Carpatair: Suspendarea temporară din sistemele IATA-BSP este o decizie disproporţionată. Luăm măsuri

Suspendarea temporară a participării Carapatair în sistemele IATA - BSP reprezintă o măsură disproporţionată, asupra căreia administratorul judiciar a dispus deja măsurile necesare în vederea obligării IATA la menţinerea participării Carpatair în toate sistemele, a anunţat operatorul aerian.

233 afișări
Imaginea articolului Carpatair: Suspendarea temporară din sistemele IATA-BSP este o decizie disproporţionată. Luăm măsuri

Carpatair: Suspendarea temporară din sistemele IATA-BSP este o decizie disproporţionată. Luăm măsuri (Imagine: carpatair.com)

"Suspendarea înseamnă doar faptul că agenţiile acreditate de IATA la vânzarea de bilete pe zboruri Carpatair nu pot folosi stocul de bilete Carpatair, în schimb, emiterea biletelor se poate face folosind stocul companiilor aeriene partenere Carpatair cum ar fi Hahnnair, Alitalia etc.", au răspuns oficialii operatorului aerian la solicitarea MEDIAFAX.

Astfel, potrivit acestora, Capatair îşi continuă activitatea normală de zbor şi vinde bilete de avion atât prin canalele proprii (online pe site-ul companiei), cât şi prin intermediul agenţiilor de turism acreditate IATA, folosind acordurile interline pe care le are cu companiile partenere.

"Toate biletele Carpatair care se emit de către agenţiile de turism vor fi onorate în mod obişnuit de companie. Comunicarea defectuoasă făcută astăzi de către ANAT, prin care efectiv somează agenţiile să oprească vânzarea biletelor de avion pe zborurile Carpatair reprezintă o acţiune iresponsabilă, capabilă să aducă prejudicii companiei noastre. Administratorul judiciar va lua act de această acţiune şi va dispune măsurile legale ce se impun în astfel de situaţii", au mai spus sursele citate.

Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT) le-a transmis miercuri, printr-un e-mail, agenţiilor de turism solicitarea IATA de a suspenda "imediat" emiterea de bilete de avion în sistem BSP în numele Carpatair, întrucât compania aeriană este în insolvenţă şi agenţiile riscă blocarea banilor.

"IATA a suspendat Carpatair, cu efect imediat, întrucât compania aeriană se află sub protecţia legii falimentului, în vederea reorganizării. Agenţii de turism BSP (Billing and Settlement Plan - n.r.) trebuie să suspende imediat toate emiterile de bilete în numele Carpatair, inclusiv utilizarea tuturor sistemelor pentru procesarea returnărilor sau a altor tranzacţii cu carduri de debit/credit în numele Carpatair", se arată în mesajul ANAT.

De asemenea, agenţiilor li se solicită să regleze toate debitele restante şi vânzările în curs de procesare direct cu SC Carpatair SA şi să se abţină de la deducerea sau efectuarea oricărei rambursări din sumele ce corespund debitelor restante, vânzărilor în curs de procesare sau altor tranzacţii viitoare ale Carpatair.

Orice viitoare tranzacţii între agenţiile de turism şi compania aeriană se vor realiza şi deconta bilateral.

International Air Transport Association (IATA) este o organizaţie comercială internaţională a companiilor aeriene. Prin sistemul Billing and Settlement Plan, IATA facilitează vânzarea biletelor prin agenţii de turism acreditate, astfel că decontările companiilor aeriene se realizează cumulat.

"Pentru o mai mare siguranţă, remiterea tuturor facturilor scadente trebuie să fie făcută fără a se reţine rambursările deja cauzate de compania aeriană. În urma discuţiei cu reprezentanţii IATA locali, vă atragem atenţia că agenţii care au făcut deja remiterea către Clearing Bank înainte de data stabilită trebuie să regleze sumele remise şi să returneze sumele reţinute în termen de 24 de ore, în caz contrar riscând iregularităţi sau intrarea în default. Agenţii care fac plata prin Direct Debit trebuie să ajusteze valoarea de decontare utilizând plată manuală. Sumele excedentare remise de agenţi înainte de data stabilită pentru compania aeriană suspendată, vor fi reţinute până la finalizarea unei analize a legislaţiei aplicabile. Este posibil ca legea să solicite ca aceste fonduri să fie virate în contul companiei aeriene, şi nu returnate agenţilor. IATA va urmări situaţia agenţiilor membre ANAT şi va transmite notificări către acestea în vederea reglării debitelor, în cursul zilei de azi", se mai arată în mesajul ANAT.

Compania aeriană Carpatair a solicitat şi obţinut la sfârşitul lunii intrarea în insolvenţă cu intenţia de a urma un proces de reorganizare judiciară, motivând decizia prin daunele de 30 de milioane de euro provocate de litigiile cu Aeroportul Timişoara, având ca obiect activităţi anticoncurenţiale.

"Cauzele unei astfel de decizii sunt legate în principal de existenţa unor litigii împotriva Aeroportului Timişoara având ca obiect activităţi anticoncurenţiale investigate în prezent de Comisia Europeană, dar şi de instanţele şi autorităţile naţionale, daunele estimate depăşind 30 de milioane de euro", potrivit reprezentanţilor Carpatair.

În cursul procesului de reorganizare, compania a anunţat că va continua o activitate comercială normală, iar conducerea va fi asigurată de actuala echipă de management condusă de Nicolae Petrov, sub supravegherea administratorului judiciar desemnat.

Pentru perioada rămasă din sezonul de iarnă, până la sfârşitul lunii martie 2014, programul de operare a fost redus, menţinându-se zborurile profitabile.

Principalii acţionari ai companiei Carpatair, înfiinţată în anul 1999, sunt un grup de oameni de afaceri elveţieni.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici