- Home
- Economic
- ZURICH, (10.03.2015, 18:06)
- Anca Dumitrescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Co-inventatorul Swatch: Ceasurile elveţiene intră în era glaciară, după lansarea Apple Watch
Apple va vinde în curând la fel de multe ceasuri ca Elveţia, punând în pericol industria cu o istorie de 400 de ani a ţării, anticipează co-inventatorul Swatch, Elmar Mock, citat de Bloomberg.
946 afișări
Co-inventatorul Swatch: Ceasurile elveţiene intră în era glaciară, după lansarea Apple Watch (Imagine: AP/Mediafax Foto)
Vânzările de smartwatch-uri ale Apple ar putea atinge 20-30 de milioane de unităţi pe an, în primii câţiva ani, a spus Mock într-un interviu.
Elveţia a exportat 28,6 milioane de ceasuri în 2014.
Apple Watch va intra pe piaţă în aprilie la preţuri de 349 de dolari pentru modelul Sport, 549 de dolari pentru versiunea de mijloc şi 10.000 de dolari în cazul versiunii high-end, a anunţat luni compania, într-un eveniment organizat la San Francisco.
ULTIMELE ȘTIRI
-
„Spionii” ajung în Germania. Șase persoane au fost au fost acuzate că ar spiona pentru Rusia și China
-
Tradiţii şi obiceiuri în Duminica Floriilor. Care este superstiţia pentru fetele nemăritate
-
George Simion strânge la Bucureşti conservatorii europeni. Ce plan are AUR pentru Europa
-
Hamas a publicat un videoclip în care apar doi ostatici din Gaza
"Apple va reuşi rapid. Va pune multă presiune pe industria tradiţională de ceasuri şi locurile de muncă din Elveţia", a spus Mock.
Citeşte şi:
EVENIMENT Apple: Ceasul inteligent Apple Watch a fost prezentat publicului. Care este preţul noului dispozitiv - FOTO
Apple atacă industria elveţiană a ceasurilor de 38 de miliarde de dolari, după ce a schimbat configuraţia pieţelor prin atragerea consumatorilor de la CD-uri la iTunes şi a erodat dominaţia Nokia prin redefinirea telefoanelor mobile.
În timp ce unele branduri elveţiene precum Tissot, TAG Heuer şi Montblanc testează piaţa smartwatch-urilor, industria în ansamblul ei a subestimat pericolul, consideră Mock.
"Orice produs cu un preţ cuprins între 500 şi 1.000 de franci este într-un real pericol. Mă aştept ca era glaciară să vină peste noi", a avertizat Mock.
Peste jumătate din veniturile generate de vânzările mondiale de ceasuri sunt obţinute de Elveţia, chiar dacă produce doar o mică parte din ceasurile comercializate la nivel global, a declarat Rene Weber, analist la Bank Vontobel
Apple urmăreşte probabil să ajungă într-o poziţie similară, potrivit lui Mock, care lucrează la compania de consultanţă Creaholic, pe care a fondat-o în 1986.
Sintagna "Swiss Made" a devenit sinonimă cu calitatea, dar industria de ceasuri a Elveţiei nu este imună la pericole. Un exemplu este faptul că 60.000 de locuri de muncă au dispărut în anii ’70 şi ’80, când producătorii elveţieni au subestimat cererea pentru ceasurile cu bateriii cu cuarz, livrate de producători japonezi precum Seiko.
Succesul ceasurilor de plastic Swatch a ajutat la revigoarea industriei elveţiene.
"Ca şi în industria auto, ceasurile de lux sunt cumpărate pentru a reflecta bunăstarea. Revoluţia digitală nu a redus cererea pentru ceasurile mecanice de lux", a spus însă Deborah Aitken, analist la Bloomberg Intelligence.
În cel mai rău caz, introducerea Apple Watch va reduce veniturile anuale ale Swatch Group, cel mai mare producător de ceasuri din Elveţia, cu 6%, potrivit analiştilor.
Cele 18 branduri ale companiei Swatch au preţuri care ajung la peste 100.000 de dolari în cazul mărcilor Breguet şi Blancpain.
Producători de top precum Rolex şi Patek Philippe nu au anunţat planuri de producere de smartwatch-uri, dar trei companii listate la bursă care fabrică ceasuri elveţiene pregătesc astfel de dispozitive.
Swatch Group, care fabrică şi mărcile Omega şi Tissot, a anunţat că va prezenta un smartwatch în acest an. Dispozitivul va comunica prin intermediul unei tehnologii cunoscute ca NFC şi va permite efectuarea de plăţi mobile, a declarat directorul general al Swatch, Nick Hayek.
TAG Heuer, marcă elveţiană deţinută de grupul francez LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton, urmează să lanseze înainte de sfârşitul acestui an un smartwatch cu funcţii GPS şi de monitorizare a sănătăţii. Cu toate acestea, produsul nu va fi fabricat în Elveţia, întrucât compania are nevoie de parteneri străini pentru producerea tehnologiei, a explicat şeful diviziei de ceasuri a LVMH.
Montblanc, companie deţinută de Financiere Richemont, a anunţat că va începe în iunie să comercializeze ceasuri numite e-Strap. Dispozitivul va monitoriza activităţile purtătorului şi poate ajuta la găsirea telefonului mobil al utilizatorului, prin intermediul tehnologiei Bluetooth.
Apple a prezentat luni Apple Watch, primul produs nou al companiei din ultimii cinci ani, un dispozitiv destinat să facă informaţiile disponibile la încheietura mâinii şi care deschide larg calea dezvoltării pieţei tehnologiei produselor purtabile.
Ceasul are o faţă care poate fi personalizată şi o baterie cu o durată de funcţionare de 18 ore, în condiţii normale de utilizare, a declarat directorul general al Apple, Tim Cook, la evenimentul de prezentare organizat la San Francisco. Ceasul va putea fi precomandat din 10 aprilie şi va ajunge la cumpărătorii din 9 ţări pe 24 aprilie.
Citește pe alephnews.ro: Irakul incriminează relaţiile între persoane de acelaşi sex. Pedeapsa maximă este 15 ani de închisoare
Citește pe www.zf.ro: Final de linie. Prima industrie care va fi ucisă de Inteligenţa Artificială. ”În cel mult un an, toate centrele vor dispărea”
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Die Welt a publicat acordul de pace pe care Ucraina și Rusia l-ar fi putut semna încă din aprilie 2022
Final de linie. Prima industrie care va fi ucisă de Inteligenţa Artificială. ”În cel mult un an, toate centrele vor dispărea”
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
BREAKING! Anunț de la Buckingham despre starea de sănătate a Regelui Charles. Comunicat oficial emis după ce s-au pregătit de înmormântare
CANCAN.RO
Pensionarii vor primi banii înaintea Paștelui. Poșta Română a început distribuirea în avans a pensiilor
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe