după dispariţia duminică a Airbusului care efectua zborul QZ8501 cu 162 de persoane la bord.

977 afișări
Imaginea articolului BIOGRAFIE: CEO-ul AirAsia Tony Fernandes a creat compania punându-şi casa gaj

BIOGRAFIE: CEO-ul AirAsia Tony Fernandes a creat compania punându-şi casa gaj (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Compania AirAsia este considerată pioniera unei revoluţii pe cerul Asiei de Sud-Est şi a înregistrat o creştere spectaculoasă după ce a fost achiziţionată în 2001 de către acest om de afaceri flamboaiant, comparat frecvent cu fondatorul britanic al grupului Virgin Richard Branson.

Fernandes a comunicat rapid, duminică, în timp ce compania sa lovea de prima sa criză - dispariţia avionului de tip Airbus A320 care asigura o legătură între Indonezia şi Singapore.

"Vă mulţumesc pentru gânduri şi rugăciuni. Trebuie să rămânem puternici", a scris într-un mesaj postat pe Twitter CEO-ul Air Asia, în timp ce pleca la Surabaya, în estul Insulei Java, de unde sunt originari cei mai mulţi dinttre pasageri.

"Gândurile mele se îndreaptă numai către pasageri şi echipajul meu", a adăugat el.

Fost vicepreşedinte pentru regiune la Time Warner, după ce a lucrat la Virgin în anii '80, potrivit biografiei postate pe site-ul AirAsia, Fernandes, în vârstă de 50 de ani, este creditat cu o avere de 650 de milioane de dolari (530 de milioane de euro) de către revista Forbes, a cărei ediţie în Asia i-a acordat titlul de omul de afaceri al anului în 2010.

- "Toată lumea poate să zboare"

Purtând mai degrabă blugi şi şapcă, în loc de costum şi cravată, el este un om al provocărilor, care a achiziţionat în 2001 - în schimbul sumei simbolice de un ringgit malaysian - AirAsia, o campanie muribundă la acea dată, dotată cu două avioane şi având datorii în valoare de 11 milioane de euro. Pentru a injecta bani în companie, el şi-a pus casa gaj.

Atentatele de la 11 septembrie au zdruncinat sectorul aerian în 2001, puţini fiind cei care-i acordau o şansă de reuşită.

"De-acum toată lumea poate să zboare" este sloganul ales de fostul controlor financiar de la Virgin Communications pentru compania sa aeriană.

Rapid, el transformă compania într-o putere în ascensiune în sectorul aerian asiatic, cu profituri în creştere şi rute care se extind în întreaga lume.

Compania are în prezent o flotă de 120 de avioane de tip Airbus A320 şi este unul dintre cei mai mari clienţi ai grupului aeronautic european. Ea a comandat peste 350 de avioane, care urmează să fie livrate până în 2026 şi a obţinut numeroase distincţii în lume.

"Este, evident, un mare şoc pentru noi şi ne prăbuşim văzând ceea ce s-a întâmplat. Este incredibil", a declarat Tony Fernandes în faţa presei, după ce a sosit la Surabaya.

Expertul în aviaţie Shukor Yusof este totuşi de părere că spiritul său antreprenorial îi va permite să depăşească această criză.

"Acest incident nu-i va afecta spiritul antreprenorial lui Fernandes. Este un incident nefericit. AirAsia rămâne un transportator low cost solid. Eu cred că oamenii vor susţine AirAsia", a declarat acest expert de la Endau Analytics.

Fernandes, care are origini indiene şi portugheze, este căsătorit şi are doi copii.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici