Cepoi: O companie de telecom trebuie să vină cu soluţii integrate, nu va mai câştiga din telefonie

O companie de telecomunicaţii va trebui să vină cu soluţii integrate deoarece nu va mai putea câştiga bani doar din telefonie fixă, mobilă sau din traficul de date, a declarat, miercuri, Andrei Cepoi, manager de vânzări ICT în cadrul Telekom România.

428 afișări
Imaginea articolului Cepoi: O companie de telecom trebuie să vină cu soluţii integrate, nu va mai câştiga din telefonie

Cepoi: O companie de telecom trebuie să vină cu soluţii integrate, nu va mai câştiga din telefonie (Imagine: Shutterstock)

"O companie de telecom nu va mai putea câştiga bani din telefonie fixă, din telefonie mobilă sau trafic de date, trebuie să vină cu soluţii integrate pentru zona de smart cities, de smart homes. Toate astea au venit ca un răspuns la nevoile din piaţă. În momentul de faţă, atât în sectorul public, cât şi în cel privat, vedem din ce în ce mai multă aplecare către zonele de oraşe inteligente, dacă vorbim de zona administraţiilor publice, vorbim de fabrici care merg din ce în ce mai mult către automatizare, analiza datelor, pentru a găsi noi produse şi servicii către piaţă, inclusiv dacă ne uităm la Telekom sau la operatorii de servicii de comunicaţii", a spus Cepoi la conferinţa "Inovaţia în IT&C".

Oficialul Telekom România a precizat că operatorul de telecomunicaţii şi-a extins activităţile, implementând deja soluţii de tipul "smart cities", care ar asigura o mai bună funcţionare a oraşelor, iar costurile de administrare ar scădea foarte mult.

"Noi venim cu soluţii pentru soluţii inteligente. Imaginaţi-vă cum se face investiţia într-un oraş, cum gândeşte administraţia publică: am o infrastructură de iluminat, după care vin şi cu un serviciu de internet, după care vin şi cu canalizare şi alte servicii. De cinci, şase ori aceeaşi investiţie. În momentul în care mergem cu servicii pentru un oraş inteligent, în care toate aceste lucruri sunt parte a unei strategii integrate, coerente şi investiţia e previzionată într-un mod corect, se pot aduce fantastic de multe beneficii pentru cetăţeni şi fantastic de multe reduceri la buget", a spui Cepoi.

El a precizat că primarii din oraşele mici au o deschidere mai mare faţă implementarea soluţiilor inteligente comparativ cei din oraşele mari.

"Primarii din oraşele mici sunt mult mai deschişi către acest tip de soluţii decât cei dintr-un oraş mare. Avem foarte multe localităţi mici şi mijlocii în care am implementat iluminatul inteligent, prin schimbatul becurilor cu incandescenţă cu un bec pe led, senzori de mişcare, servicii de supraveghere video şi senzori pentru trafic, pentru optimizarea anumitor zone. În Pisa (Italia) s-a implementat deja o soluţie de parcare inteligentă, care poate fi oricând implementată cu succes şi în România", a subliniat Cepoi.

Andrei Cepoi a afirmat că firmele de IT&C vor avea succes doar dacă vor reuşi să vină repede pe piaţă produse şi servicii inovative.

"Inovaţia este utilă atât timp cât răspunde unei nevoi. În ziua de azi, nu ne mai permitem să dezvoltăm un produs timp de şase luni şi apoi să venim cu acea soluţie în piaţă. Până se întâmplă acest lucru, competiţia noastră va avea deja lansată de luni bune acea soluţie, iar toată munca noastră va fi în van. Liniile trasate între comunicaţii şi IT vor fi şterse. Nu mai există doar firme care furnizează servicii de internet şi firme care furnizează soluţii de IT, pentru că procesul trebuie privit în integralitatea sa. De aceea, cu cât vei putea veni în piaţă cu servicii inovative, cu servicii cu valoare adăugată, cu atât vei fi mai de succes. Rapiditatea cu care vei face acest lucru va face diferenţa. Problema pe care o avem acum e de a găsi informaţia relevantă pentru noi şi de a lua o decizie într-un termen foarte scurt pe baza acelei informaţii", a completat Cepoi.

El a mai spus că până în 2020 peste cinci miliarde de oameni şi 50 de miliarde de device-uri vor fi conectate la internet.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici