Britanicii de la Aviva se gândesc să plece din România

Grupul britanic Aviva caută cumpărător pentru compania locală de asigurări de viaţă, după ce România nu a fost trecută pe lista pieţelor strategice spre care puternicul asigurător internaţional intenţionează să-şi canalizeze atenţia, susţin surse de pe piaţă, scrie ZF în ediţia de joi.

757 afișări
Imaginea articolului Britanicii de la Aviva se gândesc să plece din România

Britanicii de la Aviva se gândesc să plece din România

Oficialii Aviva Europe au confirmat pentru ZF existenţa unei liste cu şapte pieţe strategice, precizând că printre acestea nu se numără România, Cehia şi Ungaria.

Ei afirmă însă că orice discuţie privind vânzarea este prematură.

"Aviva doreşte să-şi consolideze poziţia pe pieţele externe şi îşi va focusa efortul pe acele pieţe unde consideră că poate obţine profit de cel puţin 100 mil. dolari, o rentabilitate a capitalului de cel puţin 12% sau unde companiile au potenţial de a ajunge la o valoare de piaţă de 1 mld. dolari", a spus Geraldine Kennedy, director de comunicare al Aviva Europe.

Deşi au venit în România în 2000 ca una dintre cele mai puternice companii internaţionale din domeniu, britanicii nu au reuşit să găsească reţeta de management pentru a se impune local. Au mers pe varianta creşterii organice, însă soluţiile de marketing folosite nu le-au permis să urce în top 3.

România, Cehia şi Ungaria nu îndeplinesc criteriile de piaţă strategică pentru grupul Aviva din cauza mărimii relativ reduse, iar compania locală a mai şi înregistrat pierderi an de an.

De exemplu, primele brute subscrise anul trecut pe piaţa locală de asigurări de viaţă au fost de circa 390 mil. euro (550 mil. dolari), adică 0,3% din PIB. Aviva România deţine o cotă de circa 5% din această piaţă.

Asigurătorul a avut anul trecut afaceri de 89 mil. lei (21 mil. euro), în scădere cu 12% faţă de 2009. Aviva ocupa la sfârşitul anului trecut locul cinci în piaţa locală a asigurărilor de viaţă, principalii competitori fiind Generali (91 mil. lei) şi Asirom (85 mil. lei).

O companie de asigurări este evaluată ca multiplu de primele brute subscrise. Astfel, dacă Aviva ar fi evaluată de 1,5 din primele subscrise anul trecut (aşa cum a făcut recent Generali cu subsidiara locală), valoarea tranzacţiei ar fi de circa 30 mil. euro. Firmele de asigurări se vindeau şi la 200% din afaceri în anii de boom, dar cotaţiile au mai scăzut pe fondul crizei.

Aviva operează pe plan local din 2000, iar subsidiara locală a înregistrat pierderi în tot acest interval de timp. Asigurătorul a avut un rezultat negativ de 13 milioane de lei în 2009, potrivit ultimelor date disponibile.

Mihai Popescu, directorul general al Aviva România, declara însă în decembrie anul trecut că şi în 2010 compania a înregistrat o pierdere.

Oficialii Aviva Europe spun că în prezent afacerile din România se desfăşoară normal şi că, în ciuda faptului că aceasta nu este o piaţă strategică pentru grup, echipa locală de management continuă să fie susţinută de la Londra.

"Operaţiunile se desfăşoară normal pe aceste pieţe (România, Cehia, Ungaria - n. red.). Discuţiile privind orice decizie sau acţiune referitoare la aceste pieţe sunt premature. Aviva continuă să sprijine managementul local", a spus Geraldine Kennedy, directorul de comunicare al Aviva Europe.

Echipa de management a Aviva România a suferit însă modificări în ultima perioadă. Alexandru Leondari, director general adjunct la Aviva, a preluat începând de luna aceasta funcţia de director general al Eureko.

Şi francezii de la Axa, care au intrat pe piaţa locală anul trecut, au recrutat un executiv de la Aviva. Compania deţine pe plan local două fonduri de pensii private, dintre care unu de pensii obligatorii.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici