Curg reacţiile împotriva noilor prevederi din Codul Fiscal: transportatori români se tem de faliment

După consultaţii fiscali şi cei din domeniul jocurilor de noroc, a venit rândul transportatorilor să reclame prevederile din Codul Fiscal care ar urma să fie aplicate de la 1 ianuarie 2023.

2030 afișări
Imaginea articolului Curg reacţiile împotriva noilor prevederi din Codul Fiscal: transportatori români se tem de faliment

Curg reacţiile împotriva noilor prevederi din Codul Fiscal: transportatori români se tem de faliment

„Propunerea de majorare a impozitelor pentru transportatori va băga în faliment toate firmele româneşti, după doi ani şi jumătate în care transportatorilor li s-au pus piedici şi nu li s-a acordat nici un fel de ajutor. Acest sector economic a fost grav afectat de restricţiile impuse de pandemie, apoi de majorarea preţurilor la carburanţi şi la poliţele RCA. Toate acţiunile guvernelor din ultimii doi ani şi jumătate au fost în defavoarea transportatorilor români”, se arată într-un comunicat al COTAR.

Conform acestuia, transportul rutier din România este ţinta atacurilor permanente din ultimii ani, ale unor companii multinaţionale care doresc să elimine firmele de pe piaţa românească, pentru a putea prelua această piaţă. Reprezentanţii confederaţiei susţin că se observă o permanentă sincronizare a acţiunilor guvernelor României cu dorinţele companiilor care se pregătesc să intre pe piaţa din ţara noastră, pentru că toate deciziile au fost luate astfel încât să distrugă firmele româneşti.

„Parlamentul a legiferat, iar Preşedintele României a promulgat, la finalul lunii martie 2022, Legea de corectare a abuzurilor ANAF, instituţie care a interpretat în mod abuziv Codul fiscal, pentru a stabili impozite suplimentare pentru sectorul de transport rutier. Noua propunere de modificare a Codului fiscal, lansată în dezbatere publică fără consultarea prealabilă a transportatorilor, vine din nou cu majorarea impozitelor pentru salariaţii din transporturile rutiere, de până la 10 ori, după ce ni s-au dat asigurări că nu vor mai exista majorări de taxe şi impozite în acest sector economic.
Propunerea de modificare de la punctul 36 din Ordonanţa pentru modificarea şi completarea Codului Fiscal transformă în venituri impozabile toate sumele care depăşesc 33% din salariul de bază, reprezentând indemnizaţii plătite pentru clauza de mobilitate. Prin această modificare, Guvernul trece încă o dată peste votul democratic din Parlamentul României şi peste Preşedintele României, pentru a obţine falimentarea transportatorilor români. Guvernul vrea, astfel, să anuleze o lege votată de Parlament şi promulgată de Preşedinte, la mai puţin de 3 luni de la intrarea ei în vigoare - Legea 72/2022”, se mai arată în comunicat.

Transportatorii spun că această Lege a răspuns principalelor solicitări, răspunzând la nevoia de eliminare a incertitudinii juridice, în urma interpretărilor eronate din partea ANAF, privind impozitarea diurnei şoferilor profesionişti care operează transporturi rutiere internaţionale în UE, astfel încât să se asigure competitivitatea transportatorilor rutieri români la nivel european. Legiferarea în acest sens a venit în contextul intrării în vigoare a prevederilor Pachetului Mobilitate 1 privind detaşarea conducătorilor auto.

„Conform legislaţiei în vigoare, indemnizaţiile plătite pentru clauza de mobilitate au acelaşi regim ca indemnizaţiile de detaşare/delegare, fără a fi impozitate suplimentar. Noua formulă de impozitare propusă pentru veniturile aferente prestaţiilor suplimentare intră în contradicţie cu toate deciziile şi directivele UE, fiind calea cea mai sigură de a aduce firmele de transport româneşti în imposibilitatea continuării activităţii”, mai arată reprezentanţii COTAR.

Aceştia susţin că acest sector economic a generat, anul trecut, încasări valutare de aproape 7,5 miliarde de euro, bani care au ajuns în economia României, contribuind la excedentul de servicii din balanţa de plăţi cu peste 4,2 miliarde de euro, iar împreună cu toate activităţile conexe am contribuit cu peste 18% din PIB-ul Romaniei

„Pierderile calculate în urma aplicării prevederilor actuale pentru viitorul Cod fiscal sunt de circa 1,5 miliarde de euro pe an. În acelaşi timp, continuă scumpirea carburanţilor, chiar şi când preţul barilului de petrol scade, însă Consiliul Concurenţei consideră că este normal să se întâmple aşa. La fel consideră şi în legătură cu scumpirea poliţelor RCA, la toate firmele de asigurări”, au mai transmis reprezentanţii confederaţiei.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici