Ce oraşe vor avea cei mai mulţi turişti în 2011 - GALERIE FOTO

Londra va fi în acest an cel mai vizitat oraş la nivel mondial, cu un număr de turişti estimat la 20,1 milioane, înaintea Parisului, în care sunt aşteptaţi 18,1 milioane, iar pe locul al treilea se va situa Bankok, cu 11,5 milioane turişti, potrivit unui studiu realizat de MasterCard.

939 afișări
Imaginea articolului Ce oraşe vor avea cei mai mulţi turişti în 2011 - GALERIE FOTO

Londra (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Cercetarea, care a vizat 132 de oraşe, arată creşteri de la an la an pe segmentul vizitelor turiştilor străini şi al cheltuielilor realizate pe pieţele emergente.

Conform studiului, se estimează că oraşe turistice de pe cinci continente vor înregistra în 2011 o creştere de până la 30%, ca număr de turişti şi cheltuieli. Dintre toate metropolele analizate în studiu, doar trei indică o scădere în ceea ce priveşte numărul de sosiri ale turiştilor şi două, un declin al cheltuielilor.

Astfel, Londra va fi oraşul cu cei mai mulţi vizitatori din lume, înaintea Parisului. Oraşele din Asia/regiunea Pacificului deţin opt locuri din Top 20. Dintre acestea, Bangkok ocupă locul al treilea, cu un număr de vizitatori estimat la 11,5 milioane în acest an, urmat de Singapore, cu 11,4 milioane, şi Hong Kong, cu 10,9 milioane de vizitatori.

Doar un oraş din America de Nord este în Top 20, New York, plasat pe locul 12, cu 7,6 milioane de turişti.

În ceea ce priveşte rata de creştere a numărului de turişti, Barcelona ocupă primul loc, cu un avans estimat la 24,3% în acest an, urmat de Kuala Lumpur (Malaysia), cu 21,8%, şi Istanbul, cu 20,4%.

De asemenea, Londra ocupă locul întâi atunci când vine vorba de cheltuielile transfrontaliere, devansând New Yorkul, care ocupă locul al doilea, şi Parisul, care ocupă locul al treilea. Cheltuielile estimate în aceste oraşe, la nivelul anului 2011, ating valorile de 25,6 miliarde de dolari, 20,3 miliarde de dolari şi, respectiv, 14,6 miliarde de dolari. Bangkok ocupă locul al patrulea, fiind preconizate cheltuieli transfrontaliere de 14,4 miliarde de dolari, urmat de Frankfurt cu 14 miliarde de dolari.

Conform studiului, Istanbul are cea mai mare rată de creştere a cheltuielilor transfrontaliere, estimată la 30,1%, pentru 2011, înainte de Barcelona, care are o rată de 28,2% şi Dubai - cu 24%.

De asemenea, o creştere importantă a cheltuielilor se estimează în oraşele din Asia/regiunea Pacificului, cu Singapore (23,9%), Hong Kong (23,6%), Tokio (20,8%) şi Taipei (20,3%), toate fiind plasate în Top 10 destinaţii de călătorie, devansând oraşe precum Melbourne (19%), Seul (18,6%) şi Bangkok (18,6%).

"Creşterea turismului internaţional şi a cheltuielilor este cu siguranţă o tendinţă care va continua să traseze forma viitoare a globalizării. În perioada de post-criză globală, oraşele şi economia lor urbană vor deveni chiar mai importante în comerţul global şi în facilitarea schimbului de idei şi a fluxului de cunoştinţe. Pe măsură ce nucleul global al economiei se mută către pieţe emergente precum Asia, America Latină, Europa Centrală şi de Est şi Africa, oraşele din aceste zone vor juca un rol important în redresarea financiară", a spus dr.Yuwa Hedrick-Wong, Global Economic Advisor în cadrul MasterCard Worldwide.

Houston (Texas) este oraşul din SUA cu cel mai mare număr de turişti şi ocupă locul întâi şi din punct de vedere al ratei de creştere a numărului vizitatorilor (14,3%), urmat de New York, cu 11,7% şi Washington DC cu 10%.

Şapte din zece oraşe europene, în afară de Amsterdam, care ocupă locul al treilea, înregistrează o creştere de sub 10% a numărului de vizitatori. Prin comparaţie, niciun oraş din Asia/regiunea Pacificului nu are o creştere a numărului de vizitatori mai mică de 10%.

În regiunea Asia/Pacific, Beijing şi Shanghai se află pe locurile al doilea şi al treilea, cu o rată de creştere a numărului de vizitatori estimată pentru 2011 la 20,2%, respectiv 18,6%. Shanghai ocupă locul al doilea în regiune la valoarea cheltuielilor făcute de turişti, cu o rată de creştere estimată la 24,3% pentru 2011.

În plus, Beijing este pe locul al treilea atât la numărul de vizitatori, cât şi la valoarea cheltuielilor realizate de aceştia aici.

Cele mai importante oraşe din Australia atrag cheltuieli importante din partea turiştilor. Sydney se clasează pe locul al şaselea, cu o valoare estimată a cheltuielilor de 13,8 miliarde de dolari, chiar dacă oraşul nu figurează în Top 10 sosiri ale turiştilor. De asemenea, Melbourne ocupă locul al nouăsprezecelea, cu o valoare estimată a cheltuielilor de 7,5 miliarde de dolari.

În Africa, atât Cairo, cât şi Tunis, au înregistrat creşteri puternice pentru 2011, la nivelul numărului de turişti - 21,6%, respectiv 19,9%. Cairo ocupă locul al doilea în regiune, cu o creştere a cheltuielilor de 27%.

O creştere importantă a cheltuielilor estimate pentru 2011 este înregistrată de Riyadh, care ocupă, din acest punct de vedere, locul întâi din regiune, cu o rată impresionată de 35,5%. Dubai şi Abu Dhabi din Emiratele Arabe ocupă locul al treilea, respectiv al patrulea, cu rate estimate la 24% şi 21,8%.

Conform studiului, cheltuielile turiştilor sunt estimate să aibă o rată a creşterii de 20,8% în Nairobi, depăşind astfel rata de creştere a oraşului Johannesburg, singura destinaţie din regiunea africană subsahariană care se găseşte în top 10.

În America Latină, din top 10 oraşe cele mai vizitate de turişti, capitala Venezuelei, Caracas, Quito (Ecuador) şi Santo Domingo (Republica Dominicană) sunt preconizate să înregistreze o scădere a ratelor de creştere pentru 2011.

Studiul arată că pieţele emergente înregistrează creşteri atât la nivelul sosirilor vizitatorilor, cât şi la nivelul cheltuielilor transfrontaliere. Pentru Lima, capitala Peru, ratele de creştere pentru sosirile vizitatorilor şi cheltuielile acestora sunt de 20,3%, respectiv 25,7%.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici