Boc va propune Bechtel un parteneriat public-privat pentru Autostrada Transilvania

Guvernul va propune companiei americane Bechtel ca anumite tronsoane din autostrada Braşov-Borş să fie realizate în parteneriat public-privat, sistem pe care Executivul intenţionează să îl extindă pentru principalele proiecte de infrastructură, potrivit premierului Emil Boc.

42 afișări
Imaginea articolului Boc va propune Bechtel un parteneriat public-privat pentru Autostrada Transilvania

Boc va propune Bechtel un parteneriat public-privat pentru Autostrada Transilvania (Imagine: Răzvan Chiriţă/Mediafax Foto)

Şeful Guvernului se întâlneşte la această oră, la Palatul Victoria, cu reprezentanţii companiei Bechtel.

Întrebat de jurnalişti, înaintea întâlnirii, dacă va propune Bechtel un sistem de parteneriat public-privat pentru anumite tronsoane ale autostrăzii Transilvania, premierul a răspuns afirmativ.

"Vom discuta şi cu Bechtel această formulă", a spus Boc.

Primii 42 de kilometri ai Autostrăzii Transilvania, tronsonul 2B Turda-Gilău, au fost inauguraţi la sfârşitul anului trecut.

Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a anunţat atunci că Guvernul mai are o datorie de circa 100 milioane euro către constructorul Autostrăzii Transilvania, compania americană Bechtel, sumele restante urmând să fie achitate în luna ianuarie 2010.

Radu Berceanu a menţionat că, în 2010, trebuie continuate lucrările la Autostrada Transilvania care să lege tronsonul 3C din judeţul Bihor de nodul rutier din Gilău, judeţul Cluj, şi lucrările spre Târgu Mureş, pentru a putea lega, ulterior, oraşul Târgu Mureş de graniţa cu Ungaria.

Costul mediu pe kilometru al Autostrăzii Transilvania este de 11 milioane de euro.

Berceanu a precizat că va fi aplicată o taxă pe Autostrada Transilvania, dar numai după ce aceasta va fi finalizată în întregime, de la Braşov la Borş.

Proiectul de construcţie a autostrăzii Transilvania, pe traseul Braşov - Borş, a început în 2004, în baza unui contract cu o valoare de 2,2 miliarde de euro acordat Bechtel.

Lucrările au fost întrerupte la jumătatea anului 2005, când autorităţile au început reanalizarea contractelor încheiate de guvernarea precedentă. Ca urmare a sistării lucrărilor, termenul de finalizare a autostrăzii, stabilit iniţial pentru anul 2012, a fost prelungit cu un an.

Sistemul de parteneriat public-privat a fost aplicat de Guvern pentru construcţia tronsonului de autostradă Comarnic-Braşov.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici